Auteur Topic: [Z-reeks] BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen  (gelezen 1027 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline frederic318is

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 356
[Z-reeks] BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Gepost op: 13 februari 2018, 21:02:56 »
Vandaag gaan kijken naar een Z4 roadster die als dagelijks vervoer gebruikt zou gaan worden. Maar het is iets anders verlopen dan gedacht. Nogal een lang verhaal maar het is om de situatie in zijn geheel te kunnen schetsen.

Daar aangekomen wagen draaide al.. Ok, onszelf voorgesteld enz, verder vriendelijke mens.

De wagen zelf goed technisch bekeken en gedaan. Niet heel veel zaken gevonden, ronduit de banden die grote barsten vertonen en er zit blijkbaar een elektrische fout in. Namelijk airco, achterruitverwarming en nog iets (dacht blazer) werkt niet meer. Schimmige uitleg over een fout die gewist moet worden en dan is alles weer in orde. Maar dan is het probleem/oorzaak nog niet verholpen denk ik dan..  :thinking:
Nuja verder kijken, op eventuele herspoten delen, ongevalschades enz.. Niet direct iets aan te zien.

Dan maar overgaan tot het proberen van het dak, gekend probleem bij de Z4 dat de aggregaatmotor dikwijls faalt. Alles lijkt in orde opent goed en ik kan het ook vlot terug sluiten. Dak zelf ziet er redelijk goed uit maar heeft wel dringend aandacht nodig, beginnende groenigheid op de naden.

Dan nog wat rondgelopen, gekeken op builtjes, krassen enz. en dan de testrit. Alles verloopt redelijk goed, koppeling voelt redelijk aan, motor trekt ook nog goed ondanks z'n kilometers (ca. 220k). Gaat ook vlot door al z'n versnellingen, maar voelt wel iets of wat te sompig aan voor wat je van een Z4 verwacht (heb echter geen directe ervaring met een Z4). Nu we openen het dak terug terwijl we stilstaan aan rode lichten. Een tweetal kilometer verder wanneer ik het tracht te sluiten, ook terug aan rode lichten, lukt dat echter niet meer  :thinking: . Eens terug aangekomen, dan gekeken en gedaan op internet, uiteindelijk toch terug dicht gekregen via noodsluiting (deels handmatig, laatste vergrendeling met haken lukte dan toch via de knopjes).

Dan nog onderkant bekeken, kleine olielekkage ter hoogte van motor en V-bak. Achterste schokdemper links goed in de olie en de voorste links heeft ook wat last, dat verklaart alvast het zompige gevoel.

Verder ook geen onderhoudshistoriek, boekje is wel ingevuld tot ca. 50k km en er zit een factuur van BMW bij van het wissen van bovenstaande fout t.w.v. 65 of 69 euro..

MAAR dan. De sfeer was al wat grimmiger, begrijpbaar ook, een nieuw probleem voor de mens (zegt de mens). Had ook wel de indruk dat die geen comedie speelde ookal weet je dat nooit. Dan maar gezegd dat we sowieso nog iets zouden laten weten en eventueel nog eens zouden terugkeren omdat we ondanks de problemen eventueel nog interesse hadden. Vervolgens afscheid genomen.



Eens thuisgekomen beginnen we berichten te krijgen dat we in het terugkeren maar een dakaggregaat moeten meenemen, zoekertje bijgeleverd, want we passeren daar toch. Dan maar gevraagd wat bedoeld werd. We konden het al raden, de mens vind dat wij moeten opdraaien voor de kosten.  :thinking:  :wiggleyes:

Persoonlijk vind ik dat nogal een vreemd gegeven, ik begrijp de mens zijn argwaan ergens wel. We zijn er alleen mee op pad geweest, maar na toch enkele keren te vragen als hij niet mee wou. En dan komen we terug en het dak gaat niet meer dicht.

Het is zeker niet de eerste wagen dat ik testrij, koop of verkoop. Het is wel de eerste keer dat ik zoiets meemaak.

Nu is het testen van dingen aan de wagen de bedoeling van een testrit volgens mij. Ik ben vooral ook eens benieuwd wat jullie gedachten/bedenkingen hierover zijn?

Bedankt.

Offline Momenol

  • Premium Member
  • Trade Count: (+10)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11850
  • Momenol Images
    • Owner of Momenol Images
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2018, 21:06:14 »
Niet te lang over nadenken. Gewoon links laten liggen en de berichten negeren.
The Racecar  - BMW E36 325i            The Oldie     -  E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AE   The Blower   - Audi S4 B5
The Boiler     - BMW E39 530D   The Rotary    - Mazda RX8
The Italian     - Alfa 1.9 JTDm   That other Boiler    - BMW E91 320D

Offline Draje

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2208
    • BelleVue
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2018, 21:10:45 »
Niet te lang over nadenken. Gewoon links laten liggen en de berichten negeren.

Inderdaad !

Ik las een van de eerste zinnen 'aangekomen en de motor draaide al'  dat zegt al genoeg voor mij...

Niet op ingaan !
E91 '09 318d : 248k-SOLD - E46 '02 320i 173k - SOLD - BMW F650GS '04 - SOLD - SUZUKI GSF650 '11 - KAPUTSKI - Next Motorcycle : coming in 2018
Firmawagen : Opel Astra 1.6 Cdti Ecotec (5 Deurs & Full Option)

Offline MadMatt

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 80
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2018, 21:39:06 »
Deze zou ik gewoon overslaan. Er zijn meer dan genoeg Z4 in de verkoop lijkt mij.

De Z4 heeft (nogal vaak, zeker met de KM-stand die je aanhaalt) soms last van de VANOS. Dat kan je soms horen (en ik dacht vooral bij koude motor). Het feit dat de motor al draaide zegt al zeer veel, dan alle problemen die je aanhaalt (zelfs als je het dak daar laat) en de houding van de verkoper zijn allemaal alarm-lampjes die gaan branden... Een betrouwbare verkoper zal met je meerijden, of achter je rijden, of... Maar erop staan om niet mee te rijden om dan een probleem op de potentiële koper te verhalen is niet erg netjes.

Ik weet niet wat jouw smaak, budget, vereisten etc precies zijn, maar deze vond ik vrij snel (en vind ik persoonlijk wel geslaagd). Is PFL, geen idee of je dat stoort. Moet je wel even op andere dingen letten (zoals sticky steering, etc). Klik
Deze is een facelift, staat er op het eerste zicht goed bij. Het rode interieur is minder mijn ding, maar smaken en kleuren  :blah: Klik

Offline frederic318is

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 356
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2018, 22:42:48 »
Dank voor de reacties. Ik moest vooral even mijn frustraties kwijt :D.

Ja dat er alarmlampjes gaan branden dat is zeker, maar de wagen heeft (voor ons) andere voordelen zoals een LPG installatie. Verder had die buiten een wat (op sommige plaatsen) doffe lak maar anders nagenoeg geen schade aan de carrosserie.
Olielek kan denk ik ook niet zo erg zijn. Ophanging en banden zijn slijt en steekt er relatief vlug onder.
Enkel het elektrisch probleem tast ik wat in het duister.

Nu KM'ers zeggen mij in feite niet zoveel daar ik veel zelf veel kan aan de wagen. Maar de onderhandeling / verkoop moet natuurlijk wel netjes verlopen.
Nuja we zien wel, recht in ons schoenen staan we wel. We zien wel wat morgen terug brengt, het begint op een sociaal experiment te lijken ALS er een vervolg aan komt :)

Ik moet wel eerlijk zeggen dat we in een iets lagere prijsklasse aan het kijken zijn. Ik heb liever een goedkopere wagen te kopen en hem zelf goed te zetten met stukken waarvan ik weet dat ze goed zijn dan een duurdere 'goed onderhouden' wagen te kopen. Dikwijls weegt het niet op, besef ik ook wel, maar het is een hobby ook zeker.

PS @MadMatt 
B&O motors heb ik wat vraagtekens bij. Ben er nog maar 1 keer geweest, in juli dacht ik. Hij had dan een Z4 2.5i te koop staan voor ook ca 10k€, waar ik mee geweest ben om te kijken voor ne maat.. Had 90k op de teller en het was een italiaanse import. Geen haar op m'n hoofd dat gelooft dat die auto slechts 90k km erop had zitten. Afgaande op slijtage van pedalen, interieur. Daar kwam nog bij dat hij ronduit wel wat slecht spuitwerk achter de rug had en de bumper achter die maar raar gemonteerd zat. Nu zeg ik niet dat hij daar aan gefoefeld of gedaan heeft. Maar bij zo'n zaken heb ik toch m'n twijfels.

Offline flash

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1162
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2018, 23:33:59 »
U niet verder bezighouden met deze Z4 kerel.
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak '14-? BMW e30 324td 4d '88=> afbraak '16 BMW e30 324d '86 => verkocht

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 961
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #6 Gepost op: 14 februari 2018, 08:55:14 »
Niet te lang over nadenken. Gewoon links laten liggen en de berichten negeren.
U niet verder bezighouden met deze Z4 kerel.

Wijze woorden  :thumbsup: Laat deze maar zeker links liggen en laat gewoon niks meer van U horen, want met deze kerel nog handelen zou ik ook zeker niet meer zien zitten... Steek liever nog wat tijd in je zoektocht... En je zult dan misschien nog wel eens naar meerdere Z4's moeten gaan kijken, en daar tijd en geld (kms...) insteken, maar je moet idd bij de aankoop ervan wel een goed gevoel hebben... Ik heb vóór ik mijn E31 gekocht heb, zeker naar 12 à 13 andere gaan kijken en daar heel wat uren en een 3000tal kms voor gereden, maar uiteindelijk heb ik ook ene gevonden die voldeed aan mijn "verwachtingen/eisen"...

In ieder geval suc6 met de verdere research...
2016 Peugeot Expert 2.0 HDI (working guy) - 1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline cossie300

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1170
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2018, 09:46:26 »
Toen ik een Z4 wilde kopen , heb ik ook eens bij B&O gaan informeren . Die had er toen geen , maar wel een Boxster . Die kon dan geen enkel goed woord zeggen over een Z4 . Da was een kappers auto , ziet er niet uit , slechte prestaties , .... . De Boxster was een top kar ... . Dat zegt al genoeg over hoe die zaken doet . Nooit ga ik daar nog terug .... 
Porsche 911 ( 997 ) Carrera 4S  Bmw f11 520das   ford escort cosworth   renault master

Offline Danny65

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 389
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2018, 12:37:09 »
Ben zelf ook enige jaren geleden op zoek geweest naar een Z4 E85 en wat ik dan allemaal tegen gekomen ben   :thumbdwn:
Nog zeer weinig goeie te vinden,meeste was een waslijst aan mankementen...Uiteindelijk een prachtexemplaar gezien en gekocht ;)
Was eentje uit 2003 E85 2,5 met 23000 km op in perfecte staat.Veel succes met het zoeken,al zal dat eens lang kunnen duren 8)

Ps;niet reageren op die mails

Offline MadMatt

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 80
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #9 Gepost op: 14 februari 2018, 15:08:53 »
PS @MadMatt 
B&O motors heb ik wat vraagtekens bij. Ben er nog maar 1 keer geweest, in juli dacht ik. Hij had dan een Z4 2.5i te koop staan voor ook ca 10k€, waar ik mee geweest ben om te kijken voor ne maat.. Had 90k op de teller en het was een italiaanse import. Geen haar op m'n hoofd dat gelooft dat die auto slechts 90k km erop had zitten. Afgaande op slijtage van pedalen, interieur. Daar kwam nog bij dat hij ronduit wel wat slecht spuitwerk achter de rug had en de bumper achter die maar raar gemonteerd zat. Nu zeg ik niet dat hij daar aan gefoefeld of gedaan heeft. Maar bij zo'n zaken heb ik toch m'n twijfels.

Aan die andere reactie en dit wat gepost is over B&O Motors zou ik idd ook daar niet gaan shoppen ;) Was dan ook maar een snelle zoektocht. Als je er een wil op LPG wordt de zoektocht natuurlijk al iets lastiger. Afhankelijk van wat je er zelf aan kan/wil doen kan je idd een minder goed onderhouden exemplaar kopen.Kan je je er nog helemaal op uitleven ;) Deze zou ik links laten liggen omwille van hoe het gelopen is, maar je vindt er zeker nog wel een goeie :)

Offline frederic318is

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 356
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #10 Gepost op: 14 februari 2018, 17:17:33 »
Vanochtend toch nog eens de telefoon genomen, tegen beter weten in. Al is het maar omdat ik vind dat wijzelf 100 % recht in onze schoenen staan. Eerlijk gezegd denk ik ook dat de verkoper dat weet, maar dat vooral frustraties van zijn kant het logisch denken overneemt.

Nu wetende wat de mankementen zijn aan de auto, een goed uitgerekend weliswaar laag maar eerlijk (met toch een beetje reserve langs onze kant) bod gemaakt op de wagen. Veel lager dan zijn vraagprijs en ook een stuk lager dan zijn vertelde minimumprijs. Het bod werd niet echt warm ontvangen wat te verwachten was. Dan ook nog terug bij de dakmotor gekomen en hij blijft ervan overtuigd dat het onze schuld is. 'We hadden het dak al uitgeprobeerd' Vervolgens was het voor hem ook niet noodzakelijk om dat nogmaals te doen. Bon dan maar gesprek afgerond en gezegd dat ons bod twee weken geldig is.

Hij doet er nu van wat hij zelf wil. Ik zie hem dat ding niet direct verkopen met de mankementen die eraan zijn, of hij moet op iemand vallen die er niets van kent..

Offline frederic318is

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 356
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #11 Gepost op: 14 februari 2018, 17:36:20 »
Aan die andere reactie en dit wat gepost is over B&O Motors zou ik idd ook daar niet gaan shoppen ;) Was dan ook maar een snelle zoektocht. Als je er een wil op LPG wordt de zoektocht natuurlijk al iets lastiger. Afhankelijk van wat je er zelf aan kan/wil doen kan je idd een minder goed onderhouden exemplaar kopen.Kan je je er nog helemaal op uitleven ;) Deze zou ik links laten liggen omwille van hoe het gelopen is, maar je vindt er zeker nog wel een goeie :)

Ja op LPG is de zoektocht wel beperkt, dat is zeker. Het loont gewoon om een wagen te kopen die reeds voorzien is van een deftige LPG installatie omdat je toch dat deel dan reeds 'uitspaart', gaat niet volledig op maar toch. Het zal ook zijn om toch redelijk wat km'ers te gaan maken dus is het ook wel een must.
Ik ontzie het ook zeker niet om een minder goed exemplaar te kopen, ik heb nogal m'n trekjes als het op onderhoud aankomt en doe dat ook graag zelf met onderdelen waar ik zelf in geloof. Maar dan moet de aankoopprijs het natuurlijk rechtvaardigen.

Tijd hebben we ergens wel, het is een auto voor de vrouw. Haar wagen nu heeft eigenlijk zo goed als niets van comfort/veiligheidssystemen. Dus moesten we iets vinden voor het warme weer er is dan zou dat prettig zijn. Hoeft dat een Z4 te zijn? Nee, helemaal niet, ze vind het gewoon een zeer mooi model. Wel liefst een BMW omdat ik daar mijn weg wat ik ken, maar zelfs dat is geen uiterste vereiste.

We kijken dus op het gemak verder.. Bedankt voor de reacties!

Offline Danny65

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 389
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #12 Gepost op: 14 februari 2018, 17:41:28 »
mss een 1 serie cabrio ?

Offline MadMatt

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 80
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2018, 18:11:10 »
Toen ik voor de Z4 keek heb ik ook volgende auto's overwogen. Misschien vind je daar wat je ding in:
Honda S2000 (9000 rpm anyone?)
Mazda MX5
BMW Z3

Daar ik van een 1 serie (116i) kwam ook deze overwogen, maar dat is voor jou misschien minder relevant:
Andere 1 serie, maar dan met 6 in lijn (130i)
MINI JCW

Op het einde van de rit vooral getwijfeld tussen de Mazda en de Z4, maar voor de Z4 gekozen omdat ik ze nog net iets unieker vind en vooral de 6 cilinder. Als je echt veel kms wil maken is de Mazda dan misschien weer interessanter...

Offline frederic318is

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 356
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #14 Gepost op: 14 februari 2018, 19:58:35 »
mss een 1 serie cabrio ?
Hoeft zelfs geen cabrio te zijn hoor.
We zijn naar zowat alles aan het bekijken die interessant is/kan zijn. Een must is wel LPG (bij voorkeur Prinz, Vialle of BRC kunnen eventueel ook), liever reeds geïnstalleerd dan nog te moeten monteren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk


Offline frederic318is

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 356
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #15 Gepost op: 14 februari 2018, 20:28:30 »
Toen ik voor de Z4 keek heb ik ook volgende auto's overwogen. Misschien vind je daar wat je ding in:
Honda S2000 (9000 rpm anyone?)
Mazda MX5
BMW Z3

Daar ik van een 1 serie (116i) kwam ook deze overwogen, maar dat is voor jou misschien minder relevant:
Andere 1 serie, maar dan met 6 in lijn (130i)
MINI JCW

Op het einde van de rit vooral getwijfeld tussen de Mazda en de Z4, maar voor de Z4 gekozen omdat ik ze nog net iets unieker vind en vooral de 6 cilinder. Als je echt veel kms wil maken is de Mazda dan misschien weer interessanter...

Voorlopig vooral zitten kijken naar 1 en 3 reeks, van E36 tot e9x. Dan uitgebreid naar de Z-reeks vanwege looks, fun, comfort, sportiviteit, .. combinatie (fuck praktisch gebruik  ^-^) .
Budget is niet extreem. We willen de komende jaren ook op het gemak de zoektocht naar een huis kunnen opzetten, daarom willen we graag het budget rond max. €10k houden voor aankoop. Ook deels omdat de wagen een buitenslaper zal worden. Niet dat dat echt verschil maakt maar zal ook in duitsland ingeschreven worden, omdat de vrouw daar voorlopig werkt. 
Naar dikke motorisaties zitten we niet echt te kijken, vanwege buitenslaper en budget gewijs. Dus auto's als 130i e.d. vallen een beetje uit de boot. Uitzonderingen kunnen natuurlijk altijd gemaakt worden.  :gayfight:

S2000 is best een coole wagen maar zitten ook serieus in de lift  :o . Mini liever niet, m'n broer heeft een R56 cooper D, niet per sé een slechte wagen maar er is altijd wel iets aan, rijdt anders best wel goed..

Dan de MX-5, vorig jaar zelf voor zitten zoeken (als fun car), nooit echt op iets gestoten en dan toch bij BMW gebleven uit praktische overweging terug. Momenteel dus ook nog niet voor zitten kijken maar daar kan zeker verandering in komen..

Sowieso vind ik het moeilijk een plezante wagen, die leuk rijdt te vinden waarvan je redelijk zeker bent dat de kosten binnen de perken blijven als je er veel kilometers op zet. Zeker als je graag rond BMW blijft hangen. Moeilijke oefening, maar 'the chase is better than the catch' zeker :D


Offline Hyy

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 497
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #16 Gepost op: 14 februari 2018, 20:38:55 »
Voor die budget zou ik E39 530i wel durven aanraden.
Niet echt een 1 of 3 reeks , wel een "grote" motorisatie maar rijdt toch verrassend goed voor een auto van die leeftijd.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2018, 20:42:46 door Hyy »
2013 F06 640i Gran Coupe

Offline frederic318is

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 356
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #17 Gepost op: 14 februari 2018, 21:13:04 »
Voor die budget zou ik E39 530i wel durven aanraden.
Niet echt een 1 of 3 reeks , wel een "grote" motorisatie maar rijdt toch verrassend goed voor een auto van die leeftijd.

Ergens grappig dat je deze aanhaalt. Rijd ik reeds iets meer dan twee jaar en ca. 75.000 km mee. Ook na zeer veel nadenken en twijfelen over wat ik juist wou.. Al redelijk wat aan gesleuteld maar damn! Wat een zalige auto. Ik geef je 100 % gelijk in je aanraden. Hier wel nog nooit voorgesteld, misschien moet ik dat eens doen..
Een 5 wordt in feite uitgesloten omwille van de omvang, zouden graag iets compacter willen voor het gemak. De 5 kunnen we dan gebruiken om boodschappen en lange trajecten mee te doen.

Vuile wintermodus (vorig jaar)

Offline MadMatt

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 80
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #18 Gepost op: 15 februari 2018, 17:56:18 »
Als dat is wat je zoekt, dan kan ik echt wel de E87 aanraden. De 116i was een leuke auto, met een schitterend onderstel! Zoek wel voor een 120i als je er ook wat plezier wil uithalen. De 116i vond ik vaak wat sloom aanvoelen (bv hernemen op de autostrade was tergend, een 0-100 van 10,4s is ook niet erg spannend).

Heb voor ik voor de Z4 keek nog getwijfeld de 116 te wisselen voor een 120, maar vond dat dan een beetje dom om dezelfde auto weer te kopen dus niet gedaan. Uiteindelijk dan toch getwijfeld voor de 130i, dus de E87 heeft zeker een hele goeie indruk nagelaten :)

Voor 10k€ vind je zeker mooie E87's. Geen idee of je er veel vindt die al de ombouw naar LPG hebben, dat moet je even bekijken.

Offline chris k

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1152
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #19 Gepost op: 17 februari 2018, 11:36:56 »
E87 is zeker een plezier maar 116 is te tam .

Offline Blue

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3165
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #20 Gepost op: 17 februari 2018, 14:10:19 »
130i in duitsland halen?

Offline PeterV

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1524
  • God schept de dag en ik vlieg erdoor :-)
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #21 Gepost op: 1 maart 2018, 16:23:14 »
Toen ik indertijd mijn z4 zoektocht hield heb ik er ook veel afgeleefde gezien, vooral in garages. Uiteindelijk heb ik mijne particulier gekocht en het was (en is nog steeds) een pareltje  ;)
Veel voorkomende probleem dat de dakmotor het laat afweten door niet tijdig leeggemaakte regenwater afvoer kanaaltjes...
Ook roestvorming aan de onderzijde van de deuren lijkt vaak voor te komen bij Z4's die het ganse jaar door ingezet worden. Zeker nakijken als je nog eentje gaat kijken.
De 2liter heeft soms last van licht olieverlies door een lekkende cilinderkoppakking, is eenvoudig op te lossen wel.
Bij de facelift heb je ook nog de condenserende mistlampen die ze quasi allemaal hebben.
En er staan er idd veel te koop maar de echt betere worden toch wel schaarser lijkt me.
Veel succes met je zoektocht!  :thumbsup:

Offline Grote Smurf

  • Trade Count: (+6)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 12039
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #22 Gepost op: 1 maart 2018, 16:30:56 »
Toen ik indertijd mijn z4 zoektocht hield heb ik er ook veel afgeleefde gezien, vooral in garages. Uiteindelijk heb ik mijne particulier gekocht en het was (en is nog steeds) een pareltje  ;)
Veel voorkomende probleem dat de dakmotor het laat afweten door niet tijdig leeggemaakte regenwater afvoer kanaaltjes...
Ook roestvorming aan de onderzijde van de deuren lijkt vaak voor te komen bij Z4's die het ganse jaar door ingezet worden. Zeker nakijken als je nog eentje gaat kijken.
De 2liter heeft soms last van licht olieverlies door een lekkende cilinderkoppakking, is eenvoudig op te lossen wel.
Bij de facelift heb je ook nog de condenserende mistlampen die ze quasi allemaal hebben.
En er staan er idd veel te koop maar de echt betere worden toch wel schaarser lijkt me.
Veel succes met je zoektocht!  :thumbsup:
Ooit in een vlaag van zinsverbijstering een Z4 2.5 aangekocht,na een paar weken terug verkocht ,wat ik me ervan herinner was dat het ding geen hol vooruitging en  de tikkende klepstoters .

Offline Danny65

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 389
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #23 Gepost op: 1 maart 2018, 16:48:33 »
Ooit in een vlaag van zinsverbijstering een Z4 2.5 aangekocht,na een paar weken terug verkocht ,wat ik me ervan herinner was dat het ding geen hol vooruitging en  de tikkende klepstoters .

Mijn ex Z4 2,5 vond ikzelf een pracht van een motor  :thumbsup: Stond 100% nieuw 8)

Offline Phantom Five

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5011
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #24 Gepost op: 2 maart 2018, 03:15:06 »
Ik lees dit verhaal eigenlijk nu pas voor het eerst en sorry maar ik snap die verkoper van die Z4 echt niet hoor.
De man wil zijn wagen verkopen waar bepaalde mankementen aan zijn en blijkbaar wil het de eventuele koper dan ook nog doen opdraaien voor kosten na een testrit waarbij men alles logischer wijze test op de goede werking ervan.
Vreemde verkoopstechniek en ik kan enkel maar zeggen dat de mensen tegenwoordig nog voor weinig beschaamd zijn en ferm lef  hebben, oh boy  ::).

Ik neem aan dat de verkoop niet doorgegaan is aangezien uw bod 14 dagen geldig was en dat ondertussen die termijn reeds voorbij is.
Wat ik me wel afvraag is of dat die kerel zich nog gemeld heeft bij jullie in die tussentijd voor die motor van het dak die jullie zogezegd stuk gedaan hebben  :thinking:
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 17207
  • Carpe diem!
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #25 Gepost op: 2 maart 2018, 19:24:23 »
Ooit in een vlaag van zinsverbijstering een Z4 2.5 aangekocht,na een paar weken terug verkocht ,wat ik me ervan herinner was dat het ding geen hol vooruitging en  de tikkende klepstoters .

Hoeveel keer hebben we dat al niet gelezen...
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline frederic318is

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 356
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #26 Gepost op: 3 maart 2018, 09:54:23 »


Toen ik indertijd mijn z4 zoektocht hield heb ik er ook veel afgeleefde gezien, vooral in garages. Uiteindelijk heb ik mijne particulier gekocht en het was (en is nog steeds) een pareltje  ;)
Veel voorkomende probleem dat de dakmotor het laat afweten door niet tijdig leeggemaakte regenwater afvoer kanaaltjes...
Ook roestvorming aan de onderzijde van de deuren lijkt vaak voor te komen bij Z4's die het ganse jaar door ingezet worden. Zeker nakijken als je nog eentje gaat kijken.
De 2liter heeft soms last van licht olieverlies door een lekkende cilinderkoppakking, is eenvoudig op te lossen wel.
Bij de facelift heb je ook nog de condenserende mistlampen die ze quasi allemaal hebben.
En er staan er idd veel te koop maar de echt betere worden toch wel schaarser lijkt me.
Veel succes met je zoektocht!  :thumbsup:

Dat van de deuren wist ik niet, is inderdaad interessant om te bekijken.
Op welke manier is een lekkende cilinderkoppakking eenvoudig op te lossen? Of ist het de kleppendekseldichting dewelke je bedoelt?
Goeie/eerlijke Z's zijn inderdaad schaarser en schaarser aan het worden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk


Offline frederic318is

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 356
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #27 Gepost op: 3 maart 2018, 09:56:03 »
Hoeveel keer hebben we dat al niet gelezen...
I sense frustrations 😁 haha

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk


Offline frederic318is

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 356
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #28 Gepost op: 3 maart 2018, 10:05:35 »


Ik lees dit verhaal eigenlijk nu pas voor het eerst en sorry maar ik snap die verkoper van die Z4 echt niet hoor.
De man wil zijn wagen verkopen waar bepaalde mankementen aan zijn en blijkbaar wil het de eventuele koper dan ook nog doen opdraaien voor kosten na een testrit waarbij men alles logischer wijze test op de goede werking ervan.
Vreemde verkoopstechniek en ik kan enkel maar zeggen dat de mensen tegenwoordig nog voor weinig beschaamd zijn en ferm lef  hebben, oh boy  ::).

Ik neem aan dat de verkoop niet doorgegaan is aangezien uw bod 14 dagen geldig was en dat ondertussen die termijn reeds voorbij is.
Wat ik me wel afvraag is of dat die kerel zich nog gemeld heeft bij jullie in die tussentijd voor die motor van het dak die jullie zogezegd stuk gedaan hebben  :thinking:


Nee de verkoop is niet doorgegaan. Uiteindelijk paar dagen achteraf dan nog een sms gehad dat hij graag gezien had dat we het in der Minne regelden of dat hij anders klacht zou indienen.
Een mens kan geduld hebben en veel ervan maar daar hebben we niet meer op gereageerd.
Auto is nu ook van het internet gehaald dusja.

Zoektocht gaat zeer rustig verder.

Groeten,
Frédéric


Offline Danny65

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 389
Re: BMW E85 Z4 2.0 '07 --- T-e-s-t-rit --- Vragen
« Reactie #29 Gepost op: 3 maart 2018, 14:21:08 »
Ge hebt gekijk, neem uw tijd daarvoor.
Heb ook naar dikke tiental gaan kijken vooralleer ik heb gekocht  8)