Varia > Fotografie

Fototoestel?

(1/4) > >>

Esco54:
Ik zou graag een fototoestel kopen omdat ik elk jaar met de wagen op vakantie vertrek. Onderweg stop ik graag om mooie foto's van het landschap en dergelijke te maken, maar heb echt geen kennis over toestellen. Zou iemand me kunnen helpen om een goed toestel te vinden voor een redelijk budget?  :)
Alvast bedankt.

Steven231:
klassieke reflexcamera's bieden nog altijd beste kwaliteit, andere toestellen zijn kleiner en worden wel steeds beter...

voordeel van klassieke reflexcamera is dat ge ook door de lens kunt kijken (ipv. enkel naar digitale display)

Nikon en Canon (en waarsch. andere merken) hebben goede lenzen met optische bewegingscorrectie (is beter dan dig. correctie), tegenwoordig zitten die er standaard op geloof k, voordeel van die lenzen is ook dat je knappe actiefoto's kan maken (bv. race-auto is haarscherp en achtergrond is flue/wazig) door met doel mee te bewegen als je afdrukt (met iets langere sluitertijd dan standaard)

als je niet erg vindt om van lenzen te wisselen, koop dan ook een 50 mm 1.8 lens, is ייn van de goedkoopste lenzen maar kan je de mooiste portretfoto's mee maken

nadeel van lenzen wisselen is dat er zo stof op de sensor kan komen, maar kgeloof dat er nu reflexcamera's bestaan waar je dat probleem niet bij hebt, dit best s navragen in winkel, is al tijdje geleden dat ik aan het shoppen ben geweest voor reflexcamera!

Esco54:
Bedankt voor uw advies man.  :thumbsup:

dadoke:
Eerste vraag, wat is een redelijk budget voor jou? 200 / 500 / 1000 / ... euro?

Milo66:

--- Citaat van: dadoke op 11 juli 2014, 11:49:52 ---Eerste vraag, wat is een redelijk budget voor jou? 200 / 500 / 1000 / ... euro?

--- Einde van citaat ---

Idd. Heel belangrijk. Voor slr ( spiegel reflex camera) ga je eerder tegen dat laatste bedrag zitten.
Als je dikwijls mooie foto's wil nemen op vakantie of prachtige locaties neem je best een slr. Ikzelf heb er nog geen spijt van. Later kan je daar nog extra lenzen bij kopen.
Enigste nadeel is dat het minder compact is.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie