De Werkplaats > How To's & DIY

[DIY] Uitlaat gepoetst na verwaarlozing

(1/24) > >>

Frits:
Ik heb al een dik jaar Supersprint uitlaten onder mijne 5 zitten.  Toen ik ze net had, waren dat 4 blinkende eindstukken.  Ik had de uitlaten aangeschaft in de winter, dus niet in het auto-kuis-seizoen.  Die eindstukken zijn dus stillekes vuiler, vuiler en vuiler geworden.  Het was waarschijnlijk al een jaar geleden dat die nog blonken.  Vandaag heb ik mij dan eindelijk zover gekregen om er eens aan te beginnen (na al uuuuuuuuren aan die E24 gewerkt te hebben, heel goe bezig geweest vandaag!!).  Tja, wa moete doen als ge den hele dag moet babysitten, en de kleine is enorm braaf, en vooral, slaapt veel!

Dus, eerst de nodige dosis all wheel cleaner over de eindstukken gespoten, en dan binnen een emmerke warm water gaan halen.  Die all wheel cleaner een 10 minuten laten intrekken, en dan wa kuisen.  Zag er al direct een stuk beter uit, op sommige stukken konde de eindstukken al zien blinken.

Dan nog eens all wheel cleaner over gespoten, en nog laten intrekken.  Intussen een Vedettje gepakt.

Dan nog eens afgekuisd, en dan afgedroogd.  Dan het boormachien met een polierlapke gepakt, en met het boormachien er nog eens over gegaan.  De afgeronde kant, waar ge dus recht op kijkt als ge achter de auto staat, was daarmee voor 50% in orde.

Dan heb ik nog polierpasta gepakt, en met nen handdoek nog wa aan 't opblinken geweest.  Nu zijn die afgeronde kanten voor 80% in orde.  De rest is voor nen andere keer (over een jaar of zo :P ).

-Menrik-:
't Is eigenlijk maar iets 'kleins' maar maakt de achterkant veel mooier eruit zien!
Leuke worktools heb je daar trouwens ;)

Hoelang ben je trouwens bezig geweest?

Bort:
loool die vedett :P

Marcsken:
80%  ??? ... en ge krijgt da over Uw hart om zo te laten.  ;)

Vazily:

--- Citaat van: Bort op 11 maart 2007, 19:54:04 ---loool die vedett :P

--- Einde van citaat ---

Zie je die walkie talkie staan, zogezegd voor op zijnen kleinen te letten.

Tararararara, zijn bloemenverslindster die binnen zit en hem op gepaste tijde zijn huid volscheld. Frits, voort doen zeg ik u......... over en out.

Copy snookie.......

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie