Auteur Topic: [E30] E30 cabrio 1991 kabeltje en dak sluit niet mooi aan de achterkant  (gelezen 78 keer)

Offline Fabke

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
[E30] E30 cabrio 1991 kabeltje en dak sluit niet mooi aan de achterkant
« Gepost op: 11 juni 2018, 20:11:21 »
hallo iedereen , ik heb 2 vraagjes ivm met mn cabrio E30 , eerste vraagje aan het kleppendeksel achteraan de kap, dus de bak waar de kap in verdwijnt daarvan  het kleppendeksel die dan toegaat ,daar zitten 2gasdempertjes en dan aan de ene kant een bolletje met een kabel , deze kabel is bij mij afgebroken , iemand idee waar dit kabeltje voor dient .ik zie de kabel nog stukje zitten en kan hem omhoog trekken maar er gebeurt niks zie foto,s  ,en als de kap toe is sluit deze achteraan niet voledig dicht staat zo goeie 1.5 cm open de rubber komt niet tot aan het deksel acheraan ook te zien op foto,s  , iemad idee of dit kan geregeld worden of hoe het eventueel komt dat de kap niet perfect sluit achteraan , thanks

Offline KenM3

• Trade Count: (+4)
  • Grand Prix Winner
Re: E30 cabrio 1991 kabeltje en dak sluit niet mooi aan de achterkant
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2018, 15:28:59 »
Dat gebroken kabeltje zorgt ervoor dat je de koffer niet kan openen als klep van dak open staat.

Over de 1,5cm opening, achteraan links en rechts zijn de scharnierpunten om het achterste deel van dak te plooien, daar zitten schroeven in ik dacht type imbus die je kan uitdraaien om meer spanning op het dak te zetten