Varia > Varia

zonnepanelen

(1/66) > >>

jovox:
ik zou graag zonnepanelen laten plaatsen
maar heeft iemand hier ervaring mee...
welke panelen bv beter zijn mono of poly panelen
en welke fima's wel ok zijn

total solar is al thuis geweest en zijn wel ok

jan.van.gent:
Contacteer zeker eens onze board sponsor  ;D ;D http://www.bimmerboard.be/index.php?board=88.0

Enig minpunt: http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=14113.0 maar nu zijn daar nog niet zoveel problemen mee

Marcsken:
Even mijn bevindingen ivm Solar Total.

We hebben dus ook zonnepanelen laten plaatsen door die firma en ..... ik ga het zeker niet aanraden.   >:(

Ze zijn mss goed als het een standaard (lees geen hindernissen, dus enkele panelen mooi onder of naast elkaar), maar als het een beetje
"ingewikkelder" wordt zoals een schouw, dan zijn het prutsers.
Bij ons heeft er een verkoper geweest , met de gebruikelijke verkooppraatjes.
Enige tijd later .... de bestelde panelen zijn niet meer te verkrijgen --> zonder de vraag of we de verkoop willen annuleren, 2 bestekken met een paar minder panelen.
Normaal moet er dan een ander plan opgesteld worden, omdat de nieuwe panelen verschillen in groote. Niemand gezien of gehoord. Zelfs na enig aandringen, bellen, sms'en en inspreken op voicemail, de verkoper nooit meer gezien !!!

Toen de plaatsingsploeg aankwam (zijn Duitsers) natuurlijk tot de constatatie gekomen dat het gevraagde aantal panelen niet op het dak kan.
Dan maar 2 panelen minder gelegd, en 1 hadden ze achter de schouw geplaatst. Gevolg ... dat ene paneel doet het redement gevoelig dalen en brengt bijna niks op.

Na over en weer gemail met Solar Total (de verkoper is niet te bereiken) besloten om nog 1 paneel weg te halen.
Besluit .... 3 panelen minder op het dak en 400Wp minder dan afgesproken.

Natuurlijk hebben we de prijs van de 400Wp afgetrokken van de totale factuur (in overeenkomst met Solar Total).

De plaatsers en een technikus zijn dan nog 3x moeten terugkomen om de installatie deftig aangesloten te krijgen.

Er zullen ongetwijfeld ook tevreden klanten zijn, maar ik zou toch even verder kijken.  ;)

jovox:
ja ben nog aan het rondkijken  ;D
alleen was het interesant bij hun, omdat ze al de aanvragen en de premies regelen voor u
geen rondgeloop meer met paperassen of aanvragen :iono:

dadoke:

--- Citaat van: jovox op 22 februari 2010, 18:40:56 ---ik zou graag zonnepanelen laten plaatsen
maar heeft iemand hier ervaring mee...
welke panelen bv beter zijn mono of poly panelen
en welke fima's wel ok zijn

total solar is al thuis geweest en zijn wel ok

--- Einde van citaat ---
Poly of mono maakt hier in België eigenlijk geen verschil, één van de 2 werkt beter bij direct zonlicht, andere bij indirect.
Qua panelen kan al beter op voorhand beslissen welke fabrikant of welk type je wil en zo elimineren.
Voor mij is de keuze gevallen op Chinese panelen, die uiteraard goedkoper zijn dan de Amerikaanse, Spaanse, Duitse, ... tegenhangers.
Welke je ook kiest, het blijft op deze moment nog een beetje gokken vrees ik, omdat de technologie nog volop in ontwikkeling is.

Zelf heb ik panelen laten plaatsen door een firma uit Mol, Aclisol, enorm content van, doen ook alle papierwerk als je dat wil.
De panelen staan bij mij op een plat dak, stevige constructie, proper afgewerkt, ben er dus content van.

Total Solar heb ik niet gecontacteerd, maar zoals bij elke grote firma vind je er goede en slechte ervaringen van opt net.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie