Auteur Topic:  2007 - E86 - Z4 - 3.0si - vervolg  (gelezen 3009 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 17198
  • Carpe diem!
Re: 2007 - E86 - Z4 - 3.0si - vervolg
« Reactie #90 Gepost op: 27 augustus 2017, 16:50:02 »
Ik heb toch niets VERprutst ;D
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline gfk807

  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5132
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: 2007 - E86 - Z4 - 3.0si - vervolg
« Reactie #91 Gepost op: 27 augustus 2017, 19:03:55 »
Ik heb toch niets VERprutst ;D

Jij bent dan ook niet de eerste de beste he Z  :iono:

 >:D

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4372
Re: 2007 - E86 - Z4 - 3.0si - vervolg
« Reactie #92 Gepost op: 29 augustus 2017, 10:10:16 »

Offline powaq

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 82
  • Z4 Coupé 3.0si
Re: 2007 - E86 - Z4 - 3.0si - vervolg
« Reactie #93 Gepost op: 30 december 2017, 14:21:26 »
Zo zo, even een paniekmoment eergisteren. Ik vlieg plankgas de snelweg op. Schakel naar derde en ineens Check Engine lampje aan en heel de auto begint te daveren. Al goed was ik onderweg naar huis en moest ik er de volgende afrit al terug af. Heel kalmpjes naar huis gegaan, motor klonk ook vrij bijzonder (beetje V8 achtig haha). Stationair draaien is alsof je op een vibrerend bed zit en de toerenteller danst op en neer.

Ik probeerde naar PSG te bellen, maar ik denk dat ze dicht zijn/te druk. Dus heb ik hem zelf even aan m'n OBD scanner gehangen (had ik nog niet en dit was een goed excuus om 20 euro daar aan uit te geven) en ja bevestiging dat het een misfire is, wat ik al wel dacht. Op cilinder 1 in dit geval. bougies/bobines, injectoren of compressieprobleem dus.
Cover van de motor er af gehaald (wel een droom om aan te werken deze motorruimte, veel plaats, alles makkelijk bereikbaar). Even de bobines eruit gehaald en bekeken (op zich niets aan te zien), ook geen olie rond de bougies. Wat goed is.
Vervolgens bobine van cilinder 1 naar 2 gewisseld en het probleem verplaatst zich. Kapotte bobine dus zou ik zeggen. No big deal dus (zolang het maar geen compressieproblemen zijn ben ik gelukkig).

Iemand een idee waar ik die best haal en of het uitmaakt welk merk? Wat is OEM? Ik heb precies niet veel zin om 2x-3x het bedrag te betalen bij het BMW magazijn voor exact hetzelfde. En zou ik 1tje vervangen of ineens alle 6? Ik lees hier en daar dat als 1tje het begeeft dat de rest snel volgt. Maar geen idee of dit waar is.
Ik stel me dan ook de vraag of het zin heeft om ineens eens alle bougies te doen (zit op ±140k km)

Nu nog de rechter angel eye fixen met zo'n véél te duur lampje en dan is alles weer zoals het moet. Hopelijk.

Online d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 17198
  • Carpe diem!
Re: 2007 - E86 - Z4 - 3.0si - vervolg
« Reactie #94 Gepost op: 31 december 2017, 13:30:26 »
Ik heb op de 2.5 E85 ooit eens 1 bobijn moeten vervangen, met de overige 5 nooit problemen gehad nadien.
If it aint broke... :)

Alle 6 ineens vervangen zou ook een schoon prijskaartje opleveren ;)
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline dadoke

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 12310
Re: 2007 - E86 - Z4 - 3.0si - vervolg
« Reactie #95 Gepost op: 31 december 2017, 14:33:29 »
Hier op de M zou door de vorige eigenaar ook reeds één bobijn vervangen zijn, dus lijkt wel meer voor te komen.

Offline rob carter

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1103
Re: 2007 - E86 - Z4 - 3.0si - vervolg
« Reactie #96 Gepost op: 1 januari 2018, 11:41:13 »
Bobijnen kan je goedkoop aanschaffen van Bosch op autodoc+ website. circa 22-38 Euro per stuk.
E90 2007 320Si ( verkocht)
E46 M3 smg Carbonshwarz (verkocht)
E91 335i Manual Sapphireblack
E46 M3 Manual Carbonschwarz - just 53K-(verkocht)
996 Carrera 4S MK II - (Verkocht)
964 Carrera 4 Manual/no sunroof/ no TAX ; )

Offline powaq

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 82
  • Z4 Coupé 3.0si
Re: 2007 - E86 - Z4 - 3.0si - vervolg
« Reactie #97 Gepost op: 2 januari 2018, 09:25:11 »
Yep bobijnen gaan er zeker wel vaker eraan. Niet abnormaal. Heb er ondertussen al eentje besteld, samen met 6 nieuwe bougies. Die gaan toch richting hun vervangingsleeftijd dus kan ik hen evengoed in 1x mee vervangen. Ben eens benieuwd of ik daar iets van ga voelen tijdens het rijden.
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2018, 09:45:57 door powaq »

Offline powaq

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 82
  • Z4 Coupé 3.0si
Re: 2007 - E86 - Z4 - 3.0si - vervolg
« Reactie #98 Gepost op: 4 januari 2018, 21:33:00 »
Bobijn vervangen en ze draait weer perfect. Lijkt zelfs nog iets zachter te draaien.  :thumbsup:
Ik had blijkbaar per ongeluk 2 bobijnen besteld, nu heb ik backup voor moest er weer eentje aan gaan.
Van 't weekend de bougies eens doen.