Auteur Topic:  2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)  (gelezen 41165 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2028
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #540 Gepost op: 12 april 2018, 00:30:38 »
Zomervelgen geplaatst en even een nachtelijk ritje gaan doen... Toch wel weer een serieus verschil tussen de grip op droge baan tegenover de winter set-up.


Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2028
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #541 Gepost op: 22 april 2018, 23:52:42 »
Good times @ 2017....soon we are back  :)


Offline TR335I

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 723
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #542 Gepost op: 23 april 2018, 20:41:53 »
👌🏻 Ik ben gisteren geweest zalig daar!
19tem21 mei zal ik er ook zijn zal u er nog wel is spotten vermoed ik !

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2028
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #543 Gepost op: 23 april 2018, 23:25:21 »
👌🏻 Ik ben gisteren geweest zalig daar!
19tem21 mei zal ik er ook zijn zal u er nog wel is spotten vermoed ik !
Eind mei ga ik proberen terug te gaan...voor eerste uitstapje van 2018

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2028
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #544 Gepost op: 24 mei 2018, 10:12:11 »
komende weekend ga ik mijn eerste ringuitstapje van 2018 doen met den M2...vorig jaar had ik als circuit remblokken Endless ME-20, waar ik zeer tevreden van was...dit jaar ga ik de oude vertrouwde RS-29 eens testen...

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 724
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #545 Gepost op: 25 mei 2018, 12:16:49 »
Gistere gezien by Frits.
‘Dient om te rijden, niet om te poetsen’ 😅
Heb je zeker gelijk in, het zit percies wel niet zo mee met uw wagenpark?
M2 stukken? Z4M stond ookal bij Frits..

Veel succes op de ring vant weekend

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2028
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #546 Gepost op: 25 mei 2018, 15:17:58 »
Gistere gezien by Frits.
‘Dient om te rijden, niet om te poetsen’ 😅
Heb je zeker gelijk in, het zit percies wel niet zo mee met uw wagenpark?
M2 stukken? Z4M stond ookal bij Frits..

Veel succes op de ring vant weekend

Ik ben inderdaad geen autokuiser en lig daar niet wakker van. More driving less cleaning. Maar 1x per kwartaal kuis ik hem wel ze...en dan doe ik het zelf met de correcte produkten en op de juiste manier. Mijn auto's zijn sowieso behandeld met een coating en X-pell folie vooraan, dus vuil hecht niet zo hard... Ik lig er gewoon niet wakker van als ze vuil zijn 🤷🏼‍♂️

M2 was binnen voor iets van de Pagid remblokken en was letterlijk een uurtje daar. Aan de auto zelf was niets mis. Z4M is binnen om volledig terug 100% top te laten zetten en elk ding aan te pakken wat op mijn "ooit te doen" lijstje stond. Hij staat daar rustig te wachten op een onderdeel... vermits ik toch niet meer veel met de Z4M rijd kan hij even goed bij Frits staan wachten ipv in mijn eigen garage 😉

Het kon nog extremer, want 2 weken er voor was mijn e46 er ook nog voor nieuwe remleidingen te laten plaatsen bij Frits 😂
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2018, 15:20:52 door Franzino »

Offline TR335I

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 723
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #547 Gepost op: 25 mei 2018, 17:29:43 »
Tevreden van de xpel ? Wat kost zo’n folie voor de voorkant ?
Ben zelf ook aan het twijfelen om dit te laten doen want op de autobahn ziet zo’n auto wel af 😖
Waar heb je dit laten doen ? Sorry voor de vele vragen 🤣

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2028
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #548 Gepost op: 25 mei 2018, 18:25:32 »
Tevreden van de xpel ? Wat kost zo’n folie voor de voorkant ?
Ben zelf ook aan het twijfelen om dit te laten doen want op de autobahn ziet zo’n auto wel af 😖
Waar heb je dit laten doen ? Sorry voor de vele vragen 🤣
Redelijk tevreden van, maar niet mega enthousiast (zie dit topic pg 14). Ik weet niet of ik het terug zou doen....Gyeon coating wel zeer tevreden van. Prijs moet je zelf vragen; ik had een pakketkorting omdat ik meerdere wagens tegelijk liet doen. Ik heb dit laten doen bij Pole Position; aanrader...correct service en zeer vriendelijk!

Offline TR335I

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 723
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #549 Gepost op: 25 mei 2018, 18:59:31 »
Ok Thanks !

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2028
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #550 Gepost op: 6 juni 2018, 23:34:43 »
Ok...een M2 is geen GT3...maar dit is wel een mooi filmpje dat verwoord waarom ik een manuele M2 heb gekocht  ;)


Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2897
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #551 Gepost op: 7 juni 2018, 18:24:42 »
Gisteren ook gezien... ik begrijp het maar al te goed 8)
1995 - BMW E36 M3 3.0
2016 - Renault Megane RS CUP 275
2018 - Škoda Octavia Combi RS 230

Offline Alexx

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 756
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #552 Gepost op: 8 juni 2018, 10:56:35 »
Hoe is je ervaringmet de pagids?
2018 BMWM2 LCI. Mperformance exh, diffusor, spoiler - Akrapovic Sportcat - Bilstein B16

Offline Eri///M4

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6634
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #553 Gepost op: 9 juni 2018, 21:45:24 »
Ok...een M2 is geen GT3...maar dit is wel een mooi filmpje dat verwoord waarom ik een manuele M2 heb gekocht  ;)


Mee eens met dit filmpje.
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline Aldabra

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 47
    • F31 320d Mineral Grau M-pakket - 2015
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #554 Gepost op: 10 juni 2018, 00:44:59 »
Ok...een M2 is geen GT3...maar dit is wel een mooi filmpje dat verwoord waarom ik een manuele M2 heb gekocht  ;)



Snap het volledig, zelfs als je dieselt...

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2028
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #555 Gepost op: 11 juni 2018, 13:22:25 »
Hoe is je ervaringmet de pagids?

Ik heb nu 1x volledig dagje Nurburgring gedaan met de Pagids RS-29 (voor en achter)...qua piepen zijn ze even luid of zelfs luider dan de Endless ME-20 (hangt van de moment af). Ze remmen net zoals de Endless ME-20 op straat ook altijd zonder probleem (als ze niet zo zouden piepen, zou ik ze gewoon altijd er laten onder staan). Maar het belangrijkste is circuit... Het was een superwarme en redelijk rustige dag op de Nurburgring. Dus goed kunnen doorrijden en veel van de remmen gevraagd door de snelheid en de warmte. Remkracht en uitblijven van fading was allemaal zeer goed en daar had ik 0 klachten over. Rest van de rem set up is volledig origineel (buiten ATE remolie en stalen remleidingen). De rembalans en initiële bijtkracht genoten bij de Endless ME-20 wel lichtjes mijn voorkeur tegenover RS-29. De eerste indruk qua slijtage is dat de RS-29 blokken iets minder snel slijten (maar misschien wel agressiever zijn voor de schijven).

Ik rijd mijn remblokken meestal op tot het punt als het remblokmateriaal zelf even dik is als backing plate. Dat is dus eigenlijk een ruime marge gerekend en ruim op tijd dat ik ze vervang (op remmen en banden moet je in mijn ogen nooit besparen en op tijd vervangen).



Bij elke type Pagid (waar ik toch al reeds 8 jaar mee op circuit kom) was dit nooit een probleem om ze op dit slijtagepunt te vervangen (zie foto).... Toen ik dit met de Endless ME-20 ook deed en ze er afhaalde omdat het tijd was om ze te vervangen waren de de voorste remblokken langs beide zijde op 2 plaatsen gebarsten (niet de backing plate natuurlijk). Dit vond ik toch maar wat scary en had ik nog nooit met Pagids meegemaakt. Vandaar nu de test met de oude vertrouwde RS-29 van mijn Z4M nu ook op de M2....

Samengevat; geen klachten over de RS-29, maar puur qua remgevoel gaat mijn voorkeur uit nr Endless ME-20.

Sfeerbeeldje van laatste ringuitstapje met een vriendin die de Nurburgring ook eens wou meemaken...


Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2028
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #556 Gepost op: 11 juni 2018, 13:27:18 »
Snap het volledig, zelfs als je dieselt...
Vanwege het hogere koppel en zeer beperkte bereik van toeren bij een dieselmotor geniet mijn persoonlijke voorkeur daar dan weer wel een automaat.

Offline Aldabra

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 47
    • F31 320d Mineral Grau M-pakket - 2015
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #557 Gepost op: 11 juni 2018, 15:23:28 »
Ja, de match automaat/diesel werkt inderdaad beter en is geschikter voor dat koppelrijker karakter bij lagere toeren, maar het beleven van de mechaniek en het meer betrokken zijn bij het auto rijden, krijg je ongeacht het een diesel of benzine is meer bij het manueel rijden. Plus je bent je dan bewuster van je versnelling en bijgevolg snelheid (ook al zou een automaat aanzetten tot rustiger rijden). Ieder zijn voorkeur en gelukkig boden de fabrikanten tot nu toe die keuze tussen manueel of automaat, boden, want straffere motorisaties (yep, vooral dan in dieseluitvoering wat ergens begrijpbaar is) zijn tegenwoordig enkel nog met automaat verkrijgbaar, zij het met dubbele koppeling voor de sportieve wagens (cfr je video over de GT3 die een tijd enkel met PDK beschikbaar was).

Tof om je ervaringen te lezen 👍

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2028
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #558 Gepost op: 13 juni 2018, 19:11:30 »
Hoe is je ervaringmet de pagids?
Nog iets wat de Pagids hadden tegenover de Endless ME-20. De RS-29 hoor je los van het piepen ook rammelen in de remklauw...de Endless ME-20 heeft net zoals de originele BMW remblokken metalen anti ratel plaatjes op de achterkant en dat hoor je. Maar is enkel een meerwaarde op straat en heeft weinig nut op circuit.

Na 1 dagje Nurburgring zien de RS-29 er zo uit.



Hier kan je het verschil zien tussen een remblok voor de originele 4-zuiger remklauw van de M2 en de 6-zuiger remklauw van de AP racing remmen op mijn Z4M. Qua remblokoppervlakte is de oppervlakte eigenlijk best vergelijkbaar vooraan.


Offline Boin

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4695
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #559 Gepost op: 15 juni 2018, 18:46:23 »
De reden dat ze die anti rammel plaatjes van 1mm dik weg laten bij de Pagids, is omdat men dan 1mm meer voering op de remblokken kan voorzien.
Het zijn race remblokken he, liever en piepend blokje, dan 10 laps minder kunnen rijden.  ;)

De pagids hebben iets meer speling, omdat die voorzijn zijn voor de hogere temperaturen bij stevig tracken (zetten meer uit). Als ze koud zijn heb je natuurlijk meer speling, en die klak geluiden bij veranderen van rijrichting.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2018, 18:49:20 door Boin »

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2028
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #560 Gepost op: 16 juni 2018, 22:39:15 »
De reden dat ze die anti rammel plaatjes van 1mm dik weg laten bij de Pagids, is omdat men dan 1mm meer voering op de remblokken kan voorzien.
Het zijn race remblokken he, liever en piepend blokje, dan 10 laps minder kunnen rijden.  ;)

De pagids hebben iets meer speling, omdat die voorzijn zijn voor de hogere temperaturen bij stevig tracken (zetten meer uit). Als ze koud zijn heb je natuurlijk meer speling, en die klak geluiden bij veranderen van rijrichting.
100% correct..! Ik heb al redelijk wat verschillende compounds voor circuitgebruik in de afgelopen jaren getest...remblokken die top werken op circuit maken altijd piepgeluiden of rommelgeluiden bij gewoon straat gebruik. Maw; ik lig niet meer echt wakker van het lawaai...want het is onvermijdelijk.. Maar ik word er wel gek van op straat en het is ook hatelijk dat iedereen naar uw luid piepende wagen ligt te staren. Vandaar dat ik ook wissel tussen straat en circuit blokken. Het zou ideaal zijn als RS-29 of andere gewoon stil zou zijn op straat, want dan zou ik ze in de zomerse maanden laten steken (zoals op mijn Z4M)....maar dit is dus niet het geval op den M2.