Auteur Topic: [E46] M3 Dynavin n7 geinstalleerd maar geen geluid  (gelezen 419 keer)

Offline DDB90

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
[E46] M3 Dynavin n7 geinstalleerd maar geen geluid
« Gepost op: 22 oktober 2020, 22:29:31 »
Mijn bedoeling was om mijn e46 m3 volledig te restaureren zowel interieur als exterieur.

Startende met het interieur, hoorde hier ook de navigatie bij.
Deze is origineel voorzien van een navigatie met harman kardon.
Vorig jaar heb ik hiervoor een Dynavin n7 aangekocht als moderner alternatief maar toch origineel ogend.

Bij het plaatsen van de Dynavin n7 liep alles vlot, originele navigatie verwijderd en een verlengkabel naar de koffer getrokken.
Daar de fakra uit de bm54 getrokken en aangesloten op mijn verlengkabel.

Bij het uittesten werkte alles zoals het moest zijn, enkel de voorste deurpanelen waren op dat moment nog gedemonteerd waardoor de voorste boxen nog niet konden werken.

Uiteindelijk de wagen laten overspuiten om perfect te zijn en 1 jaar later start ik de auto opnieuw.

Geen geluid meer uit de boxen...

Tot nu toe is er nog steeds geen geluid in de auto.

Dingen die gebeurd zijn sindsdien:
- De CD lader is momenteel afgekoppeld omdat deze stroom bleef trekken waardoor mijn batterij steeds plat stond.
- Tijdens het herspuiten zijn beidde deuren gedemonteerd geweest.

Dingen die ik al uitgeprobeerd heb:
- Een box aangesloten op de uitgang van de bruine stekker van de radio, deze box geeft geluid waardoor ik er vanuit kan gaan dat de Dynavin goed werkt.
- De harman/kardon versterker (met code E46/2) zou eventueel stuk kunnen zijn, deze heb ik eens verwisseld met andere versterker, wel met andere code, E46/4.
Dit gaf ook geen verandering aan het geluid. Ik ga er vanuit dat de versterker met andere code geen verschil zou mogen uitmaken.
- De zekeringen in het handschoenkastje nagekeken.

Wat zou hier nog aan de hand kunnen zijn?
Kan iemand hiermee helpen of een eventueel adres van iemand die hier goed van op de hoogte/in thuis is.

De auto zijn grootste charme is de sound, maar een beetje klank uit de radio kan geen kwaad..

« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2020, 22:34:26 door DDB90 »