Mijn Voertuig > M6

 1984 - E24 - ///M635CSI: Nieuwe foto's pagina 3

<< < (18/19) > >>

Noiders:

--- Citaat van: flash op 19 april 2016, 01:17:49 ---En, zijn die enerverende schokjes nu verdwenen? :)
Welke bandenmaat zit er nu trouwens onder voor en achter?

--- Einde van citaat ---

Schokjes waren idd weg na afstellen gaskleppen. Maar ondertussen mogen ze alweer opnieuw gesteld worden.

Noiders:
Ondertussen is er weer een seizoen voorbij. Weer heel wat interessante ritjes en meets gedaan met de oldie. Volop genoten.

Na 20 minuten op Zolder zat ik door de remmen. Remolie kokend natuurlijk. Remblokken zijn ondertussen vervangen door Yellowstuff ook de remolie vervangen door meer hitte bestendige olie. Nieuwe H&R veren en Bilstein b6 shocks (met nog wat nieuwe rubbers enz) geplaatst door @Frits (waarvoor dank). En vandaag eens goed getest op Spa.
Zeer groot verschil met de +30 jaar oude standaard veren en shocks. Zeer tevreden van het resultaat.

b_ken:
Ik zou mijne 6 nooit zo verbreden, maar zo op circuit .... damn .. daar past het wel . :drool:

Nostra:

--- Citaat van: b_ken op 18 oktober 2016, 17:35:51 ---Ik zou mijne 6 nooit zo verbreden, maar zo op circuit .... damn .. daar past het wel . :drool:

--- Einde van citaat ---
Ik ook niet,

Maar het staat hem wel :)

Dikke kist en foto's!

Noiders:
ondertussen weer een en ander gebeurd:

In het voorjaar de oldie binnen gedaan bij PSG voor het vervangen van de klepsteelrubbers aangezien het olie verbruik nogal hoog was. Bij het rijden naar ginder springt een darm van de waterkoeling van de radiator. Tot 2 keer toe. ok, iedere keer stilgezet, vastgelegd en opnieuw gevuld Maar wat een smooth ritje op en af naar geel moest worden, duurde al direct 2 uur langer omdat ik iedere keer op zoek moest naar koelvloeistof. Achteraf blijkt dat de aansluiting op de radiator verduurd is (oude plastiek die gescheurd en afgebroken is en nu dus niet meer houdt). Gelijk maar een nieuwe besteld.

Bij het losdraaien van de nokkenassen, constateert men dat de inlaatnokkenas ingelopen is  :censor:. Verdere inspectie toont dat een vorige eigenaar veel te veel kit heeft gebruikt om de 2 delen van de kop terug aan mekaar te maken  :wtf:. Hierdoor zijn de oliekanalen dichtgeslipt en is er dus geen of te weinig smering gebeurd in de kop.
Bij verdere inspectie, vinden we de smurrie terug tot in de aanzuiging van de oliepomp. Gelijk de lagerschalen gecontroleerd, en ook deze zijn aan vervanging toe. Ook de kettinggeleiders zijn sterk ingelopen, alsook de tandwielen zijn aan vervanging toe.

Daar word je even niet gelukkig van  >:(.

Beslissing genoemen om door te bijten en de motor te laten herstellen/reviseren.
- nieuwe radiator
- nieuwe inlaat nokkenas
- nieuwe topdeel van de kop
- nieuwe lagerschalen
- nieuwe zuigerringen
- nieuwe dichtingen, pakkingen en bouten natuurlijk
- klepzittingen en rubbers
- kettinggeleiders, ketting, ....
- nieuwe oliepomp
- vlakken van onderblok en kop

bij de controle van het onderblok blijkt ook dat de cilinders zijn uitgesleten  :-\. We moeten dus naar een overmaat van zuigers. Opnieuw een verrassing waar ik niet op zat te wachten :s. Na wat zoekwerk niet gekozen voor origineel bmw maar aftermarket zuigers van JE-pistons om de kosten toch wat te drukken.

Gisteren dan eindelijk een super telefoontje van @Frits . De motor draaid en had ondertussel al 20km getest. Een probleem met de coldstart moet nog even nagekeken worden, maar is waarschijnlijk op te lossen met een nieuwe startinjector. Ze zouden er vanmorgen naar kijken. Straks kan ik hem ophalen en kan het inrijden beginnen  :exited: . Kijk er echt naar uit! (tot ik de eindfactuur zie waarschijnlijk)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie