Mijn Voertuig > M6

1984 - E24 - ///M635CSi Schwarz - 'Chief'

(1/241) > >>

stoffie:
Zoals gezegd bij mijn voorstelling, na jaren kwijlen, uiteindelijk net voor mijn 30ste aan mijn droomwagen geraakt, een M635CSi uit 1984. Auto is sinds oktober oldtimer, maar ik kon niet wachten en heb hem nog ingeschreven in augustus en dus de volle pot betaald. Wagen is origineel van Franse origine, vandaar de gele lichten, wat ik wel vet vind  ;D

Gevonden in Brussel bij een liefhebber die ook nog een E21 323i (mijn andere liefde) had en een Lotus Elan uit 1973. Ben de wagen toen gaan bekijken, en op een paar kleinigheidjes was er eigenlijk niets op aan te merken, ook goede onderhoudshistoriek. Ritje gemaakt en was meteen duidelijk dat de auto me als gegoten zat. Dus de keuze was vlug gemaakt...

Geen of zo goed als geen roest van betekenis, 177000km met een motor die op 109000km ingewisseld is voor een nieuwe. En met M88/3 motor zonder katalysator, lekker...het geluid is echt verslavend, dat hoor je niet meer op moderne BMW's.

Helaas bij een bezoekje aan Mcartech na aanschaf, toch wel duidelijk geworden dat de vorige mechanicien het een en ander had verneukt. Twee draadfittingen van bougies die ooit heel triest hersteld waren geweest (wat gezien de km's van het blok des te erger is), je kan er dan ook niet zomaar eender welke bougie indraaien. Enfin, cilinderkop er dus af, las, draai en freeswerk, kleppen stellen, koppakking, de hele santeboetiek. Ondertussen ook alle vloeistofjes laten vernieuwen (motor, boite, diff, koelvloeistof etc), paar ophangingselementjes vernieuwd, nieuwe delco en rotor en nog wat ander spul. De rekening was gepeperd  :wow: Voor distributie te doen had ik toen echt geen budget meer over, dus dat komt nog aan bod.

Voor de rest nog wat kleine puntjes die ik voornamelijk zelf kan doen als ik tijd en plaats heb en het wat beter weer is.

Auto rijdt sinds zijn revisie zalig, sound is verslavend en het voelt gewoon goed. Ik ben dan ook niet van plan om hem meer in de garage te laten dan er mee te rijden. 't Is een echte drivers car.

Momenteel staat hij wel in de garage te wachten tot de gezoute wegen er weer redelijk bij liggen. Je moet de kat nu ook niet bij de melk zetten want hoe je het draait of keert, deze auto's roesten wel keihard als je niet goed oplet.

Moet dringend eens betere en nieuwere foto's maken, maar het weer laat het niet echt toe...

walz:
 :drool:

Wat een zalige wagen!

stoffie:
Dank u !

Elke keer ik mijn garage opendoe, moet ik er efkes van staan genieten. Wat een lijn hé, ik ben er zo zot van  :clap:

s2000jan:
Jawadde ! Schooon machien ! (en de radio staat op de passende post voor deze wagen  ;D)

Als ge nog ne kenner nodig hebt ... Frits is your man (boardsponsor hier van PSG, heeft zelf ook een 635 staan)

Hugo 81:
da's ne prachtbak :drool:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie