Mijn Voertuig > E30

1990 - E30 - 325i Cabrio - Royalblau

(1/38) > >>

Boin:
Sommigen onder jullie zullen wel weten dat ik al een tijdje op zoek was naar een E30 cabrio.
De vereisten waren:
-VFL
-6cil
-Liefst een blauwe
-Beige leder
-Ene met een beetje werk aan, maar geen roestbak

Na een zoektocht van meer dan een jaar, wekelijks alle 2de hands sites afgeschuimd, en enkele wrakken gezien te hebben,
stond er vorige week plots een mooie advertentie op Mobile.de.

Na wat heen en weer mailen & bellen met de eigenaar, waren we 2 dagen later al op weg richting Jockgrim.

Bij aankomst stond de E30 netjes op de parking te wachten.
Na een grondige inspectie, wat onderhandelen over de prijs, werd de handdruk gegeven, opladen, en richting huis!

Na een oncomfortabele rit van meer dan 1200km, stond de E30 eindelijk thuis!

Het is een 325i VFL Royalblau uit 1990 (een van de laatste VFL's dus), met 140.000km's,2de eigenaar.
Het beige leder is in januari 2011 volledig herdaan en de motor heeft op 131.000km een complete revisie gehad.
De softtop is in september 2010 vernieuwd, maar het ruitje heeft trg een scheurtje.
De carrosserie heeft tijdens het bezit vd eerste iegenaar eens door een slechte carrossier een respray gehad, en heeft dus wat aandacht nodig.
Hier en daar moet er ook wat anti-tjoening gebeuren.

De plannen zijn voorlopig:
- carrosserie restaureren/respray
- enkele interieur panelen laten herstellen
- beige voetmatjes
- oranje pinkers
- veerpoten reviseren of schroefset
- rubbers vh dak/ramen vernieuwen
- remmen upgraden
- shortshift + originele pook & nieuwe hoes
- velgen herstellen (borduurschade), en een setje velgen zoeken waarmee we door de keuring raken.
- nieuw ruitje softtop

Volgende onderdelen zijn al besteld:
- Goodridge stalen remleidingen
- Goodridge clutch line
- oranje pinkers
- beige voetmatjes
- nieuw ruitje

snooka:
allemaal prachtig  :drool: :thumbsup:

juist 1 ding: VFL? 1990 is het laatste jaar dat ze E30 maakten, erna was het E36

de bumpers en lichten zijn wel VFL maar het jaartal lijkt me zo raar? of heeft die 6jaar stil gestaan voor de eerste inschrijving?

Buiten dat, prachtige wagen, zul je wel veel plezier aan beleven  :thumbsup:

heb nog een short-shift liggen in verpakking als je interesse hebt

jan.van.gent:

--- Citaat van: snooka op  6 maart 2013, 09:52:57 ---allemaal prachtig  :drool: :thumbsup:

juist 1 ding: VFL? 1990 is het laatste jaar dat ze E30 maakten, erna was het E36

de bumpers en lichten zijn wel VFL maar het jaartal lijkt me zo raar? of heeft die 6jaar stil gestaan voor de eerste inschrijving?

Buiten dat, prachtige wagen, zul je wel veel plezier aan beleven  :thumbsup:

--- Einde van citaat ---
De E30 Touring bleef tot 1994 in productie, de cabrio tot 1993. De E30 2- en 4-deurs sedan werden tot 1991 geproduceerd.

Cab en touring liepen altijd achter op vlak van productie & facelifting.

Boin:
De cabrio werd in 09/1990 pas NFL, de mijne is van 05/1990. ;)

snooka:
ne mens leert elke dag iets bij  ;D

Thx vo de uitleg, veel plezier ermee  :thumbsup:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie