Mijn Voertuig > E46

1999 - E46 - 316i Sedan - Project!

(1/9) > >>

CSWorkZ:
Ik zal mij even kort voorstellen. Ik ben namelijk 20 jaar en zal dit jaar afstuderen als bachelor in de autotechnologie te VIVES kortrijk.
Enkele jaren geleden kreeg ik het idee om een project te starten...

Bij deze een voorstelling van mijn eerste wagen, namelijk een BMW E46 316i Sedan met de niet zo gewilde M43TUB19 motor met 105Pk en 160Nm koppel :/ .

Ik heb in 2017 deze 316i op de kop kunnen tikken als project om te leren sleutelen aan een auto, ik studeerde autotechnologie in het VTI van Waregem en vond het een tof idee om een project auto te kopen om wat aan te sleutelen. Echter is dit wat uit de hand gelopen en is dit een project geworden die nog altijd bezig is. Velen van jullie zullen denken waarom een 316i, wel dit is vrij simpel. Dit is mijn eerste wagen en voor de verzekeringen scheelde dit wat. alsook de M43TUB19 motor bleek na wat opzoekwerk een iets wat betrouwbare motor te zijn in vergelijking met de N type motoren... . Dit mocht ik natuurlijk niet geloven en zal later in mijn post het tegendeel bewijzen.

Er zit namelijk veel te veel tijd en geld in deze wagen om er nu mee te stoppen, ook deze wagen ga ik nooit verkopen en ik zal er proberen alles aan te doen om deze in het bezit te houden. Het zou zonde zijn om deze namelijk te verkopen.

We zullen eens terugreizen in de tijd naar 21 april 2017 wanneer ik eigenaar werd van deze BMW E46 316i met 177000km op de teller.

Deze 316i was in het begin vrij origineel op wat alieexpress angel eyes en pook na...

De optielijst van deze wagen is:
- Manueel
- Kleur: Cosmos-schwarz - 303
- Upholstery: Stoff Flock "raute"/anthrazit - E3AT
- Model Designation, Deletion
- Glas Roof, Electric
- Warning Triangle
- Smokers Package
- Through-load System
- Foglights
- Automatic Air Conditioning
- Speedometer With Kilometer Reading
- Radio Bmw Reverse
- Germany Version
- Europe/dealer Directory
- German / On-board Documentation
- Folding rear seats

Deze wagen werd eerst ingeschreven in Duitsland en had een productiedatum van 1999-11-03. In 2001 werd deze ingevoerd naar België.

Ik heb enkele YouTube videos gemaakt van deze wagen dat je gerust kan bekijken. Echter zal ik het project hierop updaten.

Ik ben door een "tuning" fase gegaan met deze wagen maar deze is gelukkig voorbij ;p

Hopelijk zijn jullie wat geïnteresseerd in dit project.

CSWorkZ:
Als we echt starten vanaf nul dan zal ik beginnen met het wrappen van de lijsten in 3M Carbon Fiber, de interieurlijsten waren aan vervanging toe. Echter als 16 jarige vond ik toen de beste oplossing om deze te wrappen.

CSWorkZ:
Er zaten goedkope Alieexpress angel eyes in deze 316i waarbij de bekabeling zeer slecht was. zoals iedere tiener wilde ik ze behouden omdat ik toen fan was van de verschillende kleurtjes die de ringen konden hebben... de bekabeling heb ik herdaan zodanig dat deze proper weggewerkt was.

wees niet bang. Deze angel eyes hebben er niet lang ingezeten  :exited:

CSWorkZ:
De volgende stap was een M pookje want ik was geen fan van de alieexpress variant... dit was een pookje origineel BMW :D
alsook nieuwe handremhoes en pookhoes in M stitching :)

CSWorkZ:
Waar ik vakantiejob deed in der tijd bij een garage stond er een e46 wrak waarbij ik enkele zaken heb kunnen scoren.

zwarte grilles origineel, origineel kofferspoilertje

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie