Auteur Topic:  2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel => no ASD + UCP + ringlap 2018  (gelezen 45165 keer)

Offline Franzino

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel (no ASD + UCP + BTG 8.12min)
« Reactie #540 Gepost op: 12 april 2018, 00:30:38 »
Zomervelgen geplaatst en even een nachtelijk ritje gaan doen... Toch wel weer een serieus verschil tussen de grip op droge baan tegenover de winter set-up.

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #541 Gepost op: 22 april 2018, 23:52:42 »
Good times @ 2017....soon we are back  :)

Offline TR335I

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #542 Gepost op: 23 april 2018, 20:41:53 »
👌🏻 Ik ben gisteren geweest zalig daar!
19tem21 mei zal ik er ook zijn zal u er nog wel is spotten vermoed ik !

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #543 Gepost op: 23 april 2018, 23:25:21 »
👌🏻 Ik ben gisteren geweest zalig daar!
19tem21 mei zal ik er ook zijn zal u er nog wel is spotten vermoed ik !
Eind mei ga ik proberen terug te gaan...voor eerste uitstapje van 2018

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #544 Gepost op: 24 mei 2018, 10:12:11 »
komende weekend ga ik mijn eerste ringuitstapje van 2018 doen met den M2...vorig jaar had ik als circuit remblokken Endless ME-20, waar ik zeer tevreden van was...dit jaar ga ik de oude vertrouwde RS-29 eens testen...

Offline yakkoox

• Grand Prix Winner
« Reactie #545 Gepost op: 25 mei 2018, 12:16:49 »
Gistere gezien by Frits.
‘Dient om te rijden, niet om te poetsen’ 😅
Heb je zeker gelijk in, het zit percies wel niet zo mee met uw wagenpark?
M2 stukken? Z4M stond ookal bij Frits..

Veel succes op de ring vant weekend

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #546 Gepost op: 25 mei 2018, 15:17:58 »
Gistere gezien by Frits.
‘Dient om te rijden, niet om te poetsen’ 😅
Heb je zeker gelijk in, het zit percies wel niet zo mee met uw wagenpark?
M2 stukken? Z4M stond ookal bij Frits..

Veel succes op de ring vant weekend

Ik ben inderdaad geen autokuiser en lig daar niet wakker van. More driving less cleaning. Maar 1x per kwartaal kuis ik hem wel ze...en dan doe ik het zelf met de correcte produkten en op de juiste manier. Mijn auto's zijn sowieso behandeld met een coating en X-pell folie vooraan, dus vuil hecht niet zo hard... Ik lig er gewoon niet wakker van als ze vuil zijn 🤷🏼‍♂️

M2 was binnen voor iets van de Pagid remblokken en was letterlijk een uurtje daar. Aan de auto zelf was niets mis. Z4M is binnen om volledig terug 100% top te laten zetten en elk ding aan te pakken wat op mijn "ooit te doen" lijstje stond. Hij staat daar rustig te wachten op een onderdeel... vermits ik toch niet meer veel met de Z4M rijd kan hij even goed bij Frits staan wachten ipv in mijn eigen garage 😉

Het kon nog extremer, want 2 weken er voor was mijn e46 er ook nog voor nieuwe remleidingen te laten plaatsen bij Frits 😂
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2018, 15:20:52 door Franzino »

Offline TR335I

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #547 Gepost op: 25 mei 2018, 17:29:43 »
Tevreden van de xpel ? Wat kost zo’n folie voor de voorkant ?
Ben zelf ook aan het twijfelen om dit te laten doen want op de autobahn ziet zo’n auto wel af 😖
Waar heb je dit laten doen ? Sorry voor de vele vragen 🤣

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #548 Gepost op: 25 mei 2018, 18:25:32 »
Tevreden van de xpel ? Wat kost zo’n folie voor de voorkant ?
Ben zelf ook aan het twijfelen om dit te laten doen want op de autobahn ziet zo’n auto wel af 😖
Waar heb je dit laten doen ? Sorry voor de vele vragen 🤣
Redelijk tevreden van, maar niet mega enthousiast (zie dit topic pg 14). Ik weet niet of ik het terug zou doen....Gyeon coating wel zeer tevreden van. Prijs moet je zelf vragen; ik had een pakketkorting omdat ik meerdere wagens tegelijk liet doen. Ik heb dit laten doen bij Pole Position; aanrader...correct service en zeer vriendelijk!

Offline TR335I

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #549 Gepost op: 25 mei 2018, 18:59:31 »
Ok Thanks !

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #550 Gepost op: 6 juni 2018, 23:34:43 »
Ok...een M2 is geen GT3...maar dit is wel een mooi filmpje dat verwoord waarom ik een manuele M2 heb gekocht  ;)

Online Geert

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #551 Gepost op: 7 juni 2018, 18:24:42 »
Gisteren ook gezien... ik begrijp het maar al te goed 8)
1995 - BMW E36 M3 3.0
2016 - Renault Megane RS CUP 275
2018 - Škoda Octavia Combi RS 230

Offline Alexx

• Grand Prix Winner
« Reactie #552 Gepost op: 8 juni 2018, 10:56:35 »
Hoe is je ervaringmet de pagids?
2018 BMWM2 LCI. Mperformance exh, diffusor, spoiler - Akrapovic Sportcat - Bilstein B16

Offline Eri///M4

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #553 Gepost op: 9 juni 2018, 21:45:24 »
Ok...een M2 is geen GT3...maar dit is wel een mooi filmpje dat verwoord waarom ik een manuele M2 heb gekocht  ;)

Mee eens met dit filmpje.
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline Aldabra

• Warming Up
  • *
    • F31 320d Mineral Grau M-pakket - 2015
« Reactie #554 Gepost op: 10 juni 2018, 00:44:59 »

Snap het volledig, zelfs als je dieselt...

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #555 Gepost op: 11 juni 2018, 13:22:25 »

Ik heb nu 1x volledig dagje Nurburgring gedaan met de Pagids RS-29 (voor en achter)...qua piepen zijn ze even luid of zelfs luider dan de Endless ME-20 (hangt van de moment af). Ze remmen net zoals de Endless ME-20 op straat ook altijd zonder probleem (als ze niet zo zouden piepen, zou ik ze gewoon altijd er laten onder staan). Maar het belangrijkste is circuit... Het was een superwarme en redelijk rustige dag op de Nurburgring. Dus goed kunnen doorrijden en veel van de remmen gevraagd door de snelheid en de warmte. Remkracht en uitblijven van fading was allemaal zeer goed en daar had ik 0 klachten over. Rest van de rem set up is volledig origineel (buiten ATE remolie en stalen remleidingen). De rembalans en initiële bijtkracht genoten bij de Endless ME-20 wel lichtjes mijn voorkeur tegenover RS-29. De eerste indruk qua slijtage is dat de RS-29 blokken iets minder snel slijten (maar misschien wel agressiever zijn voor de schijven).

Ik rijd mijn remblokken meestal op tot het punt als het remblokmateriaal zelf even dik is als backing plate. Dat is dus eigenlijk een ruime marge gerekend en ruim op tijd dat ik ze vervang (op remmen en banden moet je in mijn ogen nooit besparen en op tijd vervangen).

Bij elke type Pagid (waar ik toch al reeds 8 jaar mee op circuit kom) was dit nooit een probleem om ze op dit slijtagepunt te vervangen (zie foto).... Toen ik dit met de Endless ME-20 ook deed en ze er afhaalde omdat het tijd was om ze te vervangen waren de de voorste remblokken langs beide zijde op 2 plaatsen gebarsten (niet de backing plate natuurlijk). Dit vond ik toch maar wat scary en had ik nog nooit met Pagids meegemaakt. Vandaar nu de test met de oude vertrouwde RS-29 van mijn Z4M nu ook op de M2....

Samengevat; geen klachten over de RS-29, maar puur qua remgevoel gaat mijn voorkeur uit nr Endless ME-20.

Sfeerbeeldje van laatste ringuitstapje met een vriendin die de Nurburgring ook eens wou meemaken...

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #556 Gepost op: 11 juni 2018, 13:27:18 »
Snap het volledig, zelfs als je dieselt...
Vanwege het hogere koppel en zeer beperkte bereik van toeren bij een dieselmotor geniet mijn persoonlijke voorkeur daar dan weer wel een automaat.

Offline Aldabra

• Warming Up
  • *
    • F31 320d Mineral Grau M-pakket - 2015
« Reactie #557 Gepost op: 11 juni 2018, 15:23:28 »
Ja, de match automaat/diesel werkt inderdaad beter en is geschikter voor dat koppelrijker karakter bij lagere toeren, maar het beleven van de mechaniek en het meer betrokken zijn bij het auto rijden, krijg je ongeacht het een diesel of benzine is meer bij het manueel rijden. Plus je bent je dan bewuster van je versnelling en bijgevolg snelheid (ook al zou een automaat aanzetten tot rustiger rijden). Ieder zijn voorkeur en gelukkig boden de fabrikanten tot nu toe die keuze tussen manueel of automaat, boden, want straffere motorisaties (yep, vooral dan in dieseluitvoering wat ergens begrijpbaar is) zijn tegenwoordig enkel nog met automaat verkrijgbaar, zij het met dubbele koppeling voor de sportieve wagens (cfr je video over de GT3 die een tijd enkel met PDK beschikbaar was).

Tof om je ervaringen te lezen 👍

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #558 Gepost op: 13 juni 2018, 19:11:30 »
Nog iets wat de Pagids hadden tegenover de Endless ME-20. De RS-29 hoor je los van het piepen ook rammelen in de remklauw...de Endless ME-20 heeft net zoals de originele BMW remblokken metalen anti ratel plaatjes op de achterkant en dat hoor je. Maar is enkel een meerwaarde op straat en heeft weinig nut op circuit.

Na 1 dagje Nurburgring zien de RS-29 er zo uit.

Hier kan je het verschil zien tussen een remblok voor de originele 4-zuiger remklauw van de M2 en de 6-zuiger remklauw van de AP racing remmen op mijn Z4M. Qua remblokoppervlakte is de oppervlakte eigenlijk best vergelijkbaar vooraan.

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • World Champion
« Reactie #559 Gepost op: 15 juni 2018, 18:46:23 »
De reden dat ze die anti rammel plaatjes van 1mm dik weg laten bij de Pagids, is omdat men dan 1mm meer voering op de remblokken kan voorzien.
Het zijn race remblokken he, liever en piepend blokje, dan 10 laps minder kunnen rijden.  ;)

De pagids hebben iets meer speling, omdat die voorzijn zijn voor de hogere temperaturen bij stevig tracken (zetten meer uit). Als ze koud zijn heb je natuurlijk meer speling, en die klak geluiden bij veranderen van rijrichting.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2018, 18:49:20 door Boin »

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #560 Gepost op: 16 juni 2018, 22:39:15 »
De reden dat ze die anti rammel plaatjes van 1mm dik weg laten bij de Pagids, is omdat men dan 1mm meer voering op de remblokken kan voorzien.
Het zijn race remblokken he, liever en piepend blokje, dan 10 laps minder kunnen rijden.  ;)

De pagids hebben iets meer speling, omdat die voorzijn zijn voor de hogere temperaturen bij stevig tracken (zetten meer uit). Als ze koud zijn heb je natuurlijk meer speling, en die klak geluiden bij veranderen van rijrichting.
100% correct..! Ik heb al redelijk wat verschillende compounds voor circuitgebruik in de afgelopen jaren getest...remblokken die top werken op circuit maken altijd piepgeluiden of rommelgeluiden bij gewoon straat gebruik. Maw; ik lig niet meer echt wakker van het lawaai...want het is onvermijdelijk.. Maar ik word er wel gek van op straat en het is ook hatelijk dat iedereen naar uw luid piepende wagen ligt te staren. Vandaar dat ik ook wissel tussen straat en circuit blokken. Het zou ideaal zijn als RS-29 of andere gewoon stil zou zijn op straat, want dan zou ik ze in de zomerse maanden laten steken (zoals op mijn Z4M)....maar dit is dus niet het geval op den M2.

Offline Franzino

• World Champion
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel => no ASD + UCP + X-pel = :(
« Reactie #561 Gepost op: 19 juni 2018, 16:47:43 »
Het was weer een tijdje geleden, maar ik had op een vrije moment nog eens tijd gemaakt om de washandschoen en emmers boven te halen… Mits het gebruik van de juiste producten en dankzij de Gyeon Mohs + coating is de wagen redelijk snel proper te krijgen. Ideaal voor iemand die niet zo into auto kuisen is zoals ik ;)

Van de coating die ik destijds op mijn wagen heb laten aanbrengen ben ik (nu 40.000km later) nog steed zeer tevreden. Voor iemand die zelden zijn wagens kuist is dit ideaal. Als je hem dan toch eens kuist; dan gaat het zeer snel en blijkt zich onder het vuil gewoon de lak in zeer goede staat te bevinden. Leuke verrassing :)

De X-pel folie daarentegen zou ik persoonlijk NIET aanraden! Mensen vragen mij soms of ik daar tevreden van ben want het kost toch wel iets. En eerlijk…het is het geld niet waard in mijn ogen. Op pg 14 van dit topic kon je al zien dat ik destijds (2- tal maanden na de plaatsing) al niet super tevreden was. Die bewuste matte plek van pg 14 is na een half jaar wel uit zich zelf verdwenen. Dat was positief; want ik heb ook weinig tijd om mij intensief met geklaag tegen leveranciers bezig te houden en zo een dingen telkens te laten oplossen (ik kan mijn dagelijkse auto ook niet echt lang missen).

De zeer vriendelijke firma die mijn X-pel had geplaatst in 2017, had mij toen (na wat heen en weer gemail met foto’s) wel aangeboden om de folie te bekijken en deze te vervangen. X-pel zelf wou na het zien van de foto’s niet tussenbeide komen met garantie, maar de firma zelf wou het wel voor mij oplossen…wat op zich een zeer ok voorstel was. Maw; zeker geen slecht woord over deze mensen! Ik heb het ook enkel over het product X-pel wat in mijn ogen niet echt top is. Ik had toen geen tijd om mijn wagen weer een paar dagen te missen; deze terug helemaal naar de andere kant van Belgie te brengen en met de trein terug te komen (het initiële plan was niet om daar om de paar maanden terug te staan natuurlijk). Maar zoals gezegd was die zeer aanwezige matte plek op de X-pel na een paar maanden uit zichzelf verdwenen en heb ik het uiteindelijk dan ook maar zo gelaten. Maar het was niet enkel die plek. Het viel mij in 2017 ook al op dat andere kleine impact plekjes van insecten en dergelijke toen ook al zichtbaar bleven op de folie en niet volledig proper te krijgen waren na een wasbeurt. Maar na een paar weken was de wagen toch terug vuil en zag je die vlekken, plekken niet meer.

Nu 30.000km en 15 maanden later is mijn menig erover nog negatiever. Wat ik toen in 2017 al zag en zeer bizar vond is dat elke afdruk van een insect op de de X-pel een afdruk achterlaat die niet meer op een normale manier proper te krijgen is door mij. Nu 15 maanden later zijn er natuurlijk nog veel meer vliegen en dergelijke op de wagen terecht gekomen… Zelfs na intensief reinigen met Gyeon producten is het enkel op de X-pel (die ook een Gyeon coating heeft) niet proper te krijgen. Ok; de lak onder de folie zal geen insectenafdrukken hebben, maar op de folie zelf is het dus niet te verwijderen door mij. De plekken zonder X-pel zijn wel perfect proper te krijgen zonder afdruk van insecten na het wassen.

De grootste grap is dat eigenlijk die X-pel ook niet zo super beschermd tegen steenslag…want ik zag nu op voorkant toch al wel wat steenslag door de folie heen. Redelijk belachelijk eigenlijk dat je een anti steenslag folie laat plaatsen en er weinig bescherming van ondervind. Misschien had ik nog meer last van steenslag gehad zonder folie op die plekken, het kan…maar dan nog vind ik na mijn eigen ervaring de X-pel folie het geld niet waard voor mensen die veel rijden! Terwijl dit juist voor deze mensen bedoeld zou moeten zijn?

Gelukkig ben ik niet zo een “cardetail” freak en kan ik er allemaal mee leven. Maar ik vind wel dat dit voor dit geld niet zou mogen. X-pel zou de lak juist nog meer moeten beschermen tegen dergelijke dingen, zou je zo denken. Niet dus! Ik ga wel binnenkort, als ik terug wat meer tijd heb de plaatser nog eens contacteren met deze nieuwe info en vragen wat hun mening er nu over is. Maar steenslag is steenslag; daar valt niet over te discuteren of nog iets aan op te lossen. Ik deel het even mee in dit topic, maar ik lig er persoonlijk allemaal niet echt wakker van en het staat niet zeer hoog op mijn To Do lijstje. Welke regelbare ophanging (die iets meer circuitgerichte is) dat ik eventueel nog onder mijn M2 ga plaatsen ben ik meer mee bezig om af en toe uit te zoeken dan hoe die X-pel of steenslag op te lossen…. Maar het blijft natuurlijk wel zonde van het extra geld dat ik er aan heb uitgegeven destijds  :-[

Offline juve

• Qualifying
« Reactie #562 Gepost op: 19 juni 2018, 18:41:34 »
Goede feedback rond die xpel. Ik was ook aan het twijfelen om die te laten zetten, maar heb ondertussen toch al de eerste steenslagputjes en voor het geld van die folie kun je uw bumper al eens laten herspuiten als het te gortig zou worden. Coating staat wel nog op de wishlist.
F48 X1 20D X-drive
F20 118i -- Sold
F80 M3 CP

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Chasing Dreams
« Reactie #563 Gepost op: 19 juni 2018, 23:23:05 »
Goede feedback, inderdaad.

Belangrijker dan de leeftijd, hoeveel kilometer heb je er nu mee gedaan?

Vallen die insectenresten niet met kleien te verwijderen?
Chasing Dreams - Automotive Auctions

Follow us on Instagram: https://www.instagram.com/chasingdreams.be/

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #564 Gepost op: 20 juni 2018, 00:10:44 »
Goede feedback, inderdaad.

Belangrijker dan de leeftijd, hoeveel kilometer heb je er nu mee gedaan?

Vallen die insectenresten niet met kleien te verwijderen?
40.000km staat er nu bijna op de teller.
Kleien...geen idee? Zou kunnen, maar geen ervaring mee en mag dat wel op X-pel? Ik zie mijzelf mij daar nu niet zwaar mee bezig houden eerlijk gezegd (lijkt me redelijk tijdrovend). In ieder geval; de plekken waar geen X-pel hangt (zoals mijn spiegels enzo), daar zijn na het wassen geen insectenrestanten meer. Sowieso gaat dat kleien ook niet de steenslag weg toveren natuurlijk  ;) Soit; hij is al terug wat vuil en ik zie de overgebleven afdrukken van dat insectenkerkhof al bijna niet meer.

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • World Champion
« Reactie #565 Gepost op: 20 juni 2018, 07:50:20 »
Öhlins! ;D

De X-pel is natuurlijk geen wondermiddel tegen steenslag. Het helpt zeker en vast, maar de zwaardere of stenen waar meer kracht achter zit zullen toch nog doorheen de folie prikken. Zo’n 80% wordt tegen gehouden, maar je kan niet verwachten dat een folie van amper 0.2mm dik 100% bescherming biedt.
Dat moeilijker verwijderen van insecten zou ik ook wel vervelend vinden.

« Laatst bewerkt op: 20 juni 2018, 08:01:14 door Boin »

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #566 Gepost op: 20 juni 2018, 12:51:34 »
Öhlins! ;D

Ophanging zit in mijn achterhoofd voor eventueel winterprojectje. Ik dacht in eerste instantie aan AST 5200 die ook op de Litchfield M2 staat… De reviews zijn daar zeer positief over. Maar geen GOCA attesten voor deze ophanging…dus No Go! Dan schieten er voor mij persoonlijk nog maar 2 optie’s over voor mijn doeleinden met de M2 (90% straat / 10% track). Ik kom op de Ohlins Road and Track en de M performance ophanging (= KW ophanging). Bilstein koop ik sowieso nooit meer! Maar heeft de Öhlins road & track voor de M2 wel Goca attesten? Op de Öhlins site stond “No approval”. Nu nog geen probleem, maar eind 2020 moet hij wel naar de keuring voor de eerste keer….en elk jaar van ophanging wisselen ga ik sowieso niet doen.

Ik wil zeker ook geen ophanging waar ik te veel moet aan prutsen om ze qua gevoel echt goed te krijgen. De balans, stuurgevoel, wegligging van de M2 vind ik op dit moment top!. Maar de achterkant is iets te springerig bij oneffenheden en op circuit zou hij iets minder mogen doorhangen (iets strakker staan). Zeker als ik met de tijd een 2de setje velgen met semi slicks zou kopen, dan is een iets strakkere ophanging voor op circuit wel aangeraden of hij gaat nog meer doorhellen met de semi’s.

Een ophanging die je snel en eenvoudig kan instellen tussen straat - circuit is ideaal. M2 is een straat wagen, dus ze moet qua comfort ook perfect dagelijks bruikbaar zijn en tegen alle weersomstandigheden (zoals zout enz) kunnen. Ik wil ook geen gedoe met dingen die dan weer niet 100% passen of toch weer iets moet aangepast of veranderd worden om het allemaal te laten werken. Al de zever en vooral tijdverlies met mijn Bilstein ophangingen (Z4M + e46) heeft mijn vertrouwen in aftermarket dingen wel wat aangetast.
Rammel geluiden, dempers (bij beide ophanging) onder garantie terug moeten sturen voor vervanging…weer plaatsing, weer uitlijning, enz…Uiteindelijk is alles wel in orde gekomen (mede dankzij de zeer vriendelijke en behulpzame garage). Maar het zijn allemaal dingen waar ik mij liever niet meer te veel wil mee bezig houden. Kopen, plaatsen, afregelen, klaar…. In dat opzicht trekt de M performance ophanging mij wel aan. De review zijn positief (verlaging is minimaal => ik wil niet echt veel lager), garantie blijft in takt, grondig getest en dus betrouwbaar, speciaal ontwikkeld voor M2, Goca attesten, ok prijs. Lijkt me niet slecht.

Maar Öhlins road & track spreekt mij ook zeker aan…en heb ik ook reeds veel goede dingen over gelezen. Qua betrouwbaarheid en grondig getest denk ik dat we hier ook wel over topmateriaal kunnen spreken met 2 yr garantie. Die DFV is wel iets wat mij ideaal lijkt voor een straatwagen met af en toe track. Geen te complexe instellingen, minimale verlaging (1 cm). De levensduur van de demper met ok werking zou +/- 80.000km zijn (afhankelijk van gebruik). Wat ook ok is en ze kunnen terug vernieuwd worden. Maar Goca attesten…geen idee?

Citaat
The focus has been clear from the very beginning – superior road handling without sacrifi cing comfort in your day-to-day transports. The time of compromises is over! We have also added a clever light-weight design with a majority of the parts in aluminium and on top of that all shocks have suffered through vast corrosion tests according to ISO 9227. The end result is a 2-year limited warranty on all of our products - worldwide

Ok de BMW garantie zou dan vervallen op deze ophanging…maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat een andere “niet BMW” ophanging plaatsen iets qua garantie zou kunnen veranderen op de motor? Alhoewel; ik weet het niet zeker natuurlijk. Stel er iets met mijn M2 motor en ze beweren bij een garantieclaim dat de niet originele BMW ophanging meer grip heeft gegeven aan de wagen dan waar hij voor ontworpen is. En dat dit er in hun ogen voor gezorgd heeft dat de olie niet meer voldoende doorstroming had op alle plekken en dit motorschade heeft gegeven…tja dan sta ik daar ook mooi met mijn garantieclaim?

Ophanging kopen is 1 ding, maar betrouwbaarheid, plaatsing en fine tunen moet ook top zijn….anders komt de dure ophanging ook niet volledig tot zijn recht. Heb jij reeds veel Öhlins road & track geplaatst onder M3/M4 en/of M240i / M235i? Wat is het gebruik van die hun wagens en wat is de algemene mening van de eigenaars na de plaatsing?

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • World Champion
« Reactie #567 Gepost op: 22 juni 2018, 07:59:19 »
M-Performance speciaal ontwikkeld voor de M2, geloof je het zelf?  :D
Dat is gwn een kw schroefkitje met een sticker van bmw.

Zelf ben ik geen voorstander van kw. Bilstein daar zijn idd wat problemen mee ivm rammelen, maar daar is intussen een fix voor.
öhlins nu toch al behoorlijk wat kits van gemonteersd (ook op M2), en nog niks van problemen mee gehad. Gwn zeer degelijk gebouwd.
Goca attest komt eraan, ze zijn ermee bezig @ Öhlins.

Offline Alexx

• Grand Prix Winner
« Reactie #568 Gepost op: 22 juni 2018, 11:12:57 »
Ik heb de typische rammel van de B16 nietmeer op de M2. Stoorde mij er mateloos aan op de M135i.
Super tevreden trouwens van de Bilstein! Wat een verschil.
2018 BMWM2 LCI. Mperformance exh, diffusor, spoiler - Akrapovic Sportcat - Bilstein B16

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #569 Gepost op: 22 juni 2018, 11:56:45 »
Ik heb de typische rammel van de B16 nietmeer op de M2. Stoorde mij er mateloos aan op de M135i.
Super tevreden trouwens van de Bilstein! Wat een verschil.
Wat ervaar je van verschil (los van de look)? Wat vond jij dan storen aan de OEM ophanging dat je andere hebt gestoken?