Auteur Topic:  2005 - E65 - 745d - verkocht!  (gelezen 32798 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline revtor

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 513
Re: 2005 - E65 - 745d - V8 diesel
« Reactie #150 Gepost op: 22 februari 2010, 12:59:47 »
Voel je nog weerstand als je aan de hendel trekt? Zoja, laat iemand op de motorkap duwen waar de sloten zitten. Zo ontspannen de sloten. Trek nu aan de hendel en laat de persoon de motorkap loslaten. Met wat geluk springt de vergrendeling van de motorkap nu wel los. Het is in dit geval wel belangrijk het probleem zo snel mogelijk te verhelpen want als de oorzaak niet in de passagiersruimte zit, heb je een groot probleem vanzodra het truukje ook niet meer volstaat...

Voel je geen weerstand aan de hendel, dan is de kabel waarschijnlijk gebroken of losgekomen aan de hendel. Je zal dan de hendel en de zijbekleding moeten verwijderen om het mechanisme bloot te leggen (raadpleeg BMW TIS als je niet weet hoe dat moet). Nu kun je met een tang aan het overblijvende restje kabel trekken en de motorkap ontgrendelen. Omdat je de hefboom van de hendel mist kan dit behoorlijk wat kracht vereisen. Een Vise-Grip kan het iets makkelijker maken.

Offline Individualizer

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 348
Re: 2005 - E65 - 745d - V8 diesel
« Reactie #151 Gepost op: 22 februari 2010, 13:08:28 »
OK thanks!
Ik voel maar weinig weerstand, maar de hendel keert wel nog automatisch terug. Vanavond ga ik eens kijken...
BMW E93 325d Individual (2008) - Renault Megane RS 265 (2012)

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10165
Re: 2005 - E65 - 745d - V8 diesel
« Reactie #152 Gepost op: 22 februari 2010, 19:34:07 »
Probeer alvast WD40 op de sloten te spuiten.Misschien komen ze dan losser.
Je kan er bijna niet aan ik weet het.
Waarschijnlijk ga je toch een grille moeten laten sneuvelen om hem open te krijgen.
Ik vervang ALTIJD de sloten mee als ze niet open gaan.Met de kabels alleen komt het probleem terug zoals je zelf nu ondervonden hebt.
Succes nog,
Mvg,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline walz

  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 7083
  • ???
Re: 2005 - E65 - 745d - V8 diesel
« Reactie #153 Gepost op: 22 februari 2010, 19:58:25 »
Heb dat ook gehad bij de e46. hendeltje tussen de niertjes marcheerde niet goed.
Maar bij de nieuwere versies is dat systeem anders.
Kreeg ze wel nog open en heb dan de sloten idd behandeld met WD40, sindsdien marcheert het perfect.

Offline Individualizer

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 348
Re: 2005 - E65 - 745d - V8 diesel
« Reactie #154 Gepost op: 8 maart 2010, 12:04:16 »
Joepie, verkocht! Deze vertrekt nog deze week om zijn verdere dagen in Parijs te gaan slijten...

Eerstdaags komt er een E36 M3 ter vervanging, deze wordt onze funcar voor trackdays, maar krijgt ook een plaatsje in onze garage tot het einde van zijn dagen... En voor de volgende maanden wordt dit zelfs mijn daily, voor de enkele keren dat ik de auto neem (nu rij ik terug dagelijks met de moto).
Later dit jaar komt er nog een E86 Z4 M coupé bij, ook voor "onze collectie", maar daar zal mijn vrouw nog enige tijd haar dagelijkse kilometers in doen..
De E93 cabrio blijft natuurlijk ook nog, dit was de eerste waarvan we beslisten om ze nooit meer weg te doen...
BMW E93 325d Individual (2008) - Renault Megane RS 265 (2012)

Offline Disaster

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1038
Re: 2005 - E65 - 745d - V8 diesel
« Reactie #155 Gepost op: 8 maart 2010, 14:43:03 »
Joepie, verkocht! Deze vertrekt nog deze week om zijn verdere dagen in Parijs te gaan slijten...

Eerstdaags komt er een E36 M3 ter vervanging, deze wordt onze funcar voor trackdays, maar krijgt ook een plaatsje in onze garage tot het einde van zijn dagen... En voor de volgende maanden wordt dit zelfs mijn daily, voor de enkele keren dat ik de auto neem (nu rij ik terug dagelijks met de moto).
Later dit jaar komt er nog een E86 Z4 M coupé bij, ook voor "onze collectie", maar daar zal mijn vrouw nog enige tijd haar dagelijkse kilometers in doen..
De E93 cabrio blijft natuurlijk ook nog, dit was de eerste waarvan we beslisten om ze nooit meer weg te doen...


Je begint de M kriebels serieus te krijgen precies :P
Persoonlijk had ik wel voor de e46 m3 gegaan, vind het een pak knapper om eerlijk te zijn, maar als je deze toch enkel als trackcar gaat gebruiken zou het wel zonde zijn!

In ieder geval dat is al een serieus knappe collectie dat je op poten begint te zetten ;D

Offline Individualizer

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 348
Re: 2005 - E65 - 745d - V8 diesel
« Reactie #156 Gepost op: 8 maart 2010, 15:16:23 »
Je begint de M kriebels serieus te krijgen precies :P
Persoonlijk had ik wel voor de e46 m3 gegaan, vind het een pak knapper om eerlijk te zijn, maar als je deze toch enkel als trackcar gaat gebruiken zou het wel zonde zijn!

In ieder geval dat is al een serieus knappe collectie dat je op poten begint te zetten ;D

Thanks  ;)
Een E46 M3 is misschien technisch beter, maar toch hebben we er niet lang over moeten nadenken... De E36 is gewoon pure nostalgie voor ons, mijn hele jeugd heb ik lopen kwijlen op die bakken... De laatste tijd komt dit gevoel meer en meer terug, na een periode waarin ik er geen meer kon zien door al die "sjonnies met lexus lichten en M6 replicas"...   ;)

De "collectie", dat komt er nadat we eens goed hebben nagedacht. De automarkt wordt er met de dag schandaliger op. Een beetje uitgeruste 5 serie met 4cil diesel kopen doe je voor € 60000, om na enkele jaren pakken te verliezen aan een emotie-loos vervoersmiddel, 't wordt gewoon al te zot... Daarom koop ik me vanaf nu liever zo'n auto's, die we kunnen bijhouden en nog lang plezier aan beleven... Er passen er alleen geen 10 in de garage, dus de tactiek moet in de toekomst nog worden bijgeschaafd...  :thinking:  ;)
BMW E93 325d Individual (2008) - Renault Megane RS 265 (2012)

Offline Disaster

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1038
Re: 2005 - E65 - 745d - V8 diesel
« Reactie #157 Gepost op: 8 maart 2010, 15:27:02 »
Je begint de M kriebels serieus te krijgen precies :P
Persoonlijk had ik wel voor de e46 m3 gegaan, vind het een pak knapper om eerlijk te zijn, maar als je deze toch enkel als trackcar gaat gebruiken zou het wel zonde zijn!

In ieder geval dat is al een serieus knappe collectie dat je op poten begint te zetten ;D

Thanks  ;)
Een E46 M3 is misschien technisch beter, maar toch hebben we er niet lang over moeten nadenken... De E36 is gewoon pure nostalgie voor ons, mijn hele jeugd heb ik lopen kwijlen op die bakken... De laatste tijd komt dit gevoel meer en meer terug, na een periode waarin ik er geen meer kon zien door al die "sjonnies met lexus lichten en M6 replicas"...   ;)

De "collectie", dat komt er nadat we eens goed hebben nagedacht. De automarkt wordt er met de dag schandaliger op. Een beetje uitgeruste 5 serie met 4cil diesel kopen doe je voor € 60000, om na enkele jaren pakken te verliezen aan een emotie-loos vervoersmiddel, 't wordt gewoon al te zot... Daarom koop ik me vanaf nu liever zo'n auto's, die we kunnen bijhouden en nog lang plezier aan beleven... Er passen er alleen geen 10 in de garage, dus de tactiek moet in de toekomst nog worden bijgeschaafd...  :thinking:  ;)

Ok dat is dan wel weer te begrijpen, bij mij is het dan weer de e46 m3 (ben een generatietje jonger dan jouw), later zoek ik me zo toch nog een aan te schaffen als funcar, ofwel een 8 serie (heb dit altijd al een prachtige wagen gevonden)


Offline Individualizer

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 348
Re: 2005 - E65 - 745d - V8 diesel
« Reactie #158 Gepost op: 8 maart 2010, 15:52:29 »
Ok dat is dan wel weer te begrijpen, bij mij is het dan weer de e46 m3 (ben een generatietje jonger dan jouw), later zoek ik me zo toch nog een aan te schaffen als funcar, ofwel een 8 serie (heb dit altijd al een prachtige wagen gevonden)

Een 8-serie heeft hier ook even meegeteld, t.t.z. een 850csi, maar de taksen zijn te hoog voor een auto die zelden zou buitenkomen. En als tracktoy zie ik die niet tot zijn recht komen... 
Maar als die binnen enkele jaren de oldtimer-leeftijd bereikt hebben, wil ik het nog eens overwegen...  ;)
BMW E93 325d Individual (2008) - Renault Megane RS 265 (2012)

Offline sach

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 71
Re: 2005 - E65 - 745d - V8 diesel
« Reactie #159 Gepost op: 8 maart 2010, 18:51:19 »
Jammer dat de 7 weg is ....
Maar de  :///M: is een goei vervanger !

Hopelijk heb je der veel leute mee  ;)

Offline Individualizer

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 348
Re: 2005 - E65 - 745d - V8 diesel
« Reactie #160 Gepost op: 10 maart 2010, 22:16:41 »
Jammer dat de 7 weg is ....
Maar de  :///M: is een goei vervanger !

Hopelijk heb je der veel leute mee  ;)

Ja, morgenochtend is 'm pas weg...
Veel hartzeer zal ik er niet van hebben, ik heb er 45000km mee gereden en dat was genoeg.
Ik sta nu te popelen om een auto van 13-14j oud te kopen - 'k sta versteld van mezelf   ;D
BMW E93 325d Individual (2008) - Renault Megane RS 265 (2012)

Offline Individualizer

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 348
Re: 2005 - E65 - 745d - verkocht!
« Reactie #161 Gepost op: 11 maart 2010, 19:21:58 »
En hij is verkocht, maar niet zonder slag of stoot...
Ik zat in Brussel en heb het aan 't vrouwke overgelaten. Ik verwachtte niet zoveel problemen maar de verkoop heeft efkes 8 uur geduurd.
Omdat de "capeau" niet open ging (kabel gebroken), heeft ze vlug nog nr de garage mogen rijden en daar zonder afspraak binnenvallen met 4 fransen aan haar zijde  ;D Die moesten het chassisnr kunnen zien (begrijpelijk) en dat stond enkel daar... Om de motorkap te openen, moesten ze de bumper en voorlichten te demonteren. Uiteindelijk heeft ze de auto daar moeten achterlaten, we moesten wachten tot na de middag voor ze eraan konden beginnen. De fransen moesten nog een andere auto oppikken dus die gingen dat eerst doen. Net voor 15u telefoon gekregen de auto klaar was en dat die fransen alweer door de toonzaal zweefden  ;D ;D Op voorhand hadden ze gezegd dat het mogelijk was dat de motorkap niet meer goed ging sluiten als ze de kabel geforceerd hadden.. En zo was het blijkbaar ook  ;D ;D De boel dan maar compleet afgeplakt met ducktape, daarna nog van roeselare terug nr brugge om de papieren te regelen en de 4 individual velgen van 20" in de auto te proppen  ;D Daar gaat haar verlofdag, maar de auto is verkocht...
BMW E93 325d Individual (2008) - Renault Megane RS 265 (2012)

Offline Gregory Vvk

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3491
Re: 2005 - E65 - 745d - verkocht!
« Reactie #162 Gepost op: 12 maart 2010, 14:29:02 »
En hij is verkocht, maar niet zonder slag of stoot...
Ik zat in Brussel en heb het aan 't vrouwke overgelaten. Ik verwachtte niet zoveel problemen maar de verkoop heeft efkes 8 uur geduurd.
Omdat de "capeau" niet open ging (kabel gebroken), heeft ze vlug nog nr de garage mogen rijden en daar zonder afspraak binnenvallen met 4 fransen aan haar zijde  ;D Die moesten het chassisnr kunnen zien (begrijpelijk) en dat stond enkel daar... Om de motorkap te openen, moesten ze de bumper en voorlichten te demonteren. Uiteindelijk heeft ze de auto daar moeten achterlaten, we moesten wachten tot na de middag voor ze eraan konden beginnen. De fransen moesten nog een andere auto oppikken dus die gingen dat eerst doen. Net voor 15u telefoon gekregen de auto klaar was en dat die fransen alweer door de toonzaal zweefden  ;D ;D Op voorhand hadden ze gezegd dat het mogelijk was dat de motorkap niet meer goed ging sluiten als ze de kabel geforceerd hadden.. En zo was het blijkbaar ook  ;D ;D De boel dan maar compleet afgeplakt met ducktape, daarna nog van roeselare terug nr brugge om de papieren te regelen en de 4 individual velgen van 20" in de auto te proppen  ;D Daar gaat haar verlofdag, maar de auto is verkocht...

Al bij al een goed einde hé  :thumbsup:
E87 PPE'ed
E61 sold @ almost 400k
F40 - Leasing

Offline MaxBimmer

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4388
Re: 2005 - E65 - 745d - verkocht!
« Reactie #163 Gepost op: 16 mei 2010, 15:08:26 »
En hij is verkocht, maar niet zonder slag of stoot...
Ik zat in Brussel en heb het aan 't vrouwke overgelaten. Ik verwachtte niet zoveel problemen maar de verkoop heeft efkes 8 uur geduurd.
Omdat de "capeau" niet open ging (kabel gebroken), heeft ze vlug nog nr de garage mogen rijden en daar zonder afspraak binnenvallen met 4 fransen aan haar zijde  ;D Die moesten het chassisnr kunnen zien (begrijpelijk) en dat stond enkel daar... Om de motorkap te openen, moesten ze de bumper en voorlichten te demonteren. Uiteindelijk heeft ze de auto daar moeten achterlaten, we moesten wachten tot na de middag voor ze eraan konden beginnen. De fransen moesten nog een andere auto oppikken dus die gingen dat eerst doen. Net voor 15u telefoon gekregen de auto klaar was en dat die fransen alweer door de toonzaal zweefden  ;D ;D Op voorhand hadden ze gezegd dat het mogelijk was dat de motorkap niet meer goed ging sluiten als ze de kabel geforceerd hadden.. En zo was het blijkbaar ook  ;D ;D De boel dan maar compleet afgeplakt met ducktape, daarna nog van roeselare terug nr brugge om de papieren te regelen en de 4 individual velgen van 20" in de auto te proppen  ;D Daar gaat haar verlofdag, maar de auto is verkocht...

Versjast naar parijs bij god ?!  :o hoogstwaarschijnlijk dan wel als taxi ...
amai, ik zou stress krijgen in uw vrouw haar plaats  :blink:  chapeau dat die fransen het geduld konden opbrengen voor dat lange wachten... ik heb hier thuis potentiele kopers voor minder zien vertrekken ...  :-X

succes met de nieuwe! M3 E36 is indd pure nostalgie! spijtig dat het type wat verziekt is door de jarenlange johnny relatie met die new-kids... maar tijd heelt alle wonden;D hier liggen ook nog boekjes van pakweg 10j geleden waarin E36 M's op dikke wielen staan te pronken op een of andere cover... memories!

benieuwd naar de opvolger ;) :thumbsup:
- BMW E36 6cyl cabriolet avusblue -  Mpack in & out- AC schnitzer & goodies (summertoy)
- BMW E60 lci M pack on 3pc RH
- VW transporter t5

Offline Individualizer

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 348
Re: 2005 - E65 - 745d - verkocht!
« Reactie #164 Gepost op: 16 mei 2010, 20:32:31 »
En hij is verkocht, maar niet zonder slag of stoot...
Ik zat in Brussel en heb het aan 't vrouwke overgelaten. Ik verwachtte niet zoveel problemen maar de verkoop heeft efkes 8 uur geduurd.
Omdat de "capeau" niet open ging (kabel gebroken), heeft ze vlug nog nr de garage mogen rijden en daar zonder afspraak binnenvallen met 4 fransen aan haar zijde  ;D Die moesten het chassisnr kunnen zien (begrijpelijk) en dat stond enkel daar... Om de motorkap te openen, moesten ze de bumper en voorlichten te demonteren. Uiteindelijk heeft ze de auto daar moeten achterlaten, we moesten wachten tot na de middag voor ze eraan konden beginnen. De fransen moesten nog een andere auto oppikken dus die gingen dat eerst doen. Net voor 15u telefoon gekregen de auto klaar was en dat die fransen alweer door de toonzaal zweefden  ;D ;D Op voorhand hadden ze gezegd dat het mogelijk was dat de motorkap niet meer goed ging sluiten als ze de kabel geforceerd hadden.. En zo was het blijkbaar ook  ;D ;D De boel dan maar compleet afgeplakt met ducktape, daarna nog van roeselare terug nr brugge om de papieren te regelen en de 4 individual velgen van 20" in de auto te proppen  ;D Daar gaat haar verlofdag, maar de auto is verkocht...

Versjast naar parijs bij god ?!  :o hoogstwaarschijnlijk dan wel als taxi ...
amai, ik zou stress krijgen in uw vrouw haar plaats  :blink:  chapeau dat die fransen het geduld konden opbrengen voor dat lange wachten... ik heb hier thuis potentiele kopers voor minder zien vertrekken ...  :-X

succes met de nieuwe! M3 E36 is indd pure nostalgie! spijtig dat het type wat verziekt is door de jarenlange johnny relatie met die new-kids... maar tijd heelt alle wonden;D hier liggen ook nog boekjes van pakweg 10j geleden waarin E36 M's op dikke wielen staan te pronken op een of andere cover... memories!

benieuwd naar de opvolger ;) :thumbsup:

Ja "de opvolger" heeft al een hele evolutie gekend. Eerst 123d, dan van Z4 coupé 3.0 nr Z4M coupé, nr E36 M3, dan E46 M3, om uiteindelijk de stranden op... Mini cooper S (JCW). Nog deze zomer zullen we een "oudere" kopen waarmee we heel wat trackdays gaan doen, dat zal een 2004-2005 worden en krijgt de nodige vitamientjes mee (200pk+). Na veel nadenken is zijn fun + track de belangrijkste voorwaarden aan deze auto, in het dagelijkse leven missen we onze 2de auto niet echt... Als het concept mini hier aanslaat (en dat verwacht ik wel) dan zouden we volgend jaar een nieuwe bestellen die dan de daily wordt van mijn vrouw. De eerste mini blijft dan wel als tracktoy, en de cabrio mag dan de garage in en wordt dan wat gespaard voor zomerse dagen (mijn vrouw wil die "nooit wegdoen"  En ze lijkt het te menen ;D)...
BMW E93 325d Individual (2008) - Renault Megane RS 265 (2012)