Mijn Voertuig > Z3M - Z4M

2001 - E36/8 - Z3///M-Coupe S54 Phoenix Gelb #027 van 203

(1/8) > >>

NielZ3QP:
Bij deze een apart topic van mijn Z3. Het is eentje van 200 linksgestuurde S54 M-Coupe's in Europa en een van de 28 die in Phoenix Gelb geleverd zijn. De auto is in 2001 nieuw geleverd in Duitsland en was nummer 27 op de productie lijn. In 2004 heeft de Z3 een nieuwe motor gekregen i.v.m. defecte krukas lagers waarvoor de M3 met S54 uiteindelijk een recall heeft gehad. Omdat de Z3 oorspronkelijk "slechts" 7400RPM draait vond BMW dat de M-Coupe's geen recall nodig hadden. Of de motor destijds onder garantie is vervangen weet ik niet.

In 2005 is de auto naar Nederland gehaald. In 2006 is de motor onderhanden genomen door van Heek Motorsport. O.a. zijn er hardere tuimelaars gebruikt uit de racereij (WTCC 320si volgens het verhaal) en zijn er Schrick nokkenassen in gekomen. Samen met een aangepast motor management zou het resultaat hiervan 360pk moeten zijn maar een uitdraai heb ik er niet van. Verdere modificaties zijn: 19" BBS CH velgen, KW Variant 2 onderstel, Scorpion RVS uitlaat dempers en het middelste deel van een Hamann diffuser (de buitenste delen zijn ZO lelijk.. :thumbdwn:). Verder heeft de auto's naast de standaard zaken zoals leren bekleding ook nog cruise control, panorama dak en HK-stereo (wat waardeloos klinkt maar dat terzijde..).

Goed, wat fotootjes dan maar?

Nog een oude "effect" foto van de vorige eigenaar:

Laurent1602:
Zoals ik in je voorstellingstopic al gezegd heb hé, prachtige :///M: :thumbsup:
Je zou eens moeten meten hoeveel PK je nu effectief hebt?

Barney:
 :exited: wat een ZALIGE kist!! Fack!   :drool:

Héél knappe wagen!  :bow:

dodger:
knappe en zeldzame kist kerel!

i like the color  :thumbsup:

Zorro:
Zeer mooie en exclusieve Bimmer  :bow:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie