Auteur Topic: [F2X] Schurend geluid bij remmen van 120 naar 80  (gelezen 438 keer)

Offline Angelo1994

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
[F2X] Schurend geluid bij remmen van 120 naar 80
« Gepost op: 11 juni 2018, 16:14:54 »
Hallo!

Heb 2 weken geleden groot onderhoud gehad en de remblokken vanachter zijn vervangen. Nu echter als ik gewoon normaal rem dan hoor ik niks. Echter doe ik veel autostrade en als ik dan bijvoorbeeld van 120 naar 90 of 80 rem (afrit) dan hoor ik zo een ronkend schurend geluid en voel ik het precies ook wat aan mijn rempedaal. (kan ook de link zijn, weet niet echt of ik het aan pedaal voel).

Is dit gewoon door de nieuwe blokken?

Offline crossbytje

• Qualifying
Re: Schurend geluid bij remmen van 120 naar 80
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2018, 17:23:33 »
Waarschijnlijk, het duurt even voor die ingesleten zijn en perfect contact maken met de schijven.
2008 R56 Cooper D - Pepper White - SOLD
2008 987 Cayman 2.7 - Meteor Grey
2017 F20 120dAS M-Sport - Alpinweiss

Offline Angelo1994

• Pole Position
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2018, 18:38:39 »
Waarschijnlijk, het duurt even voor die ingesleten zijn en perfect contact maken met de schijven.
Belde net naar garage en hij zei eventueel schijven... Maar dat zou hij toch gezien hebben bij onderhoud?
Kan dat zolang duren? rij al 2 weken elke dag autostrade bijna 65km dus al zeker 600km gereden ondertussen

Offline crossbytje

• Qualifying
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2018, 20:33:49 »
Op mijn Cayman hebben mijn nieuwe blokjes ook wel een week of 4 ofzo gepiept. Op de snelweg moet je normaal ook niet veel remmen, dus dat zal niet veel doen.
2008 R56 Cooper D - Pepper White - SOLD
2008 987 Cayman 2.7 - Meteor Grey
2017 F20 120dAS M-Sport - Alpinweiss

Offline Angelo1994

• Pole Position
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2018, 21:49:57 »
Op mijn Cayman hebben mijn nieuwe blokjes ook wel een week of 4 ofzo gepiept. Op de snelweg moet je normaal ook niet veel remmen, dus dat zal niet veel doen.
ja vind het alleen raar dat het enkel bij hoge snelheid is... Als ik bv bruusk rem van 50 naar 20 dan geen problemen

Offline midas

• World Champion
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2018, 16:09:04 »

Nieuwe remblokken moeten ook ingereden worden,na een 500km zullen ze wel ok zijn :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Angelo1994

• Pole Position
« Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2018, 12:47:23 »
Nieuwe remblokken moeten ook ingereden worden,na een 500km zullen ze wel ok zijn :thumbsup:

Ja en autostrade zal dus iets langer duren?

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2018, 14:18:07 »
Ja en autostrade zal dus iets langer duren?

Mijn yellowstuffs hebben gedurende drie maand bij wat steviger rijden (en dus eigenlijk afremmen) gepiept. Dat is nu ook volledig over. Op autosnelwegen zal het inderdaad langer duren vermits je daar ver niet afremt.

Nu, ik weet ook niet wat die garage van je gemonteerd heeft. Als je hier op het forum problemen leest ivm de remblokken, schijven etc, dan is dat meestal al eens al er gekozen geweest is voor de wat goedkopere opties. Die zullen ook wel hun werk doen, maar je leest zelden dat oem schijven, of van ate trilproblemen geven bvb. Ik zou het nog even aanzien gedurende een km of 2000 autosnelweg km en dan zou het toch wel merkelijk beter moeten zijn.

Je schijven kun je zelf meten met een digitale schuifmaat. Sommige garages vervangen schijven voortijdig en anderen laten ze er op zitten want "ze zien er nog dik genoeg uit"... Meten is weten, je zoekt gewoon de minimale dikte op en daar moeten ze aan voldoen. Wel zonde van de reeds gekochte blokken dan, want in principe monteer je ook nieuwe blokken als je nieuwe schijven plaatst. Of dat echt moet, weet ik niet, maar het kan zowel perfect op elkaar inslijten.

Offline Angelo1994

• Pole Position
« Reactie #8 Gepost op: 20 juni 2018, 18:47:31 »
Mijn yellowstuffs hebben gedurende drie maand bij wat steviger rijden (en dus eigenlijk afremmen) gepiept. Dat is nu ook volledig over. Op autosnelwegen zal het inderdaad langer duren vermits je daar ver niet afremt.

Nu, ik weet ook niet wat die garage van je gemonteerd heeft. Als je hier op het forum problemen leest ivm de remblokken, schijven etc, dan is dat meestal al eens al er gekozen geweest is voor de wat goedkopere opties. Die zullen ook wel hun werk doen, maar je leest zelden dat oem schijven, of van ate trilproblemen geven bvb. Ik zou het nog even aanzien gedurende een km of 2000 autosnelweg km en dan zou het toch wel merkelijk beter moeten zijn.

Je schijven kun je zelf meten met een digitale schuifmaat. Sommige garages vervangen schijven voortijdig en anderen laten ze er op zitten want "ze zien er nog dik genoeg uit"... Meten is weten, je zoekt gewoon de minimale dikte op en daar moeten ze aan voldoen. Wel zonde van de reeds gekochte blokken dan, want in principe monteer je ook nieuwe blokken als je nieuwe schijven plaatst. Of dat echt moet, weet ik niet, maar het kan zowel perfect op elkaar inslijten.

het is intussen al een stuk beter ;) Dat schuren is weg
Enkel af en toe gepiep bij trage snelheden (5-10km per u, bv bij parkeren ofzo)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2018, 23:53:46 »
het is intussen al een stuk beter ;) Dat schuren is weg
Enkel af en toe gepiep bij trage snelheden (5-10km per u, bv bij parkeren ofzo)

Heeft die garagist iets van pasta aangebracht tegen het piepen? Vroeger gebruikte men kopervet hiervoor, ikzelf gebruik
zo een tube speciale pasta.

Offline Angelo1994

• Pole Position
« Reactie #10 Gepost op: 22 juni 2018, 10:44:43 »

Heeft die garagist iets van pasta aangebracht tegen het piepen? Vroeger gebruikte men kopervet hiervoor, ikzelf gebruik
zo een tube speciale pasta.

Volgens mij niet want ik stond erbij toen hij eraan bezig was... Wel een soort bremmen...vloeistof (grijze substantie) op de velgnaaf of hoe noem je dat :D