Auteur Topic: [E39] android navigatie  (gelezen 391 keer)

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
[E39] android navigatie
« Gepost op: 14 september 2017, 21:58:43 »
Zijn hier mensen met ervaring met de recente android navigatie systemen voor E46/E53 en E39?

Ik heb interesse om zoiets aan te schaffen:
http://www.ebay.de/itm/Android-7-1-DVD-GPS-NAVI-Quad-Core-OBD2-DAB-Autoradio-HDMI-fur-BMW-M5-5er-E39-/322645803774?fits=Make%3ABMW%7CPlatform%3AE39&hash=item4b1f3042fe:g:~0gAAOSwweRZjB5i

Gezien het MK4 BMW systeem hopeloos verouderd is, en ik redelijk verkocht ben aan Waze.

Men bovenstaande navigatie kan je ofwel via je wifi (tethering van je gsm) of via een 4G/3G dongle (die je achteraan de radio inplugt) alle apps gebruiken met online traffic informatie, zoals waze, kan je spotify streamen,...

Het PDC systeem, staat dat volledig los van de navigatie module? Ik vermoed van wel, gezien mijn huidige radio module stuk is, maar mijn PDC wel nog marcheert.

Waar ik het meeste schrik voor heb is de vlotheid van het systeem. Nu, ik verwacht dat je het niet zal mogen vergelijken met een 1000+ telefoon, maar vermoed dat het sowieso toch vlotter zal marcheren dan het MK4 systeem.
Zijn er mensen met ervaring met dergelijke systemen?

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline VanCamel

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • Pat
Re: android navigatie
« Reactie #1 Gepost op: 15 september 2017, 09:22:22 »
Ik ben zelf nooit een fan geweest van na in te bouwen navigatiesystemen... Alles hangt er natuurlijk maar vanaf hoeveel je navigatie gebruikt en voor wat je het systeem nog wilt gebruiken.

Voor die prijs met die functionaliteiten kan je in mijn ogen in ieder geval niet sukkelen.
Freude am Fahren
'03 Z4 2.5i
'01 E46 M3 Cabrio Carbonschwarz
'17 F30 330e Citrinschwarz

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 15 september 2017, 15:13:17 »
Lees in elk geval eens doorheen de recensies van net dat toestel dat wil. Want het aanbod is groot en divers. Die recensies zijn wellicht te vinden en de laatste keer dat ik hetzelfde gedaan heb waren er echt wel vernietigende bij. 250-300 is goedkoop voor wat je krijgt. Maar als  het ding uiteindelijk niets doet van alles wat beloofd werd ...

Offline CabbieJerre

• Premium Member
  • Pre-Qualifying
« Reactie #3 Gepost op: 5 oktober 2017, 19:28:24 »
ik heb paar maande geleden bij inbouwnavigatie.... een zo een android radio gekocht alles op en aan en moet zeggen deze werkt echt goed (wel de dab ontvanger erbij nemen) heb deze eerst geplaatst zonder dab ontvanger en ik kon bepaalde zenders in bepaalde regio's int land niet tegoei nemen... en ben van plan om in men e38 ook zo ene te steken binnekort
all of those cars where once just a dream in somebody's head --peter gabriel--

Offline bmwkuh

• Medewerker
  • Trade Count: (+5)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #4 Gepost op: 8 oktober 2017, 15:57:12 »
Heb deze ingeruild Jan.
Voor 150 euro ben je eigenaar  ;)

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 8 oktober 2017, 15:59:46 »
Heb deze ingeruild Jan.
Voor 150 euro ben je eigenaar  ;)
Interessant. Heb je meer info over type? Die dingen zijn er namelijk in vele varianten. Oud met antieke hard en software tot modern met snelle cpu en hardware en de laatste android.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline JC

• Grand Prix Winner
  • Freude am Fahren
« Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2017, 16:02:58 »
Ik heb enkele maanden geleden dergelijk Android gps systeem mijn E46 nageplaatst.
Ik ben er tevreden over, eigenlijk veel value for money. GPS, achteruitrijcamera enzo for nog geen 300euro. Het systeem werkt vlot en vloeiend, is makkelijk in gebruik.
Het enige nadeel wat ik vind is dat het telkens zo'n 15sec duurt voor het systeem om op te starten nadat je het contact aanzet.
Je moet dus telkens 15-20 sec wachten op de radio, dat was even wennen in het begin.

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2017, 17:25:52 »
En 15-20s wachten op de achteruitrijcamera, terwijl je die meestal net nodig hebt vlak na je gestart hebt.  ???

Offline JC

• Grand Prix Winner
  • Freude am Fahren
« Reactie #8 Gepost op: 31 oktober 2017, 17:54:42 »
En 15-20s wachten op de achteruitrijcamera, terwijl je die meestal net nodig hebt vlak na je gestart hebt.  ???
Wel, die werkt wl meteen. Contact aan, in achteruit en het scherm geeft meteen het beeld weer.
De camerabeelden gaan gewoon rechtstreeks naar het scherm, zonder tussenkomst van het Android systeem.

Anders ging dat wel ferm ambetant zijn idd :P

Offline PhilipV

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 6 november 2017, 20:05:51 »
Ik ben naar iets soortgelijks op zoek voor mn E82. Ik schrok eigenlijk van de hoeveelheid van fabrikanten die zoiets aanbieden! Vooral Xtrons kom ik vaak tegen met positieve recensies, moest je daar iets mee zijn kan je op hun site even een kijkje nemen. 😉
Pug 205 1.4XS: Sold
MG ZR: Sold
Golf MKII: oldie/weekend
E46 320D PFL: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=36358.0 > scrapped
E36 325i tracktoy: STILL under construction
E82 120D: Daily http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=61273.#