Aankoop en Verkoop > Advies

 M5 e60, doen of niet?

(1/16) > >>

Vlammembaareg:
In volle afwachting van de X5 45e (van de echtgenote) mag ik op de zaak ook op zoek naar een wagen.
Uiteraard springen de standaard hydride, plug in hybrides, elektrische wagens en pickups meteen in de picture...

MAAR... we hebben binnenkort (als we hem eindelijk gaan hebben  ;D ) reeds een gezinswagen, dus dacht ik waarom geen dikke break op lichte vracht zetten of kopen.

Waar dacht ik aan :

*M5 e61 ( of is het e60?) met de epische V10
* C63 AMG, diegene met de 6.2 of diegene met de 4.0
* Volvo V60 polestar 3.0 , ik heb wel iets met polestar
* of toch iets uit de Audi stal RS4 of RS6 (4 wielaandrijving fnuikt de fun wel een beetje)

Over die M5 kan ik kort zijn, die staat op nummer 1 van mijn all time droomwagens, enkel en alleen voor de sound al.
Maar ik lees er ook enorm veel horrorverhalen over, motorproblemen, vanos, SMG bakken... Geld er tegenaan gooien heb ik geen probleem mee (heb net mijn V70R verkocht en die had ook af en toe issues), maar het moet uiteraard wel leuk blijven.
Heb er eentje zien staan waar de lagers zijn vervangen en de SMG koppeling is ook vervangen. Deze eigenaar heeft er +- 50000 km opgezet en er staan er nu 129000 op.

Iemand een mening? Ik vermoed van wel :-) :-)

Barney:
Ik dacht dat ze dit achterpoortje hadden gesloten en dat het ombouwen van een break naar lichte vracht niet langer mogelijk was? (tenzij reeds omgebouwd)
Of heb ik dat verkeerd gelezen/ begrepen en ging het om een specifiek model van wagen?  :thinking:

Liquid Li0n:

--- Citaat van: Barney op 20 juli 2020, 08:02:38 ---Ik dacht dat ze dit achterpoortje hadden gesloten en dat het ombouwen van een break naar lichte vracht niet langer mogelijk was? (tenzij reeds omgebouwd)
Of heb ik dat verkeerd gelezen/ begrepen en ging het om een specifiek model van wagen?  :thinking:

--- Einde van citaat ---

Zal wel over een specifiek model gaan hoor. Lichte vracht / grijs kenteken (in NL) kan volgens mij nog steeds

cossie300:
Dit achterpoortje zou in BelgiŽ moeten gesloten zijn. Ik heb er ook iets over gelezen. Misschien dat oude wagens nog mogelijk zijn, maar ik vrees ervoor.

Vlammembaareg:
Een break kan je nog altijd ombouwen naar lichte vracht. Het achterpoortje van de hatchbacks is inderdaad verdwenen.

Quote op verschillende gespecialiseerde sites :-) :

"De nieuwe norm voor de drie gewesten sinds 19/12/'19 luidt: indien een mal van 80x80x60 cm (lxbxh) zonder afgeronde hoeken in de laadruimte past, kan ombouw van het voertuig gebeuren.

Concreet: uw voertuig heeft bijvoorbeeld een wielbasis van 3 m, dan moet het laadvlak minstens 1,5 m zijn tot aan binnenkant kofferdeksel, gemeten op een hoogte van 20 cm en er is een scheidingswand van minstens 20 cm met de bestuurersruimte voorzien.
Daarnaast moet de mal nog in de kofferruimte passen."

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie