Mijn Voertuig > E36

 1992- E36 - 325i coupe - Diamantschwarz metallic

(1/35) > >>

zesinlijn:
Sinds kort ben ik naast mijn e30 325i nu ook de gelukkige eigenaar van een e36 325i coupe.
Ik was al een tijdje op zoek naar dit type wagen, maar had een aantal eisen die de zoektocht er niet makkelijker op maakte.

Uiteindelijk ben ik op autoscout op een wagen die in Keulen stond uitgekomen. Een onverprutste diamant zwarte 325i coupé met de m50b25 enkele vanos motor gekoppeld aan een manuele versnellingsbak. 220k gelopen en in alle opzichten volledig origineel met van fabriek af de stoffen sport stoelen en mtech ophanging.
De verkoper melde me netjes op voorhand dat er roest aanwezig was aan de voorvleugels. Dit schrok me niet af en ben meteen met een collega naar Keulen gereden en we hebben na een korte check de 325i mee naar huis genomen. De +- 250km lange terugrit met de wagen verliep zo vlot dat ik het amper kon geloven.

foto's van autoscout advertentie + tijdens de aankoop / terug rit:










Plannen die ik heb voor de wagen (OEM+):

EXTERIEUR:

- lakbehandeling
- Herstellen roest aan voorvleugels en batterijbak
- herstellen deuk in front aan de nieren
- aanpakken kleine deukjes rondom
- OEM M pakket rondom
- bumpers voor en achter lakken in diamant
- front bumper lip
- Styling 22 velgen met sportieve straatband poederlakken + spacers
- brede stootlijsten rondom
- spoilerlipje koffer

INTERIEUR:

- inserts deurpanelen vervangen door lederen exemplaren
- opnieuw bekleden dakhemel + stijlen met alcantara
- herstellen elektrisch schuifdak
- Mtech 2 sportstuur
- sportief pookje
- velours vloermatten

OPHANGING/ONDERSTEL:

- bilstein b8 + eibach
- vernieuwen ophangingsrubbers. oem of meyle HD
- vernieuwen draagarmen vooraan
- vernieuwen spoorstangen
- vernieuwen servoleidingen(kleine lekkage)
- Brembo remschijven met Ds2500 remblokken
- veerpootbrug voor + achter
- xbrace
- H&R stabiset voor + achter
- Sperdiff 3.15 25%


MOTORISCH / VERMOGEN:

- Volledig onderhoud (Olie, oliefilter, benzinefilter, bougies, microfilter)
- Vanos revisie
- gereinigde injectoren en nieuwe drukregelaar
- nieuw thermostaathuis en thermostaat + waterpomp met metalen schoepen
- elektrische fan met controller mishimoto
- supersport einddemper
- kleppendeksel behandelen
- vernieuwen inlaattraject
- vernieuwen koelvloeistofsysteem
- nieuwe krukassensor
- simota carbon luchtfilter

zesinlijn:
Samen met iemand van de carrosserie heb ik op een zaterdag de roestige voorvleugels en batterijbak aangepakt.

De verkoper had mij een gelakt vleugel voor de bestuurderskant meegegeven.

Om lakwerk en dus ook kleurverschil aan de voorvleugels te vermijden hebben we enkel de onderkant van deze linker vleugel gebruikt en voor rechts nog het onderste gedeelte bij Vanwezel besteld. Achter de vleugels was er helaas op de carrosserie ook roest aanwezig. Hier hebben we de rotte stukken uitgeslepen en nieuw materiaal ingelast.

Onderaan de batterijbak was ook een klein gaatje dat we hersteld hebben.

foto's vleugel bestuurderskant (passagierskant exact hetzelfde):














zesinlijn:
Omdat de doorhangende stof op de deurpanelen mij echt stoorde heb ik dit meteen aangepakt.

Online heb ik een zwart stofje voor dakhemels gevonden en dit met trial&error toch redelijk deftig kunnen monteren.










zesinlijn:
De tellerbak is toch iets waar je altijd op kijkt en dus zoals bij mijn e30 heb ik dit een iets sportievere look gegeven.

Eventjes uit elkaar gehaald en zwarte tellerringen gemonteerd en de naalden met rode alcoholstift rood gekleurd.

Niet op de kilometerstand letten.. Op +- 145k is er bij BMW een nieuwe in gegaan (allemaal gedocumenteerd in service boekje)




BIG charlie:
Mooie aankoop en wordt direct goed verzorgt zie ik. TOP !  :thumbsup:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie