Mijn Voertuig > MINI

2020 - F56 - Mini Cooper GP #2630

<< < (12/14) > >>

GeoBem007:
Stoelen hadden er standaard in moeten zitten :drool:

yakkoox:

--- Citaat van: Freke op  4 september 2020, 11:49:00 ---Bangelijk dat deze bijna standaard maar +/- 3sec trager is dan uwe aangepaste M135.  :thumbsup:
Dus de Mini krijgt z'n 300pk goed aan de grond ondanks de voorwielaandrijving? En hoe was de beleving/gevoel tov de M135?
Knappe foto's ook trouwens

--- Einde van citaat ---
Sorry had deze reactie even gemist.

Mijn bevindingen tegenover mijn M135i.

M135i was een bom van een wagen, met de juiste mods, mede door de manuele versnellingsbak was dit nog echt auto rijden en een plezier om mee rond te knallen!

De GP, FWD met torsen sper, 300pk op de voorwielen.. gaat als een speer!
Maar natuurlijk voel je al die power op die voorwielen wel.. best wat torque-steer. (Alhoewel dit pak verbeterd is sinds de coilover kit erop zit)
In de toekomst zou er ook nog een Drexler lsd op komen, waardoor dat torque-steer mogelijk helemaal verdwijnt.

Op een klein circuit zoals Zolder is de GP uiteindelijk maar 3 seconden trager dan de M135i.
M135i voorzien van 550pk, semislicks,aangepaste remmen,..
GP was toen volledig stock op stalenremleidingen na(straatbandjes, stock remblokken)
Ben er dan ook zeker van dat als de GP voorzien is van semi slicks en deftige remmenset dat die 3 seconden er nog af kunnen.
Als het op hernemingen aankomt dan is de GP wel in het voordeel met de automatische versnellingsbak.

Qua handeling kan ik het momenteel dus moeilijk vergelijken, de M135i plakte echt op de baan. Met de GP was ik voornamelijk gelimiteerd op de banden.
Banden stoken zo warm dat hij begint te schuiven op de vooras. Remblokken smelten als sneeuw voor de zon.. Je voelt wel dat je met een wendbare wagen op de baan bent. Tot op heden nog geen spijt van de wissel M135i -&gt; Mini GP.
Er komt zeker een betere vergelijking als hij voorzien is van semi slicks.

Er volgen alsinds nog vele updates.
Op de M135i had ik voornamelijk ingezet op power en minder op handeling.
Op de GP doe ik het tegenovergestelde.
Power stock, gewicht zo laag mogelijk en laten rijden op railtjes

Dragon:
Toevallig vandaag, woensdag in Borsbeek/Ranst gereden??  Anders was het een GP collega :P

yakkoox:

--- Citaat van: Dragon op 15 april 2021, 01:53:25 ---Toevallig vandaag, woensdag in Borsbeek/Ranst gereden??  Anders was het een GP collega :P

--- Einde van citaat ---
Zal een collega zijn geweest
Beginnen er meer en meer rond te rijden.

yakkoox:
Nog maar eens een update plaatsen hier

Intussen al enkele trackdays verder en nog wat upgrades doorgevoerd, zoals schijven, remblokken, banden..

Tarox zwevende remschijven 360mm (2kg lichter per schijf dan de oem schijven)
Heb gekozen voor de zwevende schijven aangezien de Solid oem schijven na 2 trackdays krom waren)

Als remblokken had ik eerst gekozen voor de Pagid RSL29 vooraan en Orangestuff’s achteraan. Maar helaas waren na 2 trackdays op circuit Zolder deze Pagids voor de vuilbak. (Dit merkte ik op tijdens nacontrole van mijn wagen na de trackday)

Moet nu wel zeggen dat ik de wagen best hard gepusht heb die trackdays, maar dit zou toch niet mogen gebeuren met een Endurance remblok?

Dus maar even contact opgenomen met onze board sponsor (Performance Shop Geel) en een nieuw setje remblokken gescoord alvorens ik over ging tot demontage van de Pagids.
Heb deze keer gekozen voor de Endless ME22.

Dit zijn de Pagids gedemonteerd

Endless ME22 gemonteerd

Good to go!

Remklauwen beginnen ook al serieus te verkleuren zo zie je maar hoe heet zulke dingen worden

Foto van de klauwen na trackday met de pagids

Foto na trackday met de Endless blokken

Tijden zijn wel enorm verbetert met deze doorgevoerde updates

Printscreen van Harry’s LapTimer

Stock banden, stock remmen (op uitzondering van stalen remleidingen en Castrol SRF vloeistof)
1:56.17

Tarox schijven, Pagid RSL29, Nankang AR-1
1:54.85

Tarox schijven, Endless ME22, Nankang AR-1
1:52.42

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie