Mijn Voertuig > Z3M - Z4M

1998 - E36/8 - Z3///M Coupé KW V2 - Catvervanger - Ap Racing

(1/26) > >>

kenson:
Bij deze: mijn nieuwe aanwinst  >:D

Zoals sommige al wel weten heb ik vorige week een Z3 M Coupé gekocht.  Lange tijd heb ik gezegd dat de opvolger van de 2.8 een Z4M zou worden, wel... niet dus  :).  Een Z3MC blijft gewoon zoooo'n dikke kist, heeft ondertussen al een echte cultstatus en dankzij zijn giftig karakter is ie lekker berucht.  Ook "rijd" je nog echt met deze wagen, je moet nog echt werken, hetgeen je bij moderner spul een beetje begint te verliezen, alles gaat zo gemakkelijk bij de moderne M's (ook enorm geile kisten, daar niet van  :)). 

Deze heb ik gevonden in de Limburg, bij een kerel die nog andere speeltjes had en met deze dikbil maar een 2k km per jaar deed, sinds hij hem had gekocht 5 jaar geleden op 88k km.  Huidige km-stand: 100293  ^-^. 
Over geuren en kleuren valt natuurlijk te discuteren, ikzelf heb toch terug een tijdje moeten wennen aan het Estoril, maar door de staat van de lak en het feit dat het een specifieke M kleur is, heb ik toch doorgebeten.  Nog geen moment spijt van gehad (op die week verder nu :P)

Wat zijn de plannen nog:
- Eerst en vooral een groot onderhoud, rubbertjes vervangen, kleppen stellen, sapjes,...
- Motorkap en bumper terug mooi op elkaar afstellen
- EBC 3GD sport schijven vooraan
- EBC yellowstuff pads
- KW Variant 2 met uiteraard nodige spacers
- Velgen in de Z3M S54 kleur proberen te krijgen (black chrome?)
- Uitlaat moet luider en mooier, zit nu een Remus onder, klinkt echt metaalachtig = lekker, maar ziet er niet uit met die Remus tipjes!

Hoe rijdt nu zo'n M tov een 2.8: wel, woorden als spartaanser, zenuwachtiger, nerveuzer komen direct in mij op.  Het is een echte rijderskar die zo lekker aan het gas hangt en in de toeren klimt als een bezetene.  In de bochten durf ik op dit moment nog lang niet zo hard gaan als met de 2.8, dit dankzij de standaard "boot-ophanging" en het ontbreken van ESP.  Dat laatste is ook een mentale strijd die ik moet overwinnen.  Een Z3MC is gewoon NOG giftiger in het plots uitbreken als zijn "tragere" broer, waarvan ik toch wel durf zeggen dat ik die onder controle had, hetgeen absoluut nog niet geldt voor deze driftschoen.

Gisteren een eerste deftig ritje gaan doen en wat foto's genomen; dank u Kris  :-*

RubenV:
Nogmaals proficiat, ziet er goed uit :)

Barney:
 :thumbsup: dikke kist gekocht!
Volgende keer wil ik eens mee rijden. Nog nooit in een Z3 coupe mee gereden.
Schoon foto's ook.

Veel plezier en veilige kilometers gewenst!

d.fine:
Diiiiiiik!!! Dikke proficiat :thumbsup:

Veel plezier, dat zal zeker geen probleem zijn ;D

JD1981:
Proficiat, mooie aankoop. Veel plezier/succes ermee.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie