Mijn Voertuig > E30

1987 - E30 - 325i coupe - delphin metallic

(1/6) > >>

JDW:
Dag iedereen

Ik lees al een tijdje mee op bimmerboard en vond al langer dat ik mijn e30 eens moest voorstellen.

In 2012 ben ik deze gaan ophalen in het verre Leeuwarden (NL). Ik had de advertentie al enkele maanden voordien eens gezien, tot hij van het internet werd gehaald. Ik dacht dat hij was verkocht en had op dat moment ook niet echt de middelen om een e30 te kopen naast mijn daily. Het ging om een 325i te koop bij een autohandelaar.

Na enkele maanden is de situatie veranderd omdat mijn nonkel en ik hadden besloten samen een e30 te kopen die in onze gezamenlijke garage kon staan. Vanaf toen waren we op zoek naar een 6-cilinder e30, retro genoeg naar mijn nonkel zijn smaak, sportief genoeg naar mijn smaak. Hij moest in goede staat zijn, geen opknapper. Ik vond het belangrijker een exemplaar te kopen waarvan ik weet hoe hij is onderhouden, dan één met minder kilometers.

Door per toeval op dezelfde site nog wat rond te kijken vond ik de wagen die juist opnieuw te koop was gezet. Heb de handelaar gebeld en gevraagd of we eens mochten komen kijken.

Even 350km gereden tot ginder en de wagen in het echt gezien, was zelfs beter dan mijn verwachtingen. De E30 was de privéwagen van de autohandelaar en hij had het er moeilijk mee deze te verkopen. Daarom had hij hel een half jaar eerder ook terug van het internet gehaald. Toch moest hij beter weg maar de verkoper wou hem niet aan eendert wie verkopen. We hebben er een ritje mee gemaakt, eerste keer dat ik met een E30 reed en ik was onder de indruk. Daarna heeft hij hem op de brug geplaatst, en ons met een lamp laten inspecteren. Na een goed gesprek met hem konden we naar huis. Ik was helemaal in de ban van de wagen.

Enkele dagen later de knoop doorgehakt en een voorschot betaald. Dan nog de garage wat aangepast en wachten tot ik hem kon gaan
halen.

Toen hij hier stond was het tijd om hem in te voeren, platen etc. 

Hier enkele foto's van 2 jaar geleden, met op dat moment iets meer dan 300 000 km:

JDW:
Wagen direct motoronderhoud gegeven met nieuwe d-riem

Daarna was het weer even sparen voor nieuwe onderdelen etc. De bedoeling is de wagen sportief te verbeteren maar terwijl ook zo veel mogelijk de originaliteit te behouden. Hij was 100% origineel op dit ogenblik, met vermoeddelijk m-tech veren

Ondertussen enkele onderdelen opnieuw in't zwart gespoten, logo's gaan halen, ... , kleine werken.

Enkele foto's uit mei 2012, na een wasbeurtje met mijne kameraad zesinlijn van hier op het forum:

725:
Hele mooie. Houden zo  :thumbsup:

JDW:
Toen zesinlijn juist zijn zesinlijn was gaan halen:

Setje BBS RZ opgepikt en andere koplampen. Ik had eerst "halve maantjes" die toebehoren aan een NFL en wou deze veranderen. Heb dan een set katogen gekocht onwetend dat dit enkel op een '88 model kwam. Maar ik vind die katogen wel echt goed staan. Toch sta ik open voor elk aanbod VFL-lichten, heb zelf nog een set NFL over

zesinlijn:
Wat een geile kar seg!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie