Mijn Voertuig > M6

1984 - E24 - ///M635CSI Alpinweis -P4 wagen strippen + opfrissen van stukken.

(1/10) > >>

Tomac:
Hey,

Na lang zoeken en vergelijken heb ik eindelijk mijn droom wagen gevonden. Na een paar dagen heen en weer mailen had ik de buit binnen.
Een alpinweis ( eerste lak laag als ik de eigenaar mag geloven ) M635csi met 3 deelig BBS RS 16 duims velgen.
Maar er was iets wat me echt dwarszat en dat was het kleur van het interieur. Dat was geheel donkerblauw. Nu jah geen prob dacht ik.
Na grondig wat zoekwerk heb ik toch een geheel nieuwe mat ( vloer ) kunnen bestellen in het Antraciet kleur en de rest word gewoon herdaan en overtrokken met
BMW kwaliteit leer. Dus ik wil het HIGHLINE interieur na bootsen maar dan voor een Europese Shark ( dam you Yankies :p ).

De volgende pics en uitleg is gewoon een amateuristische manier van het restaureren van deze shark. Het duurt wat langer maar is daarom niet slechter gedaan.
Trouwens iedereen zijn manier en tijd dat hem er insteekt :D. Nu word alles klaar gestoomd om hem naar de carrosserie te brengen :)

Dus na 2 dagen in mijn bezit te hebben heb ik het beest van binnen uit geslacht :).
Zie wel naar het roest aan de gaspedaal. En waar de kabelboom binnen komt heb ik ook een heel stuk roest weg gesneden ( geen pics van ).

Mijn 2de roest probleem =(! Mja niemand kon me wijs maken dat ik niets zou vinden eh.

Het is aan de bestuurders kant. Waarover trouwens het volgende ook over gaat... :(

Na dat het interieur eruit was weer een serieus roest probleem gevonden maar deze zat ook wel heel irritant!
Het zit em aan de bestuurders kant achteraan aan de kop van de achterbank.

De geluid isolatie dat daar zat was helemaal vochtig dus heb ik me voorgenomen alles te verwijderen van de wagen...

Nu een paar gewone pics van dat lekker lijntje :)...

Wat een kont :), trouwens weet iemand hoe die achterbumper eraf gaat???

On to the next, the booth... Nu jah niet zo veel op te zeggen eerlijk gezegd. Heel clean voor zijn leeftijd op een paar kleinigheden na :)

Hetzelfde probleem maar dit laat ik over aan de carrosserie :)

Easy fix.

Het motor compartiment.
Na het demonteren van de sproei installatie ( inc sproeiers voor de lampen ).

Alle darmen waren verstorven of rot... vervangen door nieuwe darmen inc de oude waterpompjes heropmaken voor gebruik.
Zie ook de nieuwe aarding tres.

Grills ook gedemonteerd en word nieuw besteld laters.
Na het demonteren van de lampen blok.

Na het verwijderen van de papieren kabel isolatie heb ik ze vervangen door scotch electrical tape en ook de lampen installatie wat gecleaned.

De lampen blok volledig ontroest en weer helemaal opgespoten naar originele kleur.

Dit was voor trouwens, ook  niet mis maar je weet waar ik heen ga. Dit was voor ik de lampen blok eruit haalde.

Luchtfilter eruit en gecleaned. Zie ik daar was?

On to the grills. Zie ook die zwarte blurry aan het linker gat? Deze moet nog verwijderd worden dus het moet helaas opnieuw gedaan worden :D.

Kan iemand mij een adres geven waar ik die cromé strips kan polieren? Met mijn schuurpapier en dremel haal ik nooit dat resultaat.

On to the front side ( she is sexy and good looking! )
Bumper gedemonteerd en na gekeken voor roest maar dat was als nieuw!!! Lampen gemonteerd.

Bumper weer gemonteerd na een honderden insecten te verwijderen ( wat een magneet ).

De hoorns opgekuist en getest maar nadat beide een oranje wolkje kuchten was het rap voorbij ( rip ).

Nu weet ik niet hoe men dit deel noemt van de motor maar laten we zeggen tussen vak?
Een beetje white spirit doet wonderen.

Merk wel op dat het rubber van de kabelboom erdoor zit, dit word verholpen
en met een beetje silicone water dicht gemaakt.

Come to mama :D. Het internet afgezocht en bmw magazijnier het leven zuur gemaakt met mijn dwang naar M-technik stuff :D.

My 2 baby's

Work in progress

Zie ook een zij fin van een shark dat opnieuw is geglaceerd

En voor de mensen die zich afvragen waarom mijn shark buiten staat in de regen?
Wel hier is de schuldige! :p

Wel dit is al voor nu. Wat nog moet gebeuren is:

* Nieuwe M-tech spoiler installeren ( ebay find )
* Naar de carrosserie gaan voor die roestplekken te verwijderen
* Interieur laten overtrekken zodat ik HIGHLINE look heb
* Afspraak maken bij frits voor mijn motor te laten reviseren
* Trims ( cromé ) laten herdoen of nieuw aankopen inc rubbers laten herstellen of nieuw aankopen.
* Plezier hebben met het project ( wat er nu zeker niet aan ontbreekt :D )
* Diff en boit laten reviseren ( heb nog geen addres voor dit gevonden miss ook aan frits vragen )
* Nieuwe vooruit.
* Nieuwe schoks en springs
* BBS'en laten polieren

enz

mvg Thomas K.

edit: uhum zat in het verkeerde topic :)

Tito:
Nice, eindelijk nog eens een restauratie op het forum ;D

Keep up the good work :thumbsup:

pieterjan99:
wow, nice!!  :thumbsup: :thumbsup:

Jables:
Ziet er nu al knap uit, ik ben zwaar fan!

SUBSCRIBED !

:thumbsup:

SDB:
Nice project  :thumbsup:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie