Mijn Voertuig > E36

1990 - E36 - 325i Sedan Alpinweiss II

(1/3) > >>

Ceboe:
Bij deze een vervolg topic over deze wagen.
Dit is de ex wagen van @Mayonaise (topic: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=63034.0)

Nadat ik de wagen heb ontvangen heb ik volgende sensoren ge´nstalleerd:

1 voor oliedruk en 1 voor olietemperatuur.

Oliedrukmeter

en een speciale cover voor op de oliefilter.

Dan na een tijdje gemerkt dat de wagen een tikkende klepstoter had wanneer hij warm was, dus een set nieuwe klepstoters bestel en begonnen aan de werken.
Is al bij al vlot verlopen, beetje spanning bij het verwijderen van de nokkenassen, want had daar wat horrorverhalen over gelezen, maar geen enkel probleem gehad.

Motor draaide als een zonnetje en geen getik meer te horen.
Ondertussen had ik ook preventief de radiator vervangen.

Een tijd later begon de wagen koelvloeistof te verbruiken, bleek uiteindelijk de nieuwe radiator te zijn die lek was.
Na veel vijven en zessen deze vergoed gekregen en een nieuwe radiator laten installeren, druktest bevestigde dat deze OK was.

Helaas bleef de wagen lichtjes water verbruiken. Dus dan maar de koe bij de horens gevat, aangezien ik de klepstoters al eens vervangen had was de stap naar het vervangen van de koppakking niet zo groot. Dus momenteel staat de wagen in mn garage zonder kop.

Beetje prut in de carter ontluchting:

Kop:

Blok met oude pakking:

Tussendoor ook nog het stuurhuis vervangen door een ander 2de hands exemplaar, 0.0 speling meer.

De kop is nu binnen voor te controleren en te vlakken, erna kan de opbouw terug beginnen.

Tom:
Cool, 1 van de allereerste E36's  :). Wel raar dat op zulke lage KM stand er al problemen zijn met de koppakking, was er iets te zien wat op een lek duide toen de kop eraf was?
Dat stuurhuis, daar kan je de speling toch van regelen dacht ik ?

Wat is de hoogste olietemperatuur die ja al gemeten hebt en met welke olie rij je ?  :)

6-cilinderke:
Volg  :thumbsup:
Altijd leuk om te zien dat er nog E36's zijn die de nodige aandacht en liefde krijgen  :)

flash:
Speling kan je idd normaal gezien weg stellen.

Ceboe:

--- Citaat van: Tom op  2 februari 2021, 13:52:28 ---Cool, 1 van de allereerste E36's  :). Wel raar dat op zulke lage KM stand er al problemen zijn met de koppakking, was er iets te zien wat op een lek duide toen de kop eraf was?
Dat stuurhuis, daar kan je de speling toch van regelen dacht ik ?

Wat is de hoogste olietemperatuur die ja al gemeten hebt en met welke olie rij je ?  :)

--- Einde van citaat ---

Ja lage KM stand, maar natuurlijk ook wel 30 jaar oud. Door de kapotte radiator kan het ook zijn dat de kop warm heeft gehad.
Had inderdaad gelezen dat je het stuurhuis kan 'aanspannen' maar het probleem deed zich enkel voor bij rechtdoor rijden en het stellen doe je over de totale travel als ik me niet vergis.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie