Auteur Topic: [E46] Afgedankte BMW Styling 96 velgen met goede banden, wat doen?  (gelezen 142 keer)

Offline TrapShot

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
[E46] Afgedankte BMW Styling 96 velgen met goede banden, wat doen?
« Gepost op: 12 juni 2018, 14:34:50 »
Zoals de titel doet vermoeden heb ik een winterset velgen styling 96. Foto's ervan staan hieronder. Ze staan er niet echt mooi bij, maar echt afschuwelijk zijn ze ook weer niet.
Volgende winter zal ik een nieuwe set kopen. Het probleem met deze velgen is dat 2 ervan via de velgrand lucht laten ontsnappen. Niet extreem veel. Na ruim een week zakt de druk van 2,5 bar naar 1,7 bar. Een derde velg heeft hetzelfde probleem, maar daar zakt de druk een pak minder snel. De 4de velg houdt voorlopig stand.
Er liggen Vredestein winterbanden op. Niet de beste band, maar doen in de winter wat je van ze verwacht dat ze doen.

Nu dacht ik dus de banden eraf te halen en deze op een nieuwe set te monteren. Zou ik dan nog iets kunnen krijgen voor die velgen, zo ja, hoeveel?
Of zijn er betere alternatieven? Ik vrees echter dat een volwaardige herstelling er niet meer in zit, of toch?

Dus graag had ik advies hoe ik dit proces kan doorlopen zonder onnodig geld te verspillen :) Btw, ze zijn 17 inch.

2004 - BMW 330Ci

Offline nico

• Pre-Qualifying
  • **
  • nieuw in het bmw gamma
Re: Afgedankte BMW Styling 96 velgen met goede banden, wat doen?
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2018, 14:48:07 »
Vraag jezelf af hoeveel jij zou betalen voor velgen die lucht verliezen.
Soms kun je dingen beter weggooien.
Of verkoop ze op een rommelmarkt voor 10

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2018, 15:25:53 »
Als ze lucht verliezen omdat ze gebarsten zijn is het oud ijzer (of oud aluminium).
Maar misschien verliezen ze lucht omdat de banden er niet goed opliggen, velgrand niet gereinigd voor bandenwissel of zo. In dat geval is er niets mis met de velgen en zijn ze misschien nog iets meer waard.

Offline TrapShot

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2018, 19:09:10 »
Het is effectief via de velgrand dat de licht verloren gaat. Het jaar voordien was er vloeibaar rubber op aangebracht. Heeft een tijdje geholpen maar nu is het positief effect daarvan dus weg.

Ik besef dat ze wellicht niet veel waard meer zijn.

Mijn plan is dan ook om de banden, die dus wel goed zijn, eraf te halen. Deze zou ik dan laten monteren op een set Rial X10 velgen die ik nieuw koop voor een kleine 400 euro. Gaat hier om een winterset dus hoeft ook niet meer dan dat te kosten.

2004 - BMW 330Ci

Offline midas

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2018, 08:13:43 »

Eventueel de 2 "goede"velgen mooi opkuisen en verkopen voor een prikje,en de 2 luchtverliezende velgen gewoon naar het containerpark of metaalhandelaar brengen.
Het sakhir monster in actie