Auteur Topic:  Winterbanden  (gelezen 601 keer)

Woodykipo, Beamerken en 1 gast bekijken dit topic.

Offline restunknown

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Winterbanden
« Gepost op: 8 oktober 2017, 18:26:04 »
Wat zijn de beste kwaliteit banden voor een 120d? Ik stel de vraag omdat ik nog nooit met een RWD wagen heb gereden en toch veilig door het winterweer wil geraken.

Momenteel heb ik 18" velgen, al vaak gelezen dat men beter aparte velgen voor de winterbanden kan kopen ipv ze altijd te verwisselen?

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
Re: Winterbanden
« Reactie #1 Gepost op: 8 oktober 2017, 20:42:10 »
Dat van aparte velgen kopen wordt idd gezegd, maar dan rijd je meestal met minder mooie velgen gedurende toch de helft van het jaar. Heel wat mensen laten toch nog gewoon hun banden verleggen en hebben zo telkens terug een fris gebalanceerd wiel. Het is maar hoe je het bekijkt.

Blijf sowieso bij de a merken zou ik zeggen. Continental is uitermate goed bvb, maar ook Michelin heeft goede winterbanden. Daar zitten ze aan de alpin a5 dacht ik. In het verlengde daarvan Bridgestone, Dunlop, ... Geen Klebers of uniroyals en ik heb het gevoel dat alle bandencentrales nogal pro Vredestein zijn. Ik liet me vertellen dat Vredestein veel bandencentrales ondersteuning geeft en gedoogt dat andere merken verkocht worden zolang het Vredestein zeil maar prominent(er) aanwezig is. Beetje wiens brood men eet, diens woord men spreekt verhaal. Ik weet niet of dat de beste keuze is.

Op een rwd heb je inderdaad goed schoeisel nodig. Bespaar je daarop dan zul je dat al gauw merken bijvoorbeeld als je bij een bocht die je met een fwd wel nog zou kunnen nemen met je rwd de gracht opzoekt of gewoon geen tractie vindt als je wil vertrekken of bij het inrijden van een parkeergarage met helling je niet eens zal moeten wachten tot de slagboom omhoog gaat omdat je er al doorheen gesleed bent...

Kijk zeker eens op de site van adac voor de testen van winterreifen.

Offline restunknown

• Nieuw
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 8 oktober 2017, 21:05:10 »
Bedankt!

Dan ook winterbanden kopen met een sterretje op? Is dat trouwens degelijk iets waard of is het wat verkoopspraat?

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #3 Gepost op: 8 oktober 2017, 22:45:49 »
Ik heb ze om garantieredenen, maar ik bemerk wel dat ze langer meegaan. Dat is voor mij ook van tel. Als je wat rond belt, zul je al gauw een bandencentrale vinden die sterbanden verkoopt voor amper iets meer dan de gewone prijzen.

Als je geen garantie bij Bmw hebt en tegen runflats bent, dan laat je de sterbanden beter voor wat het is.

Al vind ik alle winterbanden persoonlijk te zacht en dan zorgt die rft voor de nodige scherpte. Misschien ben jij zeer voorzichtig in je rijgedrag en dan heb je dat niet nodig.

Tegenwoordig kun je ook banden online kopen, dat zijn vaak ook goeie prijzen, ook voor sterbanden. Zolang je ze maar niet bij Bmw koopt, want daar kosten ze belachelijk veel.

Echter bij de webshop van dr Duitse Bmw dealer leebmann vind je dit voor 1100 euro: velgen plus Michelinbanden. (!!!) Je krijgt er zelfs de befaamde bandengarantie bij. Die anders veel te duur betaald wordt.

https://www.leebmann24.de/bmw-winterkomplettraeder-m-doppelspeiche-270-silber-18-zoll-36110442728-36112240813.html

Koopje vind ik.
« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2017, 22:47:24 door Pannenkoek »

Offline restunknown

• Nieuw
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 8 oktober 2017, 23:37:19 »
Langer meegaan is wel gewenst. Zoals ik zei nog nooit met een RWD gereden, maar merk toch dat de DSC vaak moet ingrijpen bij het vertrekken aan de lichten, dan kan het wel gewenst zijn dat ze er wat langer op kunnen liggen. Plus op rotondes met twee rijvakken zie je mij ook wel vaak op het binnenste vak wat sneller rijden omdat ze zo vaak sukkelen op het rechtse.

Voorzichtig, mja hangt van de situatie af. Ik trek wel graag op, maar ik ga nooit gevaarlijke manoeuvres uithalen. Als het sneeuwt of hevig regent pas ik me ook aan. Momenteel zijn het rft's dat er op liggen en qua comfort maakt het mij niet uit, ik rij meestal toch sowieso al in de sportmodus.

Velgen zal pas voor volgend jaar zijn, even terug wat sparen na de aankoop van de wagen :-)

Offline sharky

• World Champion
  • Snowy, the white shark
« Reactie #5 Gepost op: 9 oktober 2017, 09:01:05 »
Als je DSC vaak moet ingrijpen bij het vertrekken aan de lichten, ligt het niet aan de auto maar aan het manneke achter het stuur vrees ik.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline restunknown

• Nieuw
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 9 oktober 2017, 10:49:36 »
Volledig akkoord, het is nog even wennen. Dat en het feit het een automaat is en ik zijn schakelpunten nog wat moet zoeken in combinatie met een bepaalde positie van het gaspedaal zal het nog wel een aantal km's duren.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #7 Gepost op: 9 oktober 2017, 20:49:36 »
Als je DSC vaak moet ingrijpen bij het vertrekken aan de lichten, ligt het niet aan de auto maar aan het manneke achter het stuur vrees ik.

Soms kan het ook aan de banden liggen. Met conti sportcontact 3 met ster had die de neiging om bij volgas in sport behoorlijk door te slippen terwijl de dsc niet ingreep. Met de conti sportcontact 5 met ster is dat probleem opgelost waardoor ik de nadelen van rft absoluut geŽlimineerd zie.

In het andere geval: ts, beheers je wat aan de lichten. :-)

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 10 oktober 2017, 09:34:35 »
Voor winterbanden houdt ik me ook aan RFT banden voorzien van een sterretje. Lijkt mij het veiligste als je die verhalen rond trillingen hoort. Ook zijn de sterbanden kwaliteitsmerken.

Offline restunknown

• Nieuw
  • *
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2017, 10:58:24 door restunknown »

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #10 Gepost op: 13 oktober 2017, 14:39:04 »
Wat zijn de beste kwaliteit banden voor een 120d? Ik stel de vraag omdat ik nog nooit met een RWD wagen heb gereden en toch veilig door het winterweer wil geraken.

Momenteel heb ik 18" velgen, al vaak gelezen dat men beter aparte velgen voor de winterbanden kan kopen ipv ze altijd te verwisselen?

Een winterband van een B-merk is nog steeds beter en veiliger dan een zomerband van een A-merk. Ik zou aparte wielen kopen. Die banden wisselen van velgen is niet aan te raden, zeker niet die RFT's. Elke keer die verstevigde flank die vervormd wordt, niet ideaal. Wil je goedkoop gesteld zijn en toch veilig de winter door. Koop u een B-merk winterband op een niet OEM (alu) velg bij een grote bandenboer. Dat sterretje hoeft niet, dat staat er enkel maar voor de show op.
F31 320dAs Intense M-Sport Melbourne Red

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 13 oktober 2017, 22:57:17 »
Bandencentrale (uitbater is goeie vriend) raadde toch het sterretje aan. Als je een goed merk van banden koopt, kan je gelijk gaan voor ene met sterretje vind ik. Prijs is niet veel meer. Hoort toch dikwijls van trillingen met niet goedgekeurde banden dacht ik?

Offline Motorsport88

• World Champion
  • F30 335i Melbourn red
« Reactie #12 Gepost op: 13 oktober 2017, 23:32:50 »
Koopt u gwn een extra setje velgen en leg daar de winterbanden.

Het *'tjes verhaal heeft al vele topic's gevuld.

Er zijn er voor en er zijn er tegen.

Gwn een goed winterbandje erop en klaar.

Je vind online genoeg testen van winterbanden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2017, 07:08:06 »
Een winterband van een B-merk is nog steeds beter en veiliger dan een zomerband van een A-merk. Ik zou aparte wielen kopen. Die banden wisselen van velgen is niet aan te raden, zeker niet die RFT's. Elke keer die verstevigde flank die vervormd wordt, niet ideaal. Wil je goedkoop gesteld zijn en toch veilig de winter door. Koop u een B-merk winterband op een niet OEM (alu) velg bij een grote bandenboer. Dat sterretje hoeft niet, dat staat er enkel maar voor de show op.

Ga maar voor een winterband van een A merk, die b merken zijn wel degelijk ontoereikend in de mate dat a zomerbanden ze kunnen evenaren of overtreffen (maar nog steeds niet goed genoeg zijn voor winterse omstandigheden). Banden mag je niet op besparen, de verschillen zijn te groot en als km vreter kan ik je vertellen dat het er echt wel op aankomt. Vijf meter minder remweg en beter stuurgedrag kan het verschil maken tussen een gevallen voetganger raken of net ontwijken. Als je het al niet doet om het morele aspect, weet dat een zwakke weggebruiker (zelfs als die zich als een kalf gedraagt) zodanig beschermd wordt dat de autobestuurder aansprakelijk wordt gesteld en je er nog een leuke straf bovenop krijgt ook.

Dat sterretje lijkt me geen show te zijn. Ik ben erg blij met de levensduur van mijn banden en als je wat zoekt dan kosten ze ook niet meer dan niet ster rft s. Bimmerstyle gaf even terug ook de uitleg dat sterbanden een betere rondheid hebben, soort eerste keuze banden dus.

Dat rfts verleggen problemen zou veroorzaken, heb ik mijn twijfels bij, Op mijn f10 heb ik last van de zgn f10 trillingen, maar dat heb ik ook met spiksplinternieuwe banden. Op onze 3 laten we ook telkens de rfts verleggen (zomer - winter) en dat heeft geen enkele invloed op rijgedrag. Het is net een flank die het gewicht van een auto dient te ondersteunen en bij lekke banden de band op velg dienen te houden ondanks stuur en rembewegingen. Als het overigens een (veiligheids)issue zou inhouden, zou men het wel op de band vermelden. Dat men niet zo tuk is op het opleggen van rft s klopt, maar dat is hun probleem.

Mensen die gewoon velgen wisselen laten die meestal ook niet balanceren, waardoor de ophanging extra trilling te verwerken krijgt. Kan niet gezond zijn.

Ik heb zelf geen zin om een half jaar met minder mooie velgen rond te rijden. Met een coating erop hebben die velgen geen last van zout dat invreet gedurende die paar dagen op het jaar dat ze strooien.

Mocht ts toch per se nieuwe velgen willen: kijk eens op die link van leebmann die ik stuurde. Daar stonden voor een heel schappelijke prijs oem velgen plus banden op.

Niet oem velgen van de bandenboer (dus geen kwalitatieve aftermarket als Breyton etc) zijn rommel. Trillingen, scheuren: het gebeurt allemaal. Ik heb nog nooit een gescheurde oem velg gehad hoor, ondanks de vele putten in ons prachtig wegdek. Los van het feit nog dat die dingen meestal gewoon lelijk zijn. Weggesmeten geld en goed genoeg voor de daciarijder die toch geen moer geeft om design of rijkwaliteiten.

In ieder geval. Als je Bmw koopt, dan is het nu eenmaal zo dat het allemaal flink wat geld kost en je er met de aankoopprijs niet van af bent. Persoonlijk vind ik a merk banden de kost niet.

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #14 Gepost op: 14 oktober 2017, 19:37:21 »
Ik lees veel veronderstellingen, maar geen enkel bewijs. En daar is alles mee gezegd.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #15 Gepost op: 14 oktober 2017, 20:24:12 »
Ervaringen zijn voor mijzelf een bewijs. Ik doe langer met sterbanden. Qua ruis mag ik zeker niet klagen.

Bandenlabels geloof ik echter niet. Vaak zijn de beste banden niet eens het gunstigst omschreven. Terwijl Chinese rommel zogezegd top is ik de regen. Ja Tuurlijk.

De adac testen bewijzen tenminste hoe jet werkelijk zit.

Als je zelf geen sterbanden wil, goed dan. Ik en anderen op het forum merken wel het verschil.

Ik ben ook niet zomaar te vangen voor reclames. Het castrolverhaal van indertijd geloof ik nog steeds niet. En nog zoveel meer. Maar sterbanden hebben mij wel overtuigd. Ze waren slechts een fractie duurder, dus ik had niets te verliezen. Anderen dus ook niet.

Ik zou ze gewoon niet bij Bmw kopen, daar kosten ze idd veel te veel en dat haal je er nooit uit.

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #16 Gepost op: 14 oktober 2017, 21:14:05 »
Ervaringen zijn voor mijzelf een bewijs. Ik doe langer met sterbanden. Qua ruis mag ik zeker niet klagen.
En over hoeveel km spreken we dan?

Enfin, dus je hebt twee identieke banden getest. De ene met ster, de andere zonder ster. Vervolgens heb je dezelfde trajecten afgelegd tegen dezelfde snelheden, dezelfde remmanoeuvres uitgevoerd, dezelfde acceleraties in dezelfde weersomstandigheden op dezelfde bandendruk op dezelfde wagen op..... en aan... en in... enz...

Ik ben ook niet zomaar te vangen voor reclames. Het castrolverhaal van indertijd geloof ik nog steeds niet. En nog zoveel meer. Maar sterbanden hebben mij wel overtuigd. Ze waren slechts een fractie duurder, dus ik had niets te verliezen. Anderen dus ook niet.
Ze zijn ronder, eerste keuze, ze gaan langer mee, ze trillen niet, enz.. . En ze kosten amper iets meer. Waarom kopen we dan nog banden zonder ster? Of sterker nog: waarom bestaan er nog banden zonder ster???

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #17 Gepost op: 14 oktober 2017, 21:49:30 »
En over hoeveel km spreken we dan?

Enfin, dus je hebt twee identieke banden getest. De ene met ster, de andere zonder ster. Vervolgens heb je dezelfde trajecten afgelegd tegen dezelfde snelheden, dezelfde remmanoeuvres uitgevoerd, dezelfde acceleraties in dezelfde weersomstandigheden op dezelfde bandendruk op dezelfde wagen op..... en aan... en in... enz...

Ze zijn ronder, eerste keuze, ze gaan langer mee, ze trillen niet, enz.. . En ze kosten amper iets meer. Waarom kopen we dan nog banden zonder ster? Of sterker nog: waarom bestaan er nog banden zonder ster???

Ik snap waar je naar toe wil. Ik zal het voorbeeld geven van de laatste set banden zijnde de conti 5 die door velen in niet ster variant
verguisd wordt als totaal niet lang meegaand. De bandencentrale vond het ook geen goede keuze en had ook een antwoord klaar
dat de ster etc slechts commerce is. Tja, de pot verwijt de ketel... Ik heb er nu ongeveer een 20000 km op zitten en er is net geen 3 mm
weg. Als die warm staat, trap ik het gas graag vol in, zowel vanuit stilstand als hernemingen. Ik ben geen rallypiloot en beschouw
mezelf niet als een chauffeur die weet hoe die in alle veiligheid het uiterste uit een auto kan persen en zodoende goede tijden
haalt op pakweg de nurburgring. Maar... ik rijd er wel gezwind mee. Ik vermoed dat deze banden ongeveer een 45.000 km zullen mee-
gaan omdat de eerste millimeter precies altijd het snelst wegslijt en ik ze normaal reeds voor de 1,6 mm wettelijk profiel afdank. In de re-
gen wordt het anders levensgevaarlijk. Mij hoor je niet klagen over de levensduur.

Ik weet vooral van mijn e60 indertijd dat die banden met ster al langer meegingen. Wat ik ook voelde, is dat bij lagere snelheden
de e60 eigenlijk heel smooth aanvoelde met die sterbanden. Hoewel runflat en hoewel men de e60 verweet te hard te zijn, leek de
weg eigenlijk minder voelbaar. 't is moeilijk te definiŽren, je moet zoiets vooral voelen.

Ik heb geen aandelen bij de bandenproducenten. Jij hoeft geen sterbanden te kopen. Voor mijn part koop je goedkoop chinees rubber. Als
je je daar goed bij voelt, vooral doen. Tis jouw geld, niet het mijne. Ik ben echter van mening dat de ster voor mijn profiel de betere
keuze is. Eveneens ben ik totaal geen voorstander van die typische velgen die bandencentrales verkopen. Dat is geen kwaliteit. Niet
dat een oem velg niet stuk kan, maar je hebt heel veel zelf in de hand. Als je sommigen ziet tijdens parkeermanoeuvres redelijk vlot
een trottoir oprijden, op een rotonde de boordsteen meepakken etc. Alles kan stuk.

Overigens: ts kan voor 1000 euro (t was toch zoveel, dacht ik) op leebmann originele velgen met sterbanden kopen. Zou je dan willen
sukkelen met velgen van een ongekend merk met winterbanden van Nankang of iets dergelijks. Hij zal dan misschien een paar euro (of zelfs
niet) uitwinnen tav de oem set.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #18 Gepost op: 14 oktober 2017, 21:53:08 »
Edit: de velgenset bij leebmann kost 1099 euro met Michelin Sterbanden van het type Pilot Alpin.
Voor 1099 vind ik dat echt geen geld... Je hebt er zelfs de bandengarantie bij als je er eentje
stuk rijdt. Wat zet de bandencentrale daar tegenover? Met hun "Mooie" aftermarket velgen
en b merk wintersloffen?

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #19 Gepost op: 14 oktober 2017, 21:54:14 »
Veel blablabla... maar geen enkel antwoord, noch een correct vergelijk.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #20 Gepost op: 14 oktober 2017, 21:59:52 »
Wat verwacht je dan? Een laboratoriumtest? Als je in andere topics ervaringen vraagt aan anderen over bijvoorbeeld
een ophangingsupgrade of betere remblokken, vraag je dan ook of ze het kunnen bewijzen? Dat ze hun auto even
op de rembank zetten en aantonen dat er wel degelijk meer newton aan remkracht is? Dat men met een gyroscoop
de bewegingen gaat registreren nadat met de ophanging gewijzigd heeft? Of als men andere speakers plaatste,
men met een decibelmeter voor het volume en een Hertzmeter tracht na te gaan of in bepaalde frequentieranges
de juiste amplitudes gehaald worden? Controle van de totale harmonische vervorming misschien?Dat doe je toch
ook niet? Maar je gelooft het wel. Wat is dan het verschil?

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #21 Gepost op: 14 oktober 2017, 22:05:28 »
Wat verwacht je dan? Een laboratoriumtest? Als je in andere topics ervaringen vraagt aan anderen over bijvoorbeeld
een ophangingsupgrade of betere remblokken, vraag je dan ook of ze het kunnen bewijzen? Dat ze hun auto even
op de rembank zetten en aantonen dat er wel degelijk meer newton aan remkracht is? Dat men met een gyroscoop
de bewegingen gaat registreren nadat met de ophanging gewijzigd heeft? Of als men andere speakers plaatste,
men met een decibelmeter voor het volume en een Hertzmeter tracht na te gaan of in bepaalde frequentieranges
de juiste amplitudes gehaald worden? Controle van de totale harmonische vervorming misschien?Dat doe je toch
ook niet? Maar je gelooft het wel. Wat is dan het verschil?

Dat zou alleszins al nuttiger en duidelijker zijn dan die veronderstellingen en dat placebogelul van u.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #22 Gepost op: 14 oktober 2017, 22:09:54 »
Dat zou alleszins al nuttiger en duidelijker zijn dan die veronderstellingen en dat placebogelul van u.

Het feit dat jij zegt dat het niet zo is, kan dan ook onder je eigen respectvolle term placebogelul gekwalificeerd
worden. Ik heb mijn ervaringen gedeeld met TS, jij de jouwe. TS zal er wel zijn plan mee trekken.

Een ding nog: Kraftbayer indertijd had het ook over een langere levensduur van de sterbanden. Ik denk niet
dat de beste man ervoor zal gelogen hebben en gezien hij toch een op zijn zachtst gezegd stevige kennis had
van de gehele automaterie, denk ik dat dat wel degelijk enige waarde heeft.

Jij twijfelt echter aan de resultaten, jij wil bewijs. Deel mij mee wat de resultaten waren van de testen. Als
je contact opneemt met een Universitaire faculteit van de Ingenieurs afdeling werktuigbouwkunde, zullen ze
misschien wel gratis een effort doen.

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #23 Gepost op: 14 oktober 2017, 22:14:32 »
Het feit dat jij zegt dat het niet zo is, kan dan ook onder je eigen respectvolle term placebogelul gekwalificeerd
worden. Ik heb mijn ervaringen gedeeld met TS, jij de jouwe. TS zal er wel zijn plan mee trekken.

Een ding nog: Kraftbayer indertijd had het ook over een langere levensduur van de sterbanden. Ik denk niet
dat de beste man ervoor zal gelogen hebben en gezien hij toch een op zijn zachtst gezegd stevige kennis had
van de gehele automaterie, denk ik dat dat wel degelijk enige waarde heeft.

Jij twijfelt echter aan de resultaten, jij wil bewijs. Deel mij mee wat de resultaten waren van de testen. Als
je contact opneemt met een Universitaire faculteit van de Ingenieurs afdeling werktuigbouwkunde, zullen ze
misschien wel gratis een effort doen.

Jij zegt dat ze langer meegaan, jij moet dat bewijzen, ik niet. Ik zeg immers dat sterretjes en niet sterretjes gelijk zijn. Je lult constant wat uit je nek, je post wat copy/paste dingen uit een BMW folder en voor de rest doe je niets anders dan veronderstellingen verkondigen.

Misschien kan jij eens de nodige contacten leggen om uw ding te bewijzen?

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #24 Gepost op: 14 oktober 2017, 22:21:40 »
Jij zegt dat ze langer meegaan, jij moet dat bewijzen, ik niet. Ik zeg immers dat sterretjes en niet sterretjes gelijk zijn. Je lult constant wat uit je nek, je post wat copy/paste dingen uit een BMW folder en voor de rest doe je niets anders dan veronderstellingen verkondigen.

Misschien kan jij eens de nodige contacten leggen om uw ding te bewijzen?

Met alle respect, maar ik copy-paste helemaal niets. De argumenten van BMW zullen wellicht andere zijn dan de mijne.

Jij zegt dat sterretjes en niet-sterretjes gelijk zijn, terwijl dat label op zich al een verschil aanduidt ofwel niet-gelijkheid. Het
staat er zwart op... eu... zwart. Jij claimt dat twee ogenschijnlijk verschillende dingen toch gelijk zijn. Het bewijzen is
aan jou.

Veronderstellingen maak ik niet. Ik deel mijn ervaringen mee. Als de resultaten niet geloofd worden, dan is dat jammer.
Ik smijt ook niet zomaar geld over de balk, als ik die sterbanden opnieuw koop dan is het omdat ik daar baat van heb. Zo
simpel is het. Mijn e60 indertijd was daar toen al het bewijs van.

Om af te ronden: als TS nu voor 1099 euro een OEM velgen set koopt met Michelin winterbanden, heeft die dan een slechte
zaak gedaan, want daar ging dit topic ongeveer over?

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #25 Gepost op: 14 oktober 2017, 22:29:32 »
Met alle respect, maar ik copy-paste helemaal niets. De argumenten van BMW zullen wellicht andere zijn dan de mijne.

Jij zegt dat sterretjes en niet-sterretjes gelijk zijn, terwijl dat label op zich al een verschil aanduidt ofwel niet-gelijkheid. Het
staat er zwart op... eu... zwart. Jij claimt dat twee ogenschijnlijk verschillende dingen toch gelijk zijn. Het bewijzen is
aan jou.
Deze is nog zieliger dan de rest... .

Veronderstellingen maak ik niet. Ik deel mijn ervaringen mee. Als de resultaten niet geloofd worden, dan is dat jammer.
Ik smijt ook niet zomaar geld over de balk, als ik die sterbanden opnieuw koop dan is het omdat ik daar baat van heb. Zo
simpel is het. Mijn e60 indertijd was daar toen al het bewijs van.
En wat bewees die E60 dan concreet??

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #26 Gepost op: 14 oktober 2017, 22:41:59 »
Deze is nog zieliger dan de rest... .

En wat bewees die E60 dan concreet??

Als mensen beginnen te argumenteren over de vorm ipv de inhoud, dan is het omdat hun argumenten nogal wankel zijn dan wel niet meer weten van welk hout pijlen gemaakt.

Met mijn e60 heb ik voldoende km gereden met en zonder sterbanden van nochtans de zelfde fabrikant en type. Telkens ging de ster variant langer mee. Als jij dat niet gelooft, dan is het maar zo. We gaan er niet uit raken. Ik koop voortaan nog steeds gewoon sterbanden. Jij koopt dan de b merken die je zelf adviseerde. Zo hebben we beiden het gevoel een goede koop te hebben gedaan.

Waar het nu over ging, was het specifieke probleem van ts. De oem velgenset van 1099 euro met Michelin winterbanden is geen slechte keuze en verrassend goedkoop, vind ik. Voor dat geld heb je lelijke aftermarket velgen met minder goede banden van bij de bandencentrale waar je bij de oem set nog bandengarantie krijgt.

Als ik ts zou zijn, zou ik het wel weten.

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #27 Gepost op: 14 oktober 2017, 22:50:55 »
Met mijn e60 heb ik voldoende km gereden met en zonder sterbanden van nochtans de zelfde fabrikant en type. Telkens ging de ster variant langer mee. Als jij dat niet gelooft, dan is het maar zo. We gaan er niet uit raken. Ik koop voortaan nog steeds gewoon sterbanden. Jij koopt dan de b merken die je zelf adviseerde. Zo hebben we beiden het gevoel een goede koop te hebben gedaan.

Dus je hebt identieke sets gereden (breedte, hoogte, loadindex, merk, type, niet of wel RFT,...) met en zonder ster, en vervolgens het vergelijk gemaakt? Dat klopt zo? 

Btw, ik koop geen B merken. Mijn zomerset is een NIET oem 19" velg met een Michelin Pilot Super Sport ZONDER ster. Twee keer geen OEM dus en niet trillen... en lang meegaan! Hoe kan dat toch??

M'n winterbanden zijn de OEM 18" 405M met ster Pirelli RFT's! Jaja, je leest het goed. Allebei OEM!

Offline cadb

• Warming Up
  • *
« Reactie #28 Gepost op: 15 oktober 2017, 08:58:49 »
Lees dit topic eens door F31J  ::)
http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1089535&page=18

Kan je zelf lezen dat er verschillen zijn tussen al die specificaties....

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #29 Gepost op: 15 oktober 2017, 09:32:44 »
Lees dit topic eens door F31J  ::)
http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1089535&page=18

Kan je zelf lezen dat er verschillen zijn tussen al die specificaties....

Wat heeft dat te maken met ster of geen ster?

Dat er verschillen in specificaties bestaan, dat weet ik ook wel hoor. Maar hť, toch bedankt voor de info, ook al doet die hier niets terzake.  ;)