Mijn Voertuig > M2

2017 - F87 - ///M2 LCI - Black Sapphire - DKG - M Performance

<< < (3/20) > >>

kietekiet:
Prachtige M2!!! Moest je die performance velgen ooit willen verkopen, lett me now ;)

Miggel:

--- Citaat van: Woodykipo op 22 juli 2021, 13:44:24 ---Die codering kan je in Bimmercode ook doen,daar noemt het welcome lights low beam met dezelfde 3 opties

--- Einde van citaat ---
Ah oke dat was dus wel hetzelfde. Weer wat geleerd. dan zal er denkelijk geen andere mogelijk zijn helaas.

--- Citaat van: Freke op 22 juli 2021, 13:57:04 ---Welkom met deze prachtige M2 waar je ineens al redelijk wat mods op uitgevoerd hebt.
Plannen zien er ook nog zeer goed uit en na de vitamine kuur zal het een serieus bommetje worden.  :thumbsup:

Succes met de nieuwe aanwinst...

--- Einde van citaat ---

Thanks Freke!
Qua performance moet ik nog wat onderzoek doen wat er wel/niet mag op de keuring. Komt een Akra sportcat er bijvoorbeeld doorheen of niet?
Catless is een no-go gezien ik niet elk jaar voor de keuring vanallerlei zaken moet gaan wisselen (die ellende heb ik bij mijn eerste 3 serie gehad, en wil ik niet meer :jpshakehead:). Maargoed wellicht dat er mensen op dit forum daarbij kunnen adviseren.

--- Citaat van: kietekiet op 22 juli 2021, 18:41:46 ---Prachtige M2!!! Moest je die performance velgen ooit willen verkopen, lett me now ;)

--- Einde van citaat ---

Thanks Kietekiet! Zo te zien hebben we nagenoeg dezelfde smaak en plannen met de  :///M:!! Gaaf!

Die M performance velgen heb ik erg veel geluk mee gehad. Vorig jaar toen ik de M2 net had gekocht kwam deze set te koop op 2ehands.be, deze was 5000km oud zonder schade. De beste man had een M2C en had 3 sets velgen liggen (2x deze M performance set in matt black, eentje voor de winter en eentje voor de zomer :o) en nog een reserve set welke op de M2C geleverd waren.
Hij wilde toch de Frozen Gold versie voor in de zomer en had deze al in bestelling staan, dus deze mocht weg voor de helft van de nieuwprijs incl. de Cup 2 banden. Dus erg geluk mee gehad!

kietekiet:
De Akra cat is hetzelfde als de HJS 300cell, alleen is de akra pakken duurder omdat je voor de naam akrapovic betaald.
Ik ga deze mod ook laten doen samen met een wagner evo1 competition intercooler. Met  de 300cell cat geraak je normaal gezien door de keuring met een M2, maar ik ken iemand met een M135i n55 die deze cat ook had maar afgekeurd omdat ze hem hadden zien zitten, maar niet omwille uitstoot.

Miggel:
Thanks voor die tip :thumbsup:! Goed om te weten.
Lees inderdaad dat de HJS 300 cel nagenoeg overeenkomt met de Akra, kan ik deze ook eens in overweging nemen.

Mag ik vragen vanwaar jou keuze voor de Evo1 Competition intercooler?
Ik zie door de bomen namelijk het bos niet meer met alle intercoolers die er momenteel zijn, ikzelf ben een beetje sceptisch geworden voor Wagner n.a.v. de intercooler test van destijds de N45 135i, daar scoorde de Wagner Evo1 Performance (weliswaar niet de competition) niet zo best, en kwam de Mosselman intercooler weer als beste uit de test in 2013:

Nu is het vaak appels met peren vergelijken en is de N55 ook weer een ander type blok dan wat destijds getest is. Momenteel zijn we ruim 8 jaar verder en ook het feit dat juist Mosselman deze test heeft gedaan zet ook weer deels vraagtekens bij.

Dus ik weet niet waar ik nu een recente valide vergelijkingen kan vinden voor een N55 M2 qua intercooler welke nu echt is aan te bevelen (onafhankelijke test zou mooi zijn).

Dus ben benieuwd naar jou keuze hieromtrent  :)

kietekiet:
De wagner evo1 comp is aan te raden bij stock of stage1 bij stage2 of 3 is de evo2 comp aan te bevelen omdat deze te veel turbo lag veroorzaakt bij stock of stage1, maar bij een grotere turbo heeft deze meer voordelen. Dus als je ooit van plan bent om voor een pure turbo stage2 te gaan dan zou ik even wachten met intercooler keuze. Bij wagner heb je de performance en de competition versie van intercoolers, de competition is lichter en geeft meer flow.
Wat de catt betreft geeft de hjs 300cell geen foutmelding, dus laat u niet vangen door een wagner 200cell te laten steken, of goeiekope brol van onbekende merken deze geven foutmelding. Maar leesde ergens dat je voor pure turbo wou gaan, dan zou ik gewoon voor cattles gaan, en eens per jaar de boel wisselen voor de autokeuring. Mijn keuze voor de evo1 is omdat ik hem op software gebied origineel ga laten, omdat ik geen Belgische chiptuners meer vetrouw..

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie