Auteur Topic:  Correcte manier van reinigen?  (gelezen 202 keer)

Offline restunknown

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Correcte manier van reinigen?
« Gepost op: 9 oktober 2017, 10:55:50 »
Ik had overlaatst een topic tegengekomen waar iemand zijn 1 serie aan het wassen was met stap voor stap instructies. Helaas vind ik dit topic niet meer terug en weet zelfs niet meer of het op dit forum was.

Als iemand zich geroepen voelt om het hier kort uit te doeken te doen, dan apprecieer ik het enorm. Bv ik zie vaak dat men twee emmers nodig heeft, waarom weet ik dus niet? Hoeveel doeken of sponsen zijn er nodig? Hoe krassen te vermijden,... Welke producten zeker nodig + apart product voor de velgen (hier dan ook weer een andere spons voor,...?)

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
Re: Correcte manier van reinigen?
« Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2017, 10:57:04 »
Op de website van wax-it staat alles mooi uitgelegd: http://www.wax-it.be/advies/handleidingen.html

Offline restunknown

• Nieuw
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2017, 12:14:55 »
Alright thanks, zie daar foto's passeren van de guide die ik toen tegengekomen was, kan mogelijk die site geweest zijn.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2017, 18:25:29 »
Hoeveel sponzen?! Geen enkele! Muv een keukensponsje wordt in geen enkele cleaningbusiness nog een spons gebruikt. Het ligt niet goed in de hand, is een bacteriebom en veroorzaakt krassen!

Lees zeker wax its handleiding erop na, zoals eerder gezegd.

Minimaal heb je twee emmers nodig, degelijke shampoo die ietwat vettig is en dus beter glijdt, een washmitt (1 voor carrosserie en 1 voor de vuile dingen zoals goten, scharnieren en velgen), en microvezeldoek droogdoeken. Zelf gebruik ik tegenwoordig een speciale blazer. Prachtige uitvinding. Met een doek kun je nooit het water vanuit alle kiertjes en spleetjes krijgen. Als ik simpelweg blaas op de droge daktrim (bij sedan) vliegt het water ervan onder, vanachter koplampen, chroom inlegstuk in hey spatbord, deuren etc.

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #4 Gepost op: 11 oktober 2017, 05:21:52 »
Ik herrinner me dit topic denk ik zelfs,was een topic "de wekelijkse wasbeurt" van wax-it denk ik.Maar ik vind het subforum van wax-it niet meer terug hier op het forum,zijn ze geen sponsor meer? :thinking:

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #5 Gepost op: 11 oktober 2017, 08:42:18 »
Ik herrinner me dit topic denk ik zelfs,was een topic "de wekelijkse wasbeurt" van wax-it denk ik.Maar ik vind het subforum van wax-it niet meer terug hier op het forum,zijn ze geen sponsor meer? :thinking:

Zitten we hier verdomme reclame te maken en hebben we een bulk droogblazers gekocht, zijn ze er van door... :-( Nu ja, d force is uiteindelijk ook al enige tijd geen sponsor meer.

Ik vermoed dat het - logisch uiteraard, niemand doet aan liefdadigheid in de commerce - hen te doen was om vaste klanten te vergaren zowel voor de sale van producten en materialen als voor de behandelingen zelf. Dat doel zal bereikt zijn.

Het viel al op dat de acties bij wax it wat minder werden en men nu ook wat meer inzet op workshops die eigenlijk ook altijd leiden tot verkoop. Als 20 cursisten elk voor 150 euro kopen, dan brengt dat op een middagje ook al 3000 euro omzet mee. Dat is misschien ook meer lonend.

Jammer dat we hier dus geen hofleverancier meer hebben...