Auteur Topic:  2xxx - Porsche 991 GT3-RS  (gelezen 5204 keer)

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
Re: 2xxx - Porsche 991 GT3-RS
« Reactie #60 Gepost op: 5 juni 2018, 05:32:14 »
Alle begrip voor,circuit of niet is een eigen keuze :thumbsup:

Offline Shitze

• Trade Count: (+2)
  • Pole Position
« Reactie #61 Gepost op: 5 juni 2018, 07:17:15 »
Er wordt hier veel neergepend over circuit rijden, terwijl de meeste waarschijnlijk 0,0 ervaring hebben erop, zelf niet met een oude wagen  :blah: :blah:.
Als ik zo'n kapitaal zou neertellen voor zulke wagen, zou nu het eerste ook niet zijn om ermee op circuit te gaan knallen.
Mss dat porsche zelf ooit eens een dagje uittrekt om dit beest de sporen te geven onder begeleiding, maar zonder ervaring direct met dit op circuit gaan rijden...
Het is zoals de eigenaar zegt, de wagen kan het, maar degene achter het stuur moet het ook kunnen.

Offline Animal

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
« Reactie #62 Gepost op: 6 juni 2018, 16:43:50 »
maakt me inderdaad geen hol uit, ik geniet van elke meter dat ik er mee op de openbare weg rij, ook al is het naar de bakker, reden dat ik geen GT3 of turbo heb gekocht heeft alles te maken met de waarde vastheid op langere termijn, turbo's en gewone GT3 zakken enorm in waarde waar de RS straks weer een stuk de hoogte ingaat echter brengt hij alleen zijn geld op als hij niet eerder geplooid geweest is

Bij Porsche en de andere meer exclusievere merken is het de zeldzaamheid van de wagen die later effect zal hebben op de waarde dus probeer ik hem heel te houden en met een beetje geluk kost deze op termijn minder dan wat je verliest op bv een M4, zoals ik eerder al vermelde, wil je gaan brakken, koop dan een oudere snelle wagen en speel daar wat mee; je mag ook nooit een ander zijn rekening maken, tenslotte heb ik er ene en de rest mag der van dromen. Sommige gunnen het me en andere zijn jaloers, ik ga der me toch niet schuldig om voelen en diegene die het me gunnen mogen altijd mee komen genieten :bow: :exited:

Waarheid als een koe...

Maar destemeer respect heb ik voor de GT3 RS-eigenaars op de ring die er wel de volle 110% mee gaan...
moet je echt serieuze cohones voor hebben..

Ik zou het, net als de topicstarter, niet ervoor over hebben om risico's te nemen met iets wat evenveel kost als het gemiddelde huis...

Geniet van u RS, het is u gegund !

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #63 Gepost op: 6 juni 2018, 17:08:30 »
Ben geen Porsche fan maar dit verdient VEEL respect - uber-sportkar.

Geniet ervan, ik zou al blij zijn da'k ne keer mag snuiven aan de uitlaat....!
"I spent a lot of money on booze, women and fast cars. The rest I just squandered." (George Best)

Offline Franzino

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #64 Gepost op: 7 juni 2018, 00:47:57 »
maakt me inderdaad geen hol uit, ik geniet van elke meter dat ik er mee op de openbare weg rij, ook al is het naar de bakker, reden dat ik geen GT3 of turbo heb gekocht heeft alles te maken met de waarde vastheid op langere termijn, turbo's en gewone GT3 zakken enorm in waarde waar de RS straks weer een stuk de hoogte ingaat echter brengt hij alleen zijn geld op als hij niet eerder geplooid geweest is

Bij Porsche en de andere meer exclusievere merken is het de zeldzaamheid van de wagen die later effect zal hebben op de waarde dus probeer ik hem heel te houden en met een beetje geluk kost deze op termijn minder dan wat je verliest op bv een M4, zoals ik eerder al vermelde, wil je gaan brakken, koop dan een oudere snelle wagen en speel daar wat mee; je mag ook nooit een ander zijn rekening maken, tenslotte heb ik er ene en de rest mag der van dromen. Sommige gunnen het me en andere zijn jaloers, ik ga der me toch niet schuldig om voelen en diegene die het me gunnen mogen altijd mee komen genieten :bow: :exited:

Ik gun het u van harte...! Ik vind het de max dat jij eentje hebt kunnen kopen (ook al ken ik u totaal niet). Het is leuk om te zien dat er nog mensen dergelijke liefhebbers wagens effectief kopen. Ik zou in uw plaats exact dezelfde ruil/deal gedaan hebben tegenover die 964-en. De 997.2 GT3 RS 3.8 is mijn persoonlijke droomwagen (laatste RS met manuele bak) en de 991 GT3 RS staat op nr 2. Een GT3 RS is boven mijn budget om aan te kopen voor datgene wat ik met mijn eigen sportieve wagens wil doen. Ik zou misschien wel eentje kunnen kopen, paar jaar op straat mee rijden en terug verkopen met minimaal waardeverlies…maar dat is niet datgene wat ik met deze wagen zou willen doen of waar voor mij persoonlijk het plezier van een GT3 RS zou inzitten.

Ik ben een enorme liefhebber van circuit rijden en ben van mening dat dit 1 van de weinige plekken is waar ik ten volle van sportieve wagens kan genieten. Met een 997 GT3 RS zelf op de Nurburgring rijden blijft nog steeds mijn meest intense auto ervaring ooit…en niets zal dit op de openbare weg voor mij kunnen toppen. In mijn handen zou dergelijke wagen dus zeker veel op circuit komen en moest ik het kunnen betalen dan zou ik hem dus ook 85% voor deze reden kopen. Net daarom koop ik dus ook geen GT3 RS...omdat ik te weinig geef om herverkoopwaarde en dat zou ik dus echt wel moeten doen als ik een GT3 RS koop om voor een paar jaar te hebben en dan terug te verkopen... Anders kan ik financieel zo geen wagen van dit bedrag aan.

Zoals gezegd…iedereen is anders en het tegenovergestelde bestaat ook… Ik heb een paar GT3 RS vrienden (997 GT3 RS & 991.2 GT3 RS) die enkel en alleen maar op circuit rijden met hun wagens. Zij vinden straat kilometers dan weer niet de moeite en verloren kilometers vanwege geen fun voor hun (en dus op de remork naar circuit is de boodschap bij hun). Maar iedereen heeft zijn reden van een bepaalde wagen aan te kopen en het is ook puur persoonlijk waar je uw plezier van haalt en hoe je het financieel allemaal geregeld krijgt. Ik snap 100% uw redenering en de filosofie achter uw aankoop en waarom je geen circuit plannen hebt...diezelfde redenering is exact waarom u een GT3 RS heeft en ik niet ;)  Maar zeker niet getreurd over mij hoor...ik heb 0 klachten over mijn eigen wagenpark en ooit koop ik mij nog wel eens een 2de hands GT4 voor op circuit ;D

Als afsluiter nog even dit; groot gelijk dat het u geen hol uitmaakt wat anderen hun mening over uw wagen is of het gebruik er van…! Dat doe ik ook niet...ik geef ook geen hol over het feit dat sommige mensen niet begrijpen dat ik amper mijn BMW M wagens kuis, er in eender welk weer elke dag mee rijd, niet van de waarde wakker lig en er dan ook nog eens regelmatig mee op circuit kom.

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #65 Gepost op: 7 juni 2018, 08:18:02 »
Prachtige wagen. Ik zou nu ook niet naar't circuit gaan om zot te doen maar eens tot aan 50% van't potentieel gaan zou toch wel eens moeten :) . Anders is't te zot van 't ding te kopen, tenzij dat ge onverantwoordelijke dingen op de openbare weg gaat doen...Langer als 3s kunt ge dan nooit naar die rechtse pedaal kijken  :neener:
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #66 Gepost op: 7 juni 2018, 17:07:35 »
De kick van de pats, de kick van de stoplichtsprinter of de kick van de rondetijden. Elk zijn plezier. Geniet van deze machine  :drool:

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #67 Gepost op: 7 juni 2018, 19:23:13 »
Stoplichtsprint lukt hier toch niet mee? 1,5s duwen is oom agent uw papieren laten zien. Sommige dingen zijn daar gewoon te snel voor :)
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Ashimal

• Pole Position
« Reactie #68 Gepost op: 8 juni 2018, 12:05:01 »
Kwijl!  :wow: :drool:
Seat Ibiza '88 - Peugeot 205 GTI 1.6 '86 - Nissan Primera 1.6 '94 - VW Golf Rabbit TDI '03 - BMW e46 320d break '03 - BMW e46 320cd coupé '04 - BMW e61 525dA '08 - BMW f11 535dA '13

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
« Reactie #69 Gepost op: 9 juni 2018, 11:03:51 »
Stoplichtsprint lukt hier toch niet mee? 1,5s duwen is oom agent uw papieren laten zien. Sommige dingen zijn daar gewoon te snel voor :)
Met voornamelijk autostrade km's kom ik superzelden iemand tegen van de anonieme of wegpolitie. Met mijn E87 reed ik dagelijks 200+ no biggie.

Met deze zou ik topsnelheid kunnen bereiken onderweg naar de hogeschool  :D
De kick van de pats, de kick van de stoplichtsprinter of de kick van de rondetijden. Elk zijn plezier. Geniet van deze machine  :drool:
Hell yes, stiekem wil je dit ook, niet? Waky :D
• BMW E46 318d touring •

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #70 Gepost op: 12 juni 2018, 14:40:00 »
Met voornamelijk autostrade km's kom ik superzelden iemand tegen van de anonieme of wegpolitie. Met mijn E87 reed ik dagelijks 200+ no biggie.

Met deze zou ik topsnelheid kunnen bereiken onderweg naar de hogeschool  :DHell yes, stiekem wil je dit ook, niet? Waky :D

Zo een snelheden doe ik persoonlijk enkel in Duitsland... Maar ja als je er elke maand een keertje komt, dan heb je die noodzaak niet zo om dit ook in Belgie te doen. En laat ons eerlijk zijn; snel rechtdoor rijden is geen kunst aan, redelijk saai en dat kan eigenlijk iedereen.

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #71 Gepost op: 13 juni 2018, 09:19:28 »
Zo een snelheden doe ik persoonlijk enkel in Duitsland... Maar ja als je er elke maand een keertje komt, dan heb je die noodzaak niet zo om dit ook in Belgie te doen. En laat ons eerlijk zijn; snel rechtdoor rijden is geen kunst aan, redelijk saai en dat kan eigenlijk iedereen.

Snel rijden tussen het verkeer wel.  >:D Elke idioot profileren, mogelijke manoeuvres inschatten, uitwijken en herbeginnen aan 60 auto's per minuut..

Jaja @Bananenman in jouw jonge jaren kon dat nog allemaal maar de laatste jaren is de pakkans toch serieus gestegen, of heb ik pech gehad :-[
Ik zie je al toekomen op de hogeschool :')
Dit spel is gewoon te duur om deftig te tracken. Ken iemand met ne 991 GT3 en die zat zo goed als door banden en remblokken na één dagje Spa. Slik.

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #72 Gepost op: 13 juni 2018, 09:41:44 »
Dit spel is gewoon te duur om deftig te tracken. Ken iemand met ne 991 GT3 en die zat zo goed als door banden en remblokken na één dagje Spa. Slik.
Met een versleten setje banden en remblokken misschien wel...maar anders heeft die GT3 bestuurder een eigenaardige rijstijl om alles op 1 dag te verslijten. De slijtage van mijn trackbuddies hun GT4 / GT3 RS zat qua Cup2 banden en Pagid RS-29 remblokken op een vergelijkbaar tempo als mijn Z4M (wij reden veel samen op Spa en de ring en kon dus vergelijken).

De banden en Pagid blokken waren vr de RS wel iets duurder (zijn ook groter), dan voor mijn
Z4M...maar niets onoverkomelijk. Het onderhoud en onderdelen (zoals koppeling) zijn wel pak duurder vr de GT3.  Maar puur qua banden, remmen, enz...is dit geen groot verschil qua prijzen of slijtagetermijn hoor. De totale waarde van de wagen is gewoon een pak meer en het risico op groter financieel verlies dus ook. Iedere eigenaar moet dit maar vr zich zelf uitmaken of hij het risico wil lopen met dergelijke wagens.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2018, 09:44:02 door Franzino »

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #73 Gepost op: 13 juni 2018, 10:47:55 »
En laat ons eerlijk zijn; snel rechtdoor rijden is geen kunst aan, redelijk saai en dat kan eigenlijk iedereen.

Gij snapt het se. Ik zie wel vaker mensen tegen 140-160 and up voorbijknallen. Ik deed dat vroeger ook (ook per toeval met een E87, grappig is dat), en dat was ... bevrijdend somehow, gewoon niet opletten op hoe hard ge ging, gewoon niet te zot. Tot ge ne keer gepakt wordt tegen 148, zoals ik toen. Rap gedaan ze. Ik rijd nu op 5+ op de cruise control (Volvo), ook in Gandalf, maar dan zonder cc ;D Ge haalt er toch amper voordeel uit imo, tenzij ge echt achterlijk veel te hard gaat rijden. Ik respecteer dan weer wel mensen die het doen, en ga aan de kant als ik kan, wil daar zelfs even voor optrekken zodat ze hun snelle weg kunnen verder zetten, zij moeten zelf weten wat ze doen. Wat ik dan wel weer leuk vind, is om als de max 100 of 120 is en er staat een bordje voor geadviseerde snelheid 80, hem alsnog tegen 120-130 te pakken (met Gandalf uiteraard). Als er dan zo ene heel de tijd in uw gat plakt omdat er geen ruimte is en gij gewoon de limiet respecteert, ziet ge die ineens verdwijnen uit het zicht, zelfs als hij probeert. Grappig hoe dat werkt :toofunny:

Offline Animal

• Pole Position
« Reactie #74 Gepost op: 13 juni 2018, 11:21:48 »
Gij snapt het se. Ik zie wel vaker mensen tegen 140-160 and up voorbijknallen. Ik deed dat vroeger ook (ook per toeval met een E87, grappig is dat), en dat was ... bevrijdend somehow, gewoon niet opletten op hoe hard ge ging, gewoon niet te zot. Tot ge ne keer gepakt wordt tegen 148, zoals ik toen. Rap gedaan ze. Ik rijd nu op 5+ op de cruise control (Volvo), ook in Gandalf, maar dan zonder cc ;D Ge haalt er toch amper voordeel uit imo, tenzij ge echt achterlijk veel te hard gaat rijden. Ik respecteer dan weer wel mensen die het doen, en ga aan de kant als ik kan, wil daar zelfs even voor optrekken zodat ze hun snelle weg kunnen verder zetten, zij moeten zelf weten wat ze doen. Wat ik dan wel weer leuk vind, is om als de max 100 of 120 is en er staat een bordje voor geadviseerde snelheid 80, hem alsnog tegen 120-130 te pakken (met Gandalf uiteraard). Als er dan zo ene heel de tijd in uw gat plakt omdat er geen ruimte is en gij gewoon de limiet respecteert, ziet ge die ineens verdwijnen uit het zicht, zelfs als hij probeert. Grappig hoe dat werkt :toofunny:

Ik persoonlijk rij toch graag een beetje door..

1 omdat ik dat zelf leuker vind en omdat ik ook gewoon veel meer gefocust ben dan dat ik gewoon iemand volg tegen 120 + als je te snel rijdt zal je ook nooit op je gsm zitten etc...
(in de bebouwde kom zal ik echter nooit te snel proberen rijden omdat ik dat wel gevaarlijk vind).

Vind de regel in duitsland wel echt 10x beter als hier...

Autostrade = vrij
Bebouwde kom = superstreng (omdat daar ook de echte fataliteiten gebeuren).

+ Ik moet zeggen, heb een tijdje gewerkt als prive chauffeur, soms had ik klanten die wouden dat ik me 100% hield aan de verkeersregels... na enkele tientallen kms is je focus al gehalveerd.
... Gevaarlijk

Maar das mijn mening natuurlijk :)

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #75 Gepost op: 13 juni 2018, 12:45:21 »
Oh don't get me wrong, in Duitsland rijd ik minimum 150 waar het onbegrensd is hoor, ik ben ook niet gek :D Ik ben het ook echt super eens met uw stelling ivm focus, dat is zo hard waar, zeker op cruise control. Maar als ik een boete kan pakken, dan toch maar liever niet.

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #76 Gepost op: 13 juni 2018, 13:22:29 »
Met een versleten setje banden en remblokken misschien wel...maar anders heeft die GT3 bestuurder een eigenaardige rijstijl om alles op 1 dag te verslijten. De slijtage van mijn trackbuddies hun GT4 / GT3 RS zat qua Cup2 banden en Pagid RS-29 remblokken op een vergelijkbaar tempo als mijn Z4M (wij reden veel samen op Spa en de ring en kon dus vergelijken).

De banden en Pagid blokken waren vr de RS wel iets duurder (zijn ook groter), dan voor mijn
Z4M...maar niets onoverkomelijk. Het onderhoud en onderdelen (zoals koppeling) zijn wel pak duurder vr de GT3.  Maar puur qua banden, remmen, enz...is dit geen groot verschil qua prijzen of slijtagetermijn hoor. De totale waarde van de wagen is gewoon een pak meer en het risico op groter financieel verlies dus ook. Iedere eigenaar moet dit maar vr zich zelf uitmaken of hij het risico wil lopen met dergelijke wagens.

Die reed tempo +-2.40 op spa he, dat eet banden. Das 500pk he. Geen RS dus iets zwaarder. Z4M tempo is misschien max haalbaar 2.55, dus 15 seconden dat kost remmen en banden. De banden en remmen hadden rond 2k-3k km op baan gereden. Op Op waren ze niet, de banden heb ik gezien en dat was tot op de indicatoren.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #77 Gepost op: 16 juni 2018, 18:32:53 »

@de geert ; was dat jouw bolide daarnet op een parking te Hulst,rond 16.30uur?in ieder geval erg ferme bak :thumbsup: :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline de geert

• Pole Position
« Reactie #78 Gepost op: 16 juni 2018, 19:30:50 »
Ja hoor, dat was de mijne, lekker dagje in Hulst met de vrouw en vrienden

Grtz Geert

Offline midas

• World Champion
« Reactie #79 Gepost op: 17 juni 2018, 09:25:01 »

Grtz Geert

Zeer leuk daar!
Op dergelijke wagen mag je zeker enorm fier zijn :thumbsup:

Offline Animal

• Pole Position
« Reactie #80 Gepost op: 18 juni 2018, 10:35:17 »

Grtz Geert

Van waar zijn jullie soms dat je naar hulst gaat voor een dagje ?

Gek, nog nooit een GT3 RS of M4 sakhir tegengekomen hier in de geburen  :razz:

Offline de geert

• Pole Position
« Reactie #81 Gepost op: 18 juni 2018, 14:20:55 »
ik ben van Temse dus dat is niet zo ver van Hulst he, wij komen daar geregeld hoor echter meestal zijn we dan met de X5 :thumbsup:

Offline midas

• World Champion
« Reactie #82 Gepost op: 19 juni 2018, 12:57:38 »
Van waar zijn jullie soms dat je naar hulst gaat voor een dagje ?

Gek, nog nooit een GT3 RS of M4 sakhir tegengekomen hier in de geburen  :razz:

Wij komen uit Rotselaar,dus Hulst is niet erg ver voor een uitstapje  :thumbsup:
En eigenlijk is het een M3 sakhir hoor ;) ;)

Offline de geert

• Pole Position
« Reactie #83 Gepost op: 21 augustus 2018, 09:08:44 »
nooit gedacht dat ik me hieraan zou wagen maar uiteindelijk toch een keertje op circuit gegaan en wat een leuke ervaring was me dat

Offline BartJanssen

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #84 Gepost op: 21 augustus 2018, 09:13:09 »
Heb je een idee van ronde tijd dat je reed? Wat waren je eerste indrukken van de RS op het circuit? :)
BMW E36 M3 3.0 - Track
BMW F15 X5 40e - Daily
Audi RS4 B7 - Whatever is left

Offline de geert

• Pole Position
« Reactie #85 Gepost op: 21 augustus 2018, 09:17:03 »
niet echt bezig geweest met ronde tijden, ik kreeg eerst een begeleider mee die voor me reed maar later op de dag mochten we het alleen proberen
Weet niet hoe je een filmpje moet uploaden maar heb een linkje geplaatst van een Facebook filmpje en daar doen we meer dan een complete ronde

https://www.facebook.com/geert.duijvewaardt/videos/1895131130509688/

https://www.facebook.com/geert.duijvewaardt/videos/1895131373842997/
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2018, 09:21:31 door de geert »

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #86 Gepost op: 21 augustus 2018, 09:19:11 »
Petrolheaddays? ;D Top organisatie, heb ik het ook heel erg naar mijn zin mee gehad, ook op Zolder voor mijn eerste echte trackday met Gandalf. Niet te veel auto's tegelijk de baan op, alles strak georganiseerd, goeie catering, deftige instructeurs als dat gewenst is,... was dubbel en dik zijn geld waard. Plus op mijn dag mochten er enkel youngtimers en classics de baan op, dus er reed superveel tof spul rond :drool:

Offline Capitol

• Pole Position
« Reactie #87 Gepost op: 21 augustus 2018, 10:39:52 »
Cool. En Spa is dan nog eens zoveel keer leuker dan Zolder met zo een vliegmachine!

Offline RDH

• World Champion
« Reactie #88 Gepost op: 21 augustus 2018, 10:41:04 »
Eindelijk!  :clap:

Ga je het nu bij die ene keer houden of heb je de smaak te pakken?

Offline de geert

• Pole Position
« Reactie #89 Gepost op: 21 augustus 2018, 11:30:06 »
Ik durf niet meer te beweren dat het bij deze ene keer zal blijven omdat ik eerder al beweerde dit nooit zou doen, de vrouw was echter niet helemaal blij met mijn avontuurtje, vaak zul je me niet treffen op zo een circuit maar één of twee maal per jaar wil ik wel eens een paar rondjes doen onder begeleiding  :exited: