De Werkplaats > How To's & DIY

Performance Remmen Keuring FAQ

(1/12) > >>

Martijn:
FAQ

Omdat er nogal wat onduidelijkheid is op het gebied van Performance Remmen bij de 1 en 3 serie in verband met keuring en papierwerk ga ik eens even de moeite nemen om wat duidelijkheid te scheppen.
De grote vraag is natuurlijk

Kom ik door de keuring met Performance Remmen:

Ja , Maar niet alle type 1 en 3 series zijn hier voor gehomologeerd.
Hier onder zal ik een lijstje zetten van de modellen die voorzien zijn Performance remmen te monteren, en ook direct het juiste onderdeel nummer erbij, want niet alle performance remmen zijn hetzelfde/passend onderling.

Dus als je een set met de juiste nummers hebt gekocht voor je wagen dan is het normaal geen enkel probleem.. De onderdeel nummers staan niet op de remmen zelf... dus er kan altijd wel wat onderling gewisseld worden.
Hou er rekening mee dat er in sommige gevallen een probleem kan zijn met de handrem als er een verkeerde set wordt gebruikt. Ook heeft de set van de 325 en de 330 grotere geperforeerde schijven vanachter. dus deze set is niet het zelfde als op een 318.

Heb ik hier Papieren voor nodig en zo ja waar kan ik die bemachtigen?

Er zijn geen chassisnummer specifieke papieren te verkrijgen bij BMW, Wel een algemeen homologatie verslag + TÜV verslag dat bewijst dat het een origineel BMW onderdeel is.

Is dit genoeg? Ja dit is genoeg! In de papieren staat welke auto's toegelaten zijn met de bijhorende onderdeel nummers en chassis nummers!

U kan alle nodige papieren hier downloaden: https://www.dropbox.com/sh/fkbgk60tggiw278/CIi3xO4Ldb

Ik heb een ander model 1 of 3 serie maar ik sta niet in bovenvermeld lijstje.

Niets houdt u natuurlijk tegen de papieren aan te passen.. Maar dat raad ik natuurlijk af  ^-^

Geperforeerde / gegroefde schijven een probleem voor de keuring?

Neen, in dit geval is dit perfect in orde, je krijgt hier gewoon een vermelding van op je tuning rapport.
Ik heb op dit moment voor en achter geperforeerde/ gegroefde /geventileerde schijven. Geen enkel probleem omdat dit zo voorzien is bij de performance remmen. (staat ook vermeld in het TÜV rapport)

Bewijs:

Nog vragen? stel ze dan gerust :)

Michiel.:
Amai dit is wel extreem handig ! Dankuwel !
Maar zie ik nu goed, een 130i is enkel maar gehomologeerd voor vooraan ?

Martijn:
Ja volgens BMW is dat idd enkel voorzien om voor te monteren.. Het zijn soms rare beslissingen.. Maar niks houd u tegen om ook de grote Geperforeerde schijven achter te monteren natuurlijk.. Lijstjes zijn snel aangepast..

GeoBem007:
Iemand die dit toevallig heeft voor de huidige M-Performance remmen? :-D

Martijn:
Daar kan ik helaas niet mee helpen  :-\

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie