De Werkplaats > How To's & DIY

[ALG] nokje op trillingsdemper herstellen

(1/2) > >>

BmwM5f90:
Hallo iedereen,

Ik kocht onlangs een BMW 635csi van bouwjaar 1980, de wagen had 11 jaar stilgestaan en is rijdend weggezet.
ik heb het volledige brandstof systeem gespoeld en in orde gebracht, bougies,verdeler,rotor,bougie kabels en bobijn werden vervangen.
eindelijk was het moment daar om hem te starten maar helaas, blijkt hij geen ontsteking te hebben. nu ben ik er achter dat het nokje op de trillingsdemper is weggeroest.
ben op zoek naar een nieuwe trillingsdemper, maar vroeg me af of er zich al iemand had gewaagt aan het herstellen van het nokje.
En hoe ging je te werk?

b_ken:
Je bedoelt het vliegwiel waar de toerental sensor en de BDP sensor naar kijkt ?

BmwM5f90:
zoals je wil het vliegwiel.
inderdaad het  nokje dat de BDP sensor aanstuurt.

BMW trillingsdemper demper       11 23 1269456

nummer 1 op schema in bijlage

flash:
Ah zit die sensor vooraan? Uitboren zo perfect mogelijk op originele locatie en een paspen in steken. Of draad in tappen en een boutje in draaien.

b_ken:
Wat je nu laat zien is idd. de trillingsdemper, die vooraan zit.

Ik zat met het vliegwiel in mijn hoofd (tussen het blok en de boite) omdat bij een 635csi motronic daar de 2 sensoren op zitten (toerental en BDP) die informatie aan de ECU geven.  De sensor die vooraan zit zet enkel een signaal op de diagnose stekker, dat wel door de diagnosecomputer van weleer gebruikt werd, maar wat verder niets met de motorsturing te maken heeft.

Ik zie nu wel dat uw 635 al van 1980 is. Als die nog geen motronic heeft maar wel de L-jetronic, dan zou het wel kunnen dat de sensor vooraan belangrijk is voor de motorsturing. Je hebt dan de 2 sensors achteraan het blok niet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie