Auteur Topic:  Sportwagen SUV's  (gelezen 1013 keer)

Offline kazzz

• Trade Count: (0)
  • World Champion
    • D-ProC
Re: Sportwagen SUV's
« Reactie #30 Gepost op: 2 september 2022, 09:34:34 »
En hoeveel BMW rijders zijn er zo, zelfs niet SUV rijders die geen biefstuk meer kunnen eten om toch maar met een BMW te kunnen rijden?

Offline Tom

• Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
« Reactie #31 Gepost op: 2 september 2022, 09:39:00 »
En hoeveel BMW rijders zijn er zo, zelfs niet SUV rijders die geen biefstuk meer kunnen eten om toch maar met een BMW te kunnen rijden?

veel :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #32 Gepost op: 2 september 2022, 09:42:54 »
Dat bedoel ik, kan je ook een topic over openen.
Maar wat maakt het in godsnaam uit?  Als iemand zo wil leven, let them. I don't care.
Als iemand in ne mini of ne grote SUV zich ne rallypiloot wil voelen, let them!  Wat is het probleem daarmee?  Je kan er eens mee lachen, that's it.  Maar mij daarvoor opjagen? Een topic voor openen?  Verre van..
Waar ik me dus wel kan aan opjagen is tegenwoordig op elk forum dat er gelijkaardige klaagzang topics opengaan over de meest uiteenlopende belachelijke statements, waar eigenlijk die mensen an sich geen zaken mee hebben.  Wat iemand anders doet met zijn geld, boeien? 

Of is het door afgunst?  Of teveel tijd en verveling?

Geniet van uwe auto.. en als er een andere mooie auto voorbij komt, geniet daar ook van.  Als ge een gedrocht ziet rijden, geniet dan nog meer van uwe eigen.  Maar live and let live.

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #33 Gepost op: 2 september 2022, 09:47:49 »
Maar wat maakt het in godsnaam uit?  Als iemand zo wil leven, let them. I don't care.
Als iemand in ne mini of ne grote SUV zich ne rallypiloot wil voelen, let them!  Wat is het probleem daarmee?  Je kan er eens mee lachen, that's it.  Maar mij daarvoor opjagen? Een topic voor openen?  Verre van..
Waar ik me dus wel kan aan opjagen is tegenwoordig op elk forum dat er gelijkaardige klaagzang topics opengaan over de meest uiteenlopende belachelijke statements, waar eigenlijk die mensen an sich geen zaken mee hebben.  Wat iemand anders doet met zijn geld, boeien? 

Geniet van uwe auto.. en als er een andere mooie auto voorbij komt, geniet daar ook van.  Als ge een gedrocht ziet rijden, geniet dan nog meer van uwe eigen.  Maar live and let live.

Je reageert toch ook in dit topic  :D

Soms moeten SUV haters eens ventileren zeker ?  :)

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #34 Gepost op: 2 september 2022, 09:58:04 »
Je reageert toch ook in dit topic  :D

::)

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Oppermeester
  • undereZtimated
« Reactie #35 Gepost op: 2 september 2022, 10:41:23 »
Dat is geen echte porker!   :greddy:

Say what?  >:D
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #36 Gepost op: 2 september 2022, 10:44:21 »

Een 718 is meer porker dan een Panamera/Taycan/macan/ Cayenne

Offline Fred

• Grand Prix Winner
« Reactie #37 Gepost op: 2 september 2022, 10:53:30 »
718 gts is denk ik de leukste P dat je kan kopen op dit moment, los van rs modellen oid. Van die halve subaru ben ik ook geen fan

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #38 Gepost op: 2 september 2022, 11:17:14 »

Topics zoals deze zijn er toch om felle standpunten in te nemen en reacties uit te lokken.

Mission accomplished   :D

Offline Win

• Grand Prix Winner
« Reactie #39 Gepost op: 2 september 2022, 12:03:45 »
Porsche was een vroeger een icoon, maar is nu om zeep.

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #40 Gepost op: 2 september 2022, 12:12:40 »
Porsche was een vroeger een icoon, maar is nu om zeep.

Insert BMW here  :D

Offline mega_stihl

• World Champion
« Reactie #41 Gepost op: 2 september 2022, 13:16:16 »

Butthurt much? ;D
« Laatst bewerkt op: 2 september 2022, 13:17:53 door mega_stihl »
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 330Ci

Offline Fred

• Grand Prix Winner
« Reactie #42 Gepost op: 2 september 2022, 13:47:13 »
Insert BMW here  :D

Noem een merk die consequent zijn naam in ere gehouden heeft.

Offline joggink

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • Form follows fun(ction)
    • joggink.com
« Reactie #43 Gepost op: 2 september 2022, 14:02:00 »
Goh in alle eerlijkheid, er is voor beide wat te zeggen...

Ik heb 3 jaar een X3M competition gehad omdat er geen M3 touring bestond. Ik wou niet inboeten op snelheid of kofferruimte en ik moet zeggen dat dit een ideale all-round family SUV / SAV / jeep (hoe je het ook wil noemen) was.

Je kan er mee am ring gaan knallen maar persoonlijk zou ik dat afraden. Op de autobahn +200km/h knallen doet je onmiddellijk beseffen dat het geen baanklever is. Veel te hoog op zijn poten, bij bochten voel je dat je niet het vertrouwen krijgt dat je zou wensen aan zo'n snelheden. Een X5M is nog erger trouwens, daar moet je nog geen +200 rijden om een veel te licht stuurgevoel te ervaren.

Zou ik nog 1 kopen: zeker! Ideale daily. Om te tracken koop ik dan liever een dedicated iets. Maar alle respect voor ieder zijn mening / keuze / smaak.

Imho is een 911 met een cayenne vergelijken wel wat uit context getrokken. Ja Porsche maakt naast de 911 ook wagens voor mensen die kinderen / een gezin te vervoeren hebben, mogelijks in combinatie met een hond.
Een Lambo, Ferrari, allemaal merken die tot voor kort wagens hadden voor puur rijplezier. Een schare trouwe klanten die verliefd is op hun merk kunnen zich nu ook verplaatsen inclusief hun nageslacht. En nu hoeven ze geen range rover oid meer kopen.

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #44 Gepost op: 2 september 2022, 14:05:12 »

Lada

Offline RDR

• World Champion
« Reactie #45 Gepost op: 2 september 2022, 14:14:01 »
Yay een flame-and vent topic....altijd leuk.

Ik heb an se geen probleem met SUVs, ik heb er zelf een en voor madam ook maar dat om praktische redenen (de wegen hier in Afrika zijn niet schitterend to say the least). Maar ik heb idd wel een probleem met sportmerken die SUVs maken en dan probefren te claimen dat die ëcht wel goed rijden en trouw zijn aan het merk-DNA". Cfr. de Ferrari PuroSangue noemen. Wat een bullshit zeg. Wees gewoon eerlijk en zeg dat je SUVs maakt omdat je klanten dat willen (je meot zelfs niet zeggen dat je er onredelijk veel winst op neemt). Stop met die op 1 foto te zetten van je echte sportweagens, alsof wij geloven dat die hetzlefde rijgedrag vertonen.

En per extensie heb ik ook een probleem met mensen die claimen dat zo een wagens "verrassen sportief rijden en veel dynamischer zijn dan hun gewicht doet vermoeden". Nog meer bullshit. Probeer toch niet te doen alsof je die wagens koopt voor hun rijgedrag. Je wil gewoon een praktische, stoere wagen. Als je echt trouw was aan je bewering dat je wagens koopt voor hun rijgedrag, ddan ga je gewoon jamais een sport-SUV kopen. Je kan nu eenmaal niet om fysica-wetten heen.

Allez dat lucht op.

Ja Zelfs Lotus heeft nu een  :thumbdwn: :thumbdwn:
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316
Daily: 2014 BMW X5 35d stage 1 (His) / 2014 BMW X3 28i (Hers)

Offline Win

• Grand Prix Winner
« Reactie #46 Gepost op: 2 september 2022, 18:46:00 »

Morgan

Offline Michael V

• Pole Position
« Reactie #47 Gepost op: 23 september 2022, 14:46:04 »
De Cupra formentor VZ5 kan sommige nog iets bijleren van hoe snel en baan vast een SUV kan zijn. Zo'n Dodge Ram of Ford Raptor boeit me ook niks, Da's goed als ge ergens in de midle of now wear woont met 40km woestijn te door kruisen om bij de supermarkt te geraken.. mensen die met zoiets op de Belgische wegen rijden willen alleen maar opvallen en groot doen...hoe groter de bak hoe kleiner de Piet zegt mijn vrouw altijd :toofunny: daarom rij ik als daily met ne Dacia, Da's voor achterlijke mongolen waar de zever van uit de bakkes loopt, en dan van miserie s'weekend bij droog weer in hunne M2 kruipen met 20.000euro aan modificaties  :wiggleyes:
Is hier posten dat je een M2 hebt met 20000 euro aan modificaties ook niet opvallen en groot doen?
En mensen met zo’n m2 moeten dan mss ook iets compenseren hè ;-)
Eigenlijk wel erg ook dat je uw m2 met 20000 euro aan modificaties enkel in het weekend en bij droog weer kunt uithalen.
Of is dat om die 20000 euro uit te sparen?

BMW E90 318d 2006 Heinz chipped 155pk
Land Rover Discovery 3 2007 190pk
Trailer suction hopper dredger 18000 pk 2011

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #48 Gepost op: 23 september 2022, 15:16:09 »
Is hier posten dat je een M2 hebt met 20000 euro aan modificaties ook niet opvallen en groot doen?
Eigenlijk wel erg ook dat je uw m2 met 20000 euro aan modificaties enkel in het weekend en bij droog weer kunt uithalen.

Als mensen met een M2 en 20k aan driver oriented modificaties iets moeten compenseren dan doen ze dat tenminste op een zeer smaakvolle een coole manier  8)
Los van hoe duur SUV's zijn, en zeker de sportievere geeft het in mijn simpel brein toch ook een kortsluiting waarom je zoiets zou willen gezien dat qua rijdynamiek een pak beter/efficienter kan, je betaalt ook een hoop voor de energie die nodig is om al dat onnodige gewicht mee te sleuren, je verslijt duurdere banden, etc. etc.
Maar ik heb geen oordeel te vellen over mensen die dat willen, ik vind niet dat dat verboden moet worden ofzo :)
Er zijn zat mensen die het idioot vinden dat ik met een Z3M rijden, to each their own.

Offline henotteke

• Premium Member
  • World Champion
  • Jaguar F-Pace / BMW Z4 E89 35iS / Alpina B10
    • IT-firma
« Reactie #49 Gepost op: 23 september 2022, 15:19:12 »
ik had een paar jaar geleden ook mijn Alpina ingeruild voor een SUV. (niet echte gewild, maar na ongeval)
achteraf alleen maar tevreden mee geweest. Als daily veel comfortabeler.
andere reden was om hopelijk iets rustiger te gaan rijden daardoor, wegens teveel rijbewijs intrekkingen en boetes
maar dat is niet echt gelukt, heb met de Jags (zowel de vorige 3L Diesel als de huidige 2.0PHEV) al rondritten meegereden als 0-wagen of met fotograaf, en het tempo ligt dan even hoog als dat ik met de Z4 zou doen
is en blijft een SUV, je kan daar op straat praktisch zelfde tempo mee aanhouden, maar circuit doe je daar gewoon niet mee, remmen zullen weg zijn voor je het weet.

trouwens de meeste van die Luxe merken "sportwagens" komen alleen buiten voor te showen, op rondritten rijden ze meer in de weg dan wat anders.
je kan diezelfde commentaar geven op sportwagens, wanneer is het een sportwagen?
de nieuwe Lotus Emira krijgt ook die commentaar dat hij veel te zwaar is tov Elise etc. Maar dat geldt voor alle nieuwe wagens, er zit zoveel electronica en veiligheid op dat het gewicht niet anders kan dan toenemen.
langs 1 kant jammer, maar langs andere kant een noodzaak. Met het ongeval met de VM super 7 heb ik dat snel gerealiseerd dat zulke wagens wel fun zijn, maar niks van bescherming bieden.

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #50 Gepost op: 23 september 2022, 15:39:09 »

Op een BMW forum moet dat kunnen. Toch allemaal liefhebbers?
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo Sold
E34 535i
C63 V8

Offline Michael V

• Pole Position
« Reactie #51 Gepost op: 23 september 2022, 15:46:19 »
Als mensen met een M2 en 20k aan driver oriented modificaties iets moeten compenseren dan doen ze dat tenminste op een zeer smaakvolle een coole manier  8)
Los van hoe duur SUV's zijn, en zeker de sportievere geeft het in mijn simpel brein toch ook een kortsluiting waarom je zoiets zou willen gezien dat qua rijdynamiek een pak beter/efficienter kan, je betaalt ook een hoop voor de energie die nodig is om al dat onnodige gewicht mee te sleuren, je verslijt duurdere banden, etc. etc.
Maar ik heb geen oordeel te vellen over mensen die dat willen, ik vind niet dat dat verboden moet worden ofzo :)
Er zijn zat mensen die het idioot vinden dat ik met een Z3M rijden, to each their own.
Ik zeg niet dat dit niet smaakvol is of dat dit niet mag. Maar dit is zo’n reactie van “enkel wat ik leuk vind mag ook leuk zijn, mensen die iets anders leuk vinden hebben een kleine Piet”. Vind dit zo’n idiote reacties…..

Offline Michael V

• Pole Position
« Reactie #52 Gepost op: 23 september 2022, 15:48:00 »
Op een BMW forum moet dat kunnen. Toch allemaal liefhebbers?
Ja in uw aparte auto rubriek. Maar om dit in al u reacties te zetten…
Het ging me daar ook niet over. Maar eerder wat ik aanbracht in men andere reactie

Offline kietekiet

• Premium Member
  • World Champion
  • Geniet nog van't non eletric tijdperk!!!
« Reactie #53 Gepost op: 23 september 2022, 19:23:36 »
Er word hier gevraagt naar persoonlijke meningen over SUV's, awel dan vertel ik toch gewoon mijn mening zeker.
We zitten hier op Bmw Forum geen Suv of eender wat voor ofroad is gemaakt. De X reeksen kan ik nog begrip voor hebben, Dat kan zijn mannetje staan zowel ofroad als op't asfalt. Maar zo'n Amerikaanse toestanden zoals een Dodge Ram of Raptor is niet mijn ding.

Je moet u zo nie aangevallen voelen😉

En nee mijne M2 komt niet enkel buiten bij mooi weer om de mods terug te verdienen, t'is mijne 2de wagen dus waarom zou ik daar mee door regen en sneeuw gaan rijden.. heb ook geen intuïtie  om mij groot voor te doen, daar bestaan andere auto's voor.
Anywone can drive straight ahead, you can only win a race by taken a turn faster than your opponent! Look at the E30 M3 that was beaten at the straight by the Ford Sierra RS Cosworth and Mercedes 190E 2.5 evo, butt the race eventually won due to his fast cornering work... that's what it's all about!

Offline Michael V

• Pole Position
« Reactie #54 Gepost op: 23 september 2022, 20:01:30 »
Er word hier gevraagt naar persoonlijke meningen over SUV's, awel dan vertel ik toch gewoon mijn mening zeker.
We zitten hier op Bmw Forum geen Suv of eender wat voor ofroad is gemaakt. De X reeksen kan ik nog begrip voor hebben, Dat kan zijn mannetje staan zowel ofroad als op't asfalt. Maar zo'n Amerikaanse toestanden zoals een Dodge Ram of Raptor is niet mijn ding.

Je moet u zo nie aangevallen voelen😉

En nee mijne M2 komt niet enkel buiten bij mooi weer om de mods terug te verdienen, t'is mijne 2de wagen dus waarom zou ik daar mee door regen en sneeuw gaan rijden.. heb ook geen intuïtie  om mij groot voor te doen, daar bestaan andere auto's voor.
De manier waarop je er in 1reactie 5 verwijten door draait doet me toch eerder jaloezie vermoeden :p
En ik verveelde mij wat en zag u reactie en dacht er even op in te gaan.
Deze post van u is al veel normaler.
En trust me nen M is net even leuk in de regen als in de droogte ;-)
Heb zelf een Ram en een M6 (met ook meer of 20k mods als het dan toch relevant is) die ik beide als daily gebruik.
En als je ooit met zo’n ram hebt gereden dan valt al de rest in het niks voor daily, behalve in het stad natuurlijk.
Zelfs zo’n x5m, die ik ook niks vind…. Beter al the way suv of al the way sportwagen

Offline kietekiet

• Premium Member
  • World Champion
  • Geniet nog van't non eletric tijdperk!!!
« Reactie #55 Gepost op: 23 september 2022, 21:11:04 »
De manier waarop je er in 1reactie 5 verwijten door draait doet me toch eerder jaloezie vermoeden :p
En ik verveelde mij wat en zag u reactie en dacht er even op in te gaan.
Deze post van u is al veel normaler.
En trust me nen M is net even leuk in de regen als in de droogte ;-)
Heb zelf een Ram en een M6 (met ook meer of 20k mods als het dan toch relevant is) die ik beide als daily gebruik.
En als je ooit met zo’n ram hebt gereden dan valt al de rest in het niks voor daily, behalve in het stad natuurlijk.
Zelfs zo’n x5m, die ik ook niks vind…. Beter al the way suv of al the way sportwagen
Jaloezie, tja heb nog nooit met een Dodge Ram gereden, t'zal wel beestig zijn om mee te rijden als daily, maar ik heb het meer voor het lichtere sportieve gevoel.
Een M in de regen zal wel fun zijn, maar ik ben nogal obsessief wat dat betreft om hem zo lang mogelijk in nieuwstaat te houden, puur voor de kick, ge zult me mischien voor zot verklaren, maar heb onlangs een bodem detail gedaan van bijna 3u werk, en ik wil hem vanonder in nieuwstaat houden, moest ik stinkend rijk zijn dan gooi ik hem voor de haaien en rij hem voledig op in 3j tijd, maar deze M is ne blijver tot ik in mijn kist zit.. nogmaals sorry voor mijn taalgebruik, wou u helemaal niet beledigen ;)
Anywone can drive straight ahead, you can only win a race by taken a turn faster than your opponent! Look at the E30 M3 that was beaten at the straight by the Ford Sierra RS Cosworth and Mercedes 190E 2.5 evo, butt the race eventually won due to his fast cornering work... that's what it's all about!

Offline Michael V

• Pole Position
« Reactie #56 Gepost op: 23 september 2022, 22:24:56 »
Jaloezie, tja heb nog nooit met een Dodge Ram gereden, t'zal wel beestig zijn om mee te rijden als daily, maar ik heb het meer voor het lichtere sportieve gevoel.
Een M in de regen zal wel fun zijn, maar ik ben nogal obsessief wat dat betreft om hem zo lang mogelijk in nieuwstaat te houden, puur voor de kick, ge zult me mischien voor zot verklaren, maar heb onlangs een bodem detail gedaan van bijna 3u werk, en ik wil hem vanonder in nieuwstaat houden, moest ik stinkend rijk zijn dan gooi ik hem voor de haaien en rij hem voledig op in 3j tijd, maar deze M is ne blijver tot ik in mijn kist zit.. nogmaals sorry voor mijn taalgebruik, wou u helemaal niet beledigen ;)
Snap ik wel, ben ook totaal niet beledigd, ging mij eerder over het stereotype.
Ik ben eerder een schande met de M ik was die amper eigenlijk, hoe die er soms uit ziet…. Maar ik denk ook, het is er om te gebruiken.
Krijg altijd de commentaar bij Bht :-D
Vanaf er iets is krijg hij wel de volledige zorgen.
Maarja ik gebruik die vaak dagelijks. Al is dat veranderd sinds ik die ram heb omdat die zo gemakkelijk in gebruik is.
Zo blijft de M na 3,5j ook weer iets speciaal want ik deed er 20k km per jaar mee. Nu amper 10k.
Maar sportieve suv’s waar iedereen hier op zit te kakken daar doe ik met plezier ik mee haha!

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #57 Gepost op: 24 september 2022, 07:00:56 »
Heb totaal niets tegen suv’s… zolang het voor een een ander is  ^-^
Je kan nu eenmaal niet rond de onsportieve rijkwaliteiten, het zwaartepunt en het gewicht zijn nu eenmaal inert aan een suv. Ik wil er nog niet dood in gevonden worden ;D

Offline mega_stihl

• World Champion
« Reactie #58 Gepost op: 24 september 2022, 08:57:13 »
Dodge ram als daily ... Ik heb er nog nooit mee gereden, maar ik heb moeite om te volgen hoe een wagen dat breder is dan 1 rijvak en 3 parkeerplaatsen inneemt en die je moet betreden met een trapladder een toffe daily kan zijn. Dat is maar een stap verwijderd van een vrachtwagen. Could be wrong. Like I said: heb er zelf nog nooit mee gereden.

Heb totaal niets tegen suv’s… zolang het voor een een ander is  ^-^
Je kan nu eenmaal niet rond de onsportieve rijkwaliteiten, het zwaartepunt en het gewicht zijn nu eenmaal inert aan een suv. Ik wil er nog niet dood in gevonden worden ;D
Ik deel uw mening. Zelfs met vermomming aan (valse snor, bril, bolhoed) durf ik nog niet gezien worden in een X7
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 330Ci

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Oppermeester
  • undereZtimated
« Reactie #59 Gepost op: 24 september 2022, 10:02:37 »
Ik vind het vooral vervelend als je naast zo'n wagen geparkeerd staat. Zeker met een lagere auto zie je niks meer.
Hetzelfde als ze voor u hangen op pakweg een (drukke) autostrade. Dan rij je sowieso al dichter bij elkaar, maar zicht wordt meer geblokkeerd dan bij een normale wagen.

München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter