Auteur Topic:  BIV - Belasting op inverkeerstelling -  (gelezen 84943 keer)

Offline Tom

• Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
Re: BIV - Belasting op inverkeerstelling -
« Reactie #690 Gepost op: 11 juni 2018, 21:41:45 »
Ja is waar Tom, kost verdomd veel geld dus daarom ook de normale werkende man/vrouw de kans geven van die cafetariawagens ?

De meeste mensen weten niet echt wat dit inhoudt: als een doorsnee Golf je in private lease (zonder tankkaart) ergens 400-450€ zou kosten dan kost deze zelfde Golf je maar ergens 140 tot 200€ netto (afhankelijk ban je brutoloon want hoe hoger hoe meer afhoudingen) via dit systeem.

Die 400-450€ worden immers betaald met je bruto loon (zelfs met een deel dat je zelf niet op je loonbrief zit, nl. VOOR de patronale bijdrage) daardoor komt het zo voordelig uit.

Ik heb de keuze om een cafetaria wagen met tankkaart te pakken.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline gfk807

• Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • Enjoy life - Life's too short not to !
« Reactie #691 Gepost op: 11 juni 2018, 21:46:41 »
Ik heb de keuze om een cafetaria wagen met tankkaart te pakken.

Zal 100€ duurder zijn dan veronderstel ik...

In ons geval blijft het treinabonnement behouden wat op zelfde neer komt...

Feit is voor dat bedrag kan je niet zelf een auto kopen met daarbovenop verzekering, rijtaks, biv, onderhoud, winterbanden.

Maar dat moet iedereen voor zich uitmaken natuurlijk.

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #692 Gepost op: 11 juni 2018, 21:51:15 »
Voor mij persoonlijk komt het neer op 300 euro netto kwijt te zijn voor zo een moderne kutbak 3 cilinder diesel, of in alle waardigheid naar het werk te fietsen. Ik kan echt geen eurocent aan een saaie/stomme auto uitgeven. Ik kruip nog liever overal naartoe. principekwestie :) en naart schijnt is fietsen gezond en goed voor het milieu/vermindering van files...

Offline gfk807

• Race Legend
« Reactie #693 Gepost op: 11 juni 2018, 21:56:08 »
Voor mij persoonlijk komt het neer op 300 euro netto kwijt te zijn voor zo een moderne kutbak 3 cilinder diesel, of in alle waardigheid naar het werk te fietsen. Ik kan echt geen eurocent aan een saaie/stomme auto uitgeven. Ik kruip nog liever overal naartoe. principekwestie :) en naart schijnt is fietsen gezond en goed voor het milieu/vermindering van files...

Dat laatste siert je  :clap:

Je bent ook nog jong denk ik, je gaat daar ooit nog anders over denken  8)

Alles hangt ook af van je gezinssituatie, waar je woont, waar je werkt, enz...

Online order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #694 Gepost op: 11 juni 2018, 22:00:02 »

Fuck man was je een hete chick ik ging trouwen ;D

Offline beemerke2000

• Grand Prix Winner
« Reactie #695 Gepost op: 12 juni 2018, 01:29:10 »
Ja is waar Tom, kost verdomd veel geld dus daarom ook de normale werkende man/vrouw de kans geven van die cafetariawagens ?

De meeste mensen weten niet echt wat dit inhoudt: als een doorsnee Golf je in private lease (zonder tankkaart) ergens 400-450€ zou kosten dan kost deze zelfde Golf je maar ergens 140 tot 200€ netto (afhankelijk ban je brutoloon want hoe hoger hoe meer afhoudingen) via dit systeem.

Die 400-450€ worden immers betaald met je bruto loon (zelfs met een deel dat je zelf niet op je loonbrief zit, nl. VOOR de patronale bijdrage) daardoor komt het zo voordelig uit.

Mijn vriendin heeft ook een firmawagen en deze betaald hier 128 euro netto per maand voor. En mag hiermee maar 5000km privé doen.
Dus als wij ergens naartoe rijden zijn we verplicht van mijn wagen te nemen. Daarom zal ze waarschijnlijk vanaf volgend jaar de wagen niet meer privé gaan gebruiken en moet ze er ook geen 128 euro per maand voor afgeven. Want dit is eigenlijk vrij veel voor hetgeen waar je hem maar kan en mag voor gebruiken.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #696 Gepost op: 12 juni 2018, 06:55:11 »
Ja is waar, maar afschaffen van bedrijfswagens en cafetariawagens is zeker niet de oplossing, als ze die wagen niet via leasing krijgen dan gaan ze niet opeens met de fiets gaan rijden hoor (hoe ben je zelf ? ) -> dan kopen ze , zoals reeds aangehaald, zelf wel een auto maar dan waarschijnlijk een oudere, met meer uitstoot en natuurlijk ook meer panne-gevoelig en geloof me één auto in panne in bvb. de brusselse tunnels kan al een serieuze ramp betekenen voor de files (was there , seen that ) .

Dat klopt maar gedeeltelijk,als ze met hun eigen wagen rijden én zelf brandstof tanken dan heb je direkt een ander verhaal,en minder nutteloze verplaatsingen! :thinking:
Het sakhir monster in actie

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #697 Gepost op: 12 juni 2018, 08:20:57 »
Mijn vriendin heeft ook een firmawagen en deze betaald hier 128 euro netto per maand voor. En mag hiermee maar 5000km privé doen.
Dus als wij ergens naartoe rijden zijn we verplicht van mijn wagen te nemen. Daarom zal ze waarschijnlijk vanaf volgend jaar de wagen niet meer privé gaan gebruiken en moet ze er ook geen 128 euro per maand voor afgeven. Want dit is eigenlijk vrij veel voor hetgeen waar je hem maar kan en mag voor gebruiken.

Is dat het normale systeem dan voor het cafetaria plan? 128 euro betalen om nog geen 500km per maand te kunnen doen?
Daar kan toch niemand voor te vinden zijn? Dat is echt wel een serieus hoog nettobedrag. Is dat dan echt puur netto? Want als het op VAA is, heeft ze ook wel een vrij dure wagen gekozen. Dat is al meer dan 250 euro VAA per maand om zoiets netto te moeten betalen, een 116d met paar opties is rond de 120 VAA wat toch ook al niet mis is qua wagen.
Work hard, play hard

Offline Ben.

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #698 Gepost op: 12 juni 2018, 10:14:39 »
Is dat het normale systeem dan voor het cafetaria plan? 128 euro betalen om nog geen 500km per maand te kunnen doen?
Daar kan toch niemand voor te vinden zijn? Dat is echt wel een serieus hoog nettobedrag. Is dat dan echt puur netto? Want als het op VAA is, heeft ze ook wel een vrij dure wagen gekozen. Dat is al meer dan 250 euro VAA per maand om zoiets netto te moeten betalen, een 116d met paar opties is rond de 120 VAA wat toch ook al niet mis is qua wagen.

Firma bepaalt zelf of ze het VAA netto aanrekenen of Bruto erbij geven en Netto terug afnemen.
Mijn pa geeft 150€ netto af voor een Renault Talisman. Hij mag wel onbeperkt km's privé doen.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #699 Gepost op: 12 juni 2018, 11:25:53 »
Allemaal mooi en leuk voor wie het heeft,maar in tijden van ellenlange files en vervuiling is het subsidieren van nutteloze en nodeloze verplaatsingen WAANZIN!!
En een eventuele kilometerheffing gaat daar geen ballen aan verhelpen indien ze deze heffing aftrekbaar maken voor sommige categorieen van de bevolking.

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #700 Gepost op: 12 juni 2018, 11:57:10 »
Allemaal mooi en leuk voor wie het heeft,maar in tijden van ellenlange files en vervuiling is het subsidieren van nutteloze en nodeloze verplaatsingen WAANZIN!!
En een eventuele kilometerheffing gaat daar geen ballen aan verhelpen indien ze deze heffing aftrekbaar maken voor sommige categorieen van de bevolking.
Sowieso gaan er heel wat auto's zijn die de de KM'heffing, moest die er komen, ofwel gaan fiscaal aftrekken, ofwel doorrekenen aan klanten. Denk je dat er één transportbedrijf de KM-heffing voor de vrachtwagens uit eigen zak betaalt ?

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #701 Gepost op: 12 juni 2018, 12:20:26 »
Het zijn toch allemaal sloebers hé die zelfstandigen  ^-^

Offline midas

• World Champion
« Reactie #702 Gepost op: 12 juni 2018, 12:56:30 »
Sowieso gaan er heel wat auto's zijn die de de KM'heffing, moest die er komen, ofwel gaan fiscaal aftrekken, ofwel doorrekenen aan klanten. Denk je dat er één transportbedrijf de KM-heffing voor de vrachtwagens uit eigen zak betaalt ?

Ik doel vooral op salariswagens hoor  :)
Wat nut gaat die km-heffing anders nog hebben als er weeral een heel deel door de mazen van het net passeren,of is het weer de kleine man alleen die moet bloeden zoals gewoonlijk?

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #703 Gepost op: 12 juni 2018, 13:17:29 »
..of is het weer de kleine man alleen die moet bloeden zoals gewoonlijk?

Man man man  ;D

Online Laurent1602

• World Champion
« Reactie #704 Gepost op: 12 juni 2018, 13:46:53 »
Ik doel vooral op salariswagens hoor  :)
Wat nut gaat die km-heffing anders nog hebben als er weeral een heel deel door de mazen van het net passeren,of is het weer de kleine man alleen die moet bloeden zoals gewoonlijk?

Zelfstandige worden lost blijkbaar al je bloedstollingsproblemen op, gedaan met bloeden dan ;) Go for it :thumbsup:
- BMW 1602 '75
- BMW Z3 Coupé 2.8 '98
- Volvo V40 '17 - Bedrijfshok

Offline midas

• World Champion
« Reactie #705 Gepost op: 12 juni 2018, 15:03:15 »

Oeps,ik was even vergeten dat het hier een forum was voor zelfstandigen  ;) :toofunny:

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #706 Gepost op: 12 juni 2018, 16:09:08 »
Oeps,ik was even vergeten dat het hier een forum was voor zelfstandigen  ;) :toofunny:

Profileer jij je nu als arme loonslaaf met een F80 M3 in je avatar?  :D

Offline midas

• World Champion
« Reactie #707 Gepost op: 12 juni 2018, 16:16:02 »
Profileer jij je nu als arme loonslaaf met een F80 M3 in je avatar?  :D

Dat is niet de bedoeling,maar ik maak mij enorm veel zorgen om de stilstand in het verkeer.  :thumbsup:

Offline Low Budget

• World Champion
  • Waarom
« Reactie #708 Gepost op: 12 juni 2018, 17:09:29 »
Voor mij mogen ze het houden gelijk het is, werk op 10min van men deur en mijn daily is +25jaar, dus wegentaks na 11jaar €980 verwaarloosbaar.

Ze moeten gewoon tegen een lease wagen op een geloofwaardige manier doorrekenen aan de gebruiker ervan.
Ondertussen is mijn broer zelfstandige, maar tijdens zijn bureau job in Sint-Niklaas, komende van Lummen, moest mijn broer €149 van zijn loon laten vallen voor een Audi A4 break,met redelijk wat opties, full omnium, tankkaart Europees, geen km beperking.

Denk dat een VW Golf 1.9d van 1992 duurder is in maandelijks gebruik voor privé verplaatsingen.

MVG
Low Budget

Offline gfk807

• Race Legend
« Reactie #709 Gepost op: 12 juni 2018, 17:33:14 »
Voor mij mogen ze het houden gelijk het is, werk op 10min van men deur en mijn daily is +25jaar, dus wegentaks na 11jaar €980 verwaarloosbaar.

Ze moeten gewoon tegen een lease wagen op een geloofwaardige manier doorrekenen aan de gebruiker ervan.
Ondertussen is mijn broer zelfstandige, maar tijdens zijn bureau job in Sint-Niklaas, komende van Lummen, moest mijn broer €149 van zijn loon laten vallen voor een Audi A4 break,met redelijk wat opties, full omnium, tankkaart Europees, geen km beperking.

Denk dat een VW Golf 1.9d van 1992 duurder is in maandelijks gebruik voor privé verplaatsingen.

MVG
Low Budget

Denk wel dat die 149€ een opleg zal geweest zijn omdat hij een A4 wou met die opties.
In zijn loonpakket zal een mindere auto hebben gezeten.

Voor 149€ heb je geen A4 met tankkaart hoor  :jpshakehead:

Offline beemerke2000

• Grand Prix Winner
« Reactie #710 Gepost op: 12 juni 2018, 22:52:12 »

Heeft niets met cafetaria plan te maken. En is een renault clio 1.5 dci in basisuitrusting. Zelfs geen airco of cd speler.
En dit gaat effectief netto van haar loon. Ze mag er ook niet mee naar het buitenland en ik mag absoluut ook niet met de wagen rijden.

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #711 Gepost op: 13 juni 2018, 09:08:59 »
.. en ik mag absoluut ook niet met de wagen rijden.

Ze kennen jou al  :gayfight:

Leuke bakskes die clio's, vooral een handrem die werkt ipv die rommel in een bmw. 

Offline Ben.

• World Champion
« Reactie #712 Gepost op: 13 juni 2018, 09:25:04 »
Denk wel dat die 149€ een opleg zal geweest zijn omdat hij een A4 wou met die opties.
In zijn loonpakket zal een mindere auto hebben gezeten.

Voor 149€ heb je geen A4 met tankkaart hoor  :jpshakehead:

Misschien was dit het verschil in loon nadat ze bruto/netto methode hadden toegepast  ;)
Dan kan dit wel. Mijn bruto VAA is niet hetzelfde dan wat ik effectief betaal voor de auto door die berekening.

Offline gfk807

• Race Legend
« Reactie #713 Gepost op: 13 juni 2018, 09:58:37 »
Misschien was dit het verschil in loon nadat ze bruto/netto methode hadden toegepast  ;)
Dan kan dit wel. Mijn bruto VAA is niet hetzelfde dan wat ik effectief betaal voor de auto door die berekening.

Dan nog niet mogelijk...een tankkaart alleen al is minimum 100€ per maand...

Voor die prijs heb je een Golf zonder tankkaart met dit bruto/netto verhaal...

Offline BIG charlie

• Grand Prix Winner
« Reactie #714 Gepost op: 13 juni 2018, 12:06:06 »
Mijn schoonbroer heeft net een nieuwe lexus 300h en betaalt netto 149 euro per maand.
Hierin zit 25000 km (gemengd werk en pivé) alsook een tankkaart.
Mijn broer heeft een golf 7 en betaalt 152 euro per maand met onbeperkte kms plus tankkaart.
Deze tankkaart geldt enkel in belgie, in het buitenland moet hij zelf de brandstof betalen.
Dit zijn toch bedragen waar ikzelf mijn wagen niet kan van houden (onderhouden).
F21 116 ede lci Mineral Grau.

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i