Mijn Voertuig > M2

2017 - F87 - ///M2 LCI - Black Sapphire - DKG - M Performance

<< < (18/20) > >>

Rub1con:
Goed om te weten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

gfk807:
Idd top, jad me ondertussen al enen besteld, werd vandaag geleverd.

Eens testen bij zijn volgende wasje want idd op zwart wel een aanrader  :thumbsup:

Miggel:
Graag gedaan heren! Ja ik stond er ook van te kijken wat toch z’n Ionisatie filtertje doet met water. En voor deze prijs goed te doen.

Meteen al lege een 5 liter kan gevuld, kan ik die al gebruiken voor
Aanlengen, strijkwater, etc.

Miggel:
Weer een kleine update.

Afgelopen dinsdag de M2 eens goed laten vertroetelen bij de dealer. Nu ging ik normaliter altijd bij mijn vaste dealer in NL, echter zijn daar wat flinke wisselingen geweest in het personeel (Waaronder mijn vaste contactpersonen) waardoor ik gekozen heb om eens elders te gaan kijken. Ik hoorde goede verhalen over BMW Davo in Tongeren voor een  :///M:. Dus ik dacht laat ik het eens proberen om als "nieuwe" klant te gaan kijken hoe de service hier is.

Het was tevens de eerste beurt sinds de aankoop van de M2, dus meteen ervoor gekozen om het groter aan te pakken dan dat de IDrive aangaf (Olie en Remolie). Dus wat is vervangen:
- Motorolie
- Remolie
- Differentieel olie (op verzoek ondanks de M maar 28k gelopen heeft)
- Luchtfilter
- Actiefkoolfilter/microfilter
- 6 nieuwe High power bougies
- Fuel Guard 2

Nu heb ik er persoonlijk een beter gevoel bij dat tevens ook alles weer vers is :) En moet zeggen ik merkte weldegelijk verschil bij het ophalen, de wagen liep een stuk soepeler  :thumbsup:

Ook over Davo ben ik zeer te spreken. Het ontvangst was zeer aangenaam als klant die er nog nooit geweest was, ik kreeg netjes een BMW X3 mee als vervangend vervoer (niet van te voren aangegeven overigens, maar was geen enkel probleem).
Tussentijds kreeg ik via de MyBMW app (en ook via mail/sms) een update omtrent een aanbeveling om de ruitenwissers te vervangen en een EHBO doos die ontbrak. Mooi dat je zelf kan aangeven of je dit wil laten vervangen of niet, de prijzen stonden er tevens meteen bij vermeld (dus geen onverwachte extra kosten zonder kennisgeving).  :thumbsup:

Toen de wagen bijna klaar was werd ik eerst nog gebeld door de Mechanieker welke aan de M gewerkt had met de vraag of mijn M2 door de Carwash mocht gezien hij gezien had dat er een coating op zat. Netjes aangegeven dat ik dit niet wilde omdat deze enkel met de hand word gewassen. Hij gaf aan enkel dan de voorruit schoon te maken en dat hij de auto dan niet door de carwash zou halen.
Ook dit stelde ik zeer op prijs, mooi dat dit eerst overlegd word met de klant :thumbsup:

Al met al een positieve ervaring voor een eerste bezoek aan Davo :bow:!

Vraagje voor de forumleden:
Ik heb de ruitenwissers nog niet laten vervangen gezien ik niet weet of ik de OEM M2 ruitenwissers erop wil laten zetten of dat ik voor Bosch Aerotwins kies (welke ik altijd op mijn vorige BMW's had, en ik zeer tevreden over was). Nu heeft de M2 sinds het bezit in 2020 pas 3 regenbuien gezien (nu heb ik ook een raamcoating erop), dus ik kan niet echt oordelen hoe de OEM ruitenwissers op een M2 zijn vergeleken met bijvoorbeeld Bosch Aerotwins. Iemand die mij hier wat raad in kan geven welke ik het beste kan nemen?

Maargoed, weer genoeg gepraat  8)
Nu kan ik met een frisse wagen op naar het “We are ///M tour” event de 24e in Nederland  :exited: en in juni wellicht naar de BMW M fandag in Zolder (nog meer leden die naar de M fandag in Zolder gaan?)

kietekiet:
Bij Davo zitten inderdaad goei mechaniekers, al heb ik daar ook al meegemaakt dat ze 900ml in mijn diff hadden gedaan inplaatst van de nodige 1liter, en de drain bout veel te vast aangedraaid, zodanig dat de schroefdraad van't diff los kwam door te veel fors te moeten zetten om die terug los te krijgen. Betaald voor de airco interieur filter vervroegt te vervangen en niet uitgevoerd, mijn ruitenwisser vloeistof liggen bijvullen ook al zat die al boem vol, en mij dat aanrekenen.
Ben geen moeilijke mens, maar zoiets vind ik toch erg als je daar aan komt met een auto die diep in uw hart zit en er word zo aan geprutst. 2 of 3 van die 10 mechaniekers zijn daar maar bekwaam om aan M's te sleutelen, maar als je de pech hebt dat die goei ne dag verlof hebben of bezig zijn met een andere M dan heb je het vlaggen, Heb waarschijnlijk die dag gewoon pech gehad dus maak u maar geen zorgen ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie