De Werkplaats > Carrosserie & Ramen

[Z-reeks] [E89] cabriodak lekkkage hydraulisch systeem

<< < (4/4)

dadoke:
Wat even googlen al niet oplevert!  :D   ↓

Die pomp vervangen lijkt me al redelijk makkelijk gezien ze goed bereikbaar is.

Olie bijvullen staat hier uitgelegd.
https://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?t=115757

Ik vind het raar dat de garagist in kwestie dat niet wil doen, er zijn volgens mij moeilijkere dingen aan een auto, ik zou gewoon eens horen bij andere onafhankelijke garages...

edit:
En als je toch de olie bijvult, zou ik alles eens zo goed mogelijk proberen proper maken om te zien waar het lekt.
Eventueel wat doeken/papier rond de pomp leggen.
Dan het dak eens een keer of 2 openen en sluiten, en controleren of aan de pomp of er rondom iets van olie is bijgekomen.
Zoals in die link van z4-forum, zat het lek tussen pomp en reservoir, mogelijk daar eens controleren of de vijzen niet losstaan (ook niet te vast draaien, want dan barst de plastiek van het reservoir misschien).
Is blijkbaar een klassieker, recent hier met mijn garagebrug ook een lek gehad tussen pomp en reservoir ...

Phil_:
Lijkt me een identiek probleem als de E85 Z4 en zoals Snorkel hierboven vermeld relatief simpel op te lossen met de nodige tijd .

Mocht de lekkage niet te groot zijn/niet storend kan je steeds gewoon het reservoir bijvullen 😉 .

Denbert:
Thx voor de reacties. Bijvullen zal geen probleem zijn, maar als je mijn eerste post herleest én de foto van het lek bekijkt, dan zit dat lek ergens rechtsachter aan de arm die mijn achterste dakhelft opheft. Volgens de garagist kan het de cilinder, de aansluiting of de koppeling zijn. Het werk om dat ding bloot te leggen is helemaal niet eenvoudig….
Zie ook een interessante link hier https://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?t=122363.  Die gast spreekt over 1,5 dag werk en dan is ie technisch aangelegd he. Vandaar dat die garagist er niet om staat te springen, is werkje voor 2 mensen en tijdrovend …. en die hydraulische leiding is een zeer dure set uit 1 stuk, dus alles mag eruit.
Of ik heb iets compleet verkeerd ingeschat…..

Mijn idee was om, als ik de verbinding kan blootleggen, en het zou de kabel zijn, een hydraulisch technieker de breuk  te laten  herstellen door een deel van de kabel te vervangen en deze te monteren. 

Pomp zelf is zo droog als wat, idem in kofferruimte.

Denbert:
Het lijkt me ook niet de standaardklus voor een garagist; mocht er iemand een ervaren rot kennen die dat soort reparaties vaak doet of gedaan heeft, geef gerust door. Ik ben je bij voorbaat dankbaar !

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie