Auteur Topic: [ALG] BMW connected Drive  (gelezen 467 keer)

Offline korre

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
[ALG] BMW connected Drive
« Gepost op: 4 september 2017, 12:58:04 »
Ik rij nu een maand met een BMW X1 (F48) en op mijn auto is ook BMW connected drive beschikbaar.
Ik vind dat ongelofelijk tegenvallen.
Het enige bruikbare dat daarop zit is het weerbericht.
Je kan zogezegd ook het nieuws lezen, maar er staan daar maar enkele hoofdpunten op en daar stopt het.

Ik dacht vroeger dat je dan een uitgebreide app catalogus kon openen en toevoegen.

Of mis ik iets.
Je kan daar ook nergens een handleiding van vinden

Btw ik heb de nieuwste versie van de iDrive software

Offline Ben.

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
Re: BMW connected Drive
« Reactie #1 Gepost op: 4 september 2017, 14:06:40 »
Jij hebt de Business navi dacht ik?

Heb ongeveer dezelfde configuratie.
Voornaamste dat ik hiermee doe is via de connected drive app m'n bestemming doorsturen en deze geeft ook meldingen vanuit je agenda wanneer je moet vertrekken. (als je locatie's toevoegt aan je afspraken)

Citaat
Ik dacht vroeger dat je dan een uitgebreide app catalogus kon openen en toevoegen.

Als je de professionele navigatie hebt zal je inderdaad wel wat meer kunnen  ;)

Als je een account aanmaakt bij https://www.bmw-connecteddrive.be/ en een account aanmaakt en je auto koppelt kan je zien wat er voor je auto allemaal geboekt en beschikbaar is.  :thumbsup:

Offline Jochen996

• Qualifying
« Reactie #2 Gepost op: 4 september 2017, 22:21:23 »
Lijkt me veel geld en totaal geen tijdwinst?
Een adres ingeven in je i drive gaat heel vlot toch?

Offline Ben.

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 5 september 2017, 08:39:38 »
Lijkt me veel geld en totaal geen tijdwinst?
Een adres ingeven in je i drive gaat heel vlot toch?

Heb de connected services er niet speciaal bij genomen, zaten bij het business pack.
Ik stuur de bestemmingen door die in m'n agenda staan.  ;)
Vul dit voor m'n werk altijd aan omdat ik dan op basis van het verkeer melding krijg wanneer ik best kan vertrekken.

Heb nergens gezegd dat de i-drive slecht werkt. Maar als ik maar op start heb te drukken vanaf ik in m'n auto zit omdat het adres toch al in de auto steekt why not.  ::) ;D

Offline Jochen996

• Qualifying
« Reactie #4 Gepost op: 6 september 2017, 20:45:32 »
Heb de connected services er niet speciaal bij genomen, zaten bij het business pack.
Ik stuur de bestemmingen door die in m'n agenda staan.  ;)
Vul dit voor m'n werk altijd aan omdat ik dan op basis van het verkeer melding krijg wanneer ik best kan vertrekken.

Heb nergens gezegd dat de i-drive slecht werkt. Maar als ik maar op start heb te drukken vanaf ik in m'n auto zit omdat het adres toch al in de auto steekt why not.  ::) ;D

Idd als het in een pakket zit is het leuk meegenomen. Maar +300 € dokken enkel daarvoor is  :-\ :-\ :-\

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 7 september 2017, 05:58:55 »
Die ConnectedDrive services zijn ook maar voor 3 jaar denk ik bij een nieuwe wagen?Ik zie op de website staan basispakket ConnectedDrive services €375.
En dan kan je nog verschillende diensten bijboeken voor een éénmalig of maandelijks bedrag.

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 7 september 2017, 08:19:44 »
De connected drive betaal je maar 1 keer hoor. net zoals bediening vanop afstand. De extra services zoals RTTI, BMW online,... moet je wel om de x tijd bijboeken indien je interesse hebt.

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #7 Gepost op: 7 september 2017, 08:24:01 »
De connected drive betaal je maar 1 keer hoor. net zoals bediening vanop afstand. De extra services zoals RTTI, BMW online,... moet je wel om de x tijd bijboeken indien je interesse hebt.
I know maar als je wagen 3 jaar is en je wilt dat verder gebruiken dan moet je wel €375 dokken :)

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 7 september 2017, 11:07:49 »
Voor de extra diensten dan zoals conciergeservices en zo. Maar niet voor de connected drive zelf hoor. Ik weet dat dit verkeerd staat aangeduid.

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 7 september 2017, 11:12:12 »
Kijk zo staat het in mijn store als ik ingelogd ben:

Basispakket
ConnectedDrive Services
De toegang tot de wereld van BMW ConnectedDrive met een reeks aan diensten en applicaties.
Eenmalig 375,00 EUR (incl. btw)
Nu ontdekken

En blijft gewoon geldig, ook na 3 jaar

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #10 Gepost op: 7 september 2017, 11:36:21 »
Ik weet niet hoe ik het beter kan uitleggen ;D
Mijn wagen heeft ook de ConnectedDrive services,dat zat in een pakket toen de wagen besteld is.Maar bij een nieuwe wagen is dat maar voor 3 jaar,als mijn wagen dus 3 jaar is dan zou ik dat pakket van €375 moeten kopen om de ConnectedDrive services te blijven gebruiken.Kijk maar naar onderstaande screenshot van op de configurator:

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 7 september 2017, 14:33:36 »
Ja Woody, ik weet het... maar dat staat er echt verkeerd! De connecteddrive service blijft geldig. Dat is de basis voor de andere diensten. Mijn wagen is net drie jaar geworden en ik dacht ook dat ik moest verlengen.
Ken mijn laptop niet goed genoeg, anders nam ik een screenshot van mijn services als ik ingelogd ben.
De andere diensten zoals RTTI, conciergeservices, update kaart, enz heb ik moeten verlengen en betalen. Remoteservices is ook levenslang eens gekocht. ook de emergency call blijft gratis...

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 7 september 2017, 14:37:13 »
Heb knippen en plakken gedaan:

Infotainment
Online Entertainment Voucher
Een muziekaanbod dat u vast niet kunt weerstaan: met BMW Online Entertainment heeft u onbeperkt toegang tot meer dan 30 miljoen nummers.
Nu testen
1 maand testen voor 1,00 EUR

Geboekt

Overige diensten
ConnectedDrive Services
De toegang tot de wereld van BMW ConnectedDrive met een reeks aan diensten en applicaties.
Details

Geboekt

Overige diensten
Remote Services
Met BMW Remote Services bedient u via uw smartphone verschillende functies van uw BMW.
Details

Geboekt

Overige diensten
TeleServices
Zorgeloos reizen: BMW TeleServices houdt onder andere de conditie van uw BMW automatisch bij.
Details

Geboekt

Overige diensten
Intelligent Emergency Call
De Geavanceerde Noodoproep zorgt dat u zo snel mogelijk hulp ontvangt in geval van nood.
Details

Geboekt tot 24.11.2017

Overige diensten
BMW Online
Nieuws, e-mail, interessante locaties en nog veel meer: met BMW Online vraagt u het eenvoudig op.
Details

Geboekt tot 13.07.2019

Overige diensten
USB kaartupdate
De USB kaart update actualiseert met één klik al uw kaartmateriaal voor navigatie – gewoon op een USB stick laden en installeren in het voertuig.
Details

Geboekt tot 24.11.2017

Overige diensten
100 Years BMW - Concierge Services
Whether you need an ATM or are searching for a specific restaurant: a BMW Call Centre agent is there to support you around the clock, whenever required.
Details

Geboekt tot 24.11.2017

Overige diensten
100 Years BMW - Real Time Traffic Information
Real Time Traffic Information keeps you updated on the traffic situation as it develops. Our service warns you of tailbacks and redirects you accordingly.
Details

Je zal zien dat bij connected drive services, net als bij remote control geen vervaldatum staat.

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #13 Gepost op: 8 september 2017, 06:41:48 »
Dat is dan heel raar dat ze op de configurator daar "3 jaar" bijzetten dan tussen haakjes :thinking:
Als ik mijn wagen binnen 2 jaar nog heb zal ik het hier laten weten of het nog werkt :toofunny:

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 8 september 2017, 07:01:49 »
Ok afgesproken lol... T is inderdaad heel raar dat ze die termijn erbij zetten. Stond er bij mij ook bij. Wat je kan doen is eens bellen naar de connected drive dienst. Dat zit in je abonnement momenteel en is gratis. Toen bij mij het ogenblik aangebroken was om te verlengen stond daar geen prijs meer naast, enkel dat het aktief was.
T zou anders wel overdreven duur zijn als je daar dan nog eens je abonnementen bij rekent. Conciergeservices neem ik niet meer in de toekomst. Heb je niks aan. BMW online weet ik nog niet. Gaat sneller met de smarthphone om iets op te zoeken en het adres kan je gewoon doorsturen naar je idrive...

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #15 Gepost op: 8 september 2017, 07:59:04 »
Ik zie er ook niet echt iets nuttig tussen,enkel misschien remote services,kost een €85 en daarmee kan je de wagen van op afstand openen/sluiten(zou ik niet gebruiken,enkel om te zien of hij wel op slot is als ik begin te twijfelen) en ook bv. lichten/claxon doen gaan.Soms handig als je niet meer weet waar je wagen staat op een parking.

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 8 september 2017, 08:54:10 »
Die remote control gebruik ik om de wagen te verluchten. Zeker op dagen dat de zon schijnt en het warm in de wagen wordt, terwijl het eigenlijk nog vrij fris is buiten.

Offline Ben.

• World Champion
« Reactie #17 Gepost op: 8 september 2017, 14:36:59 »
Ik zie er ook niet echt iets nuttig tussen,enkel misschien remote services,kost een €85 en daarmee kan je de wagen van op afstand openen/sluiten(zou ik niet gebruiken,enkel om te zien of hij wel op slot is als ik begin te twijfelen) en ook bv. lichten/claxon doen gaan.Soms handig als je niet meer weet waar je wagen staat op een parking.

Die remote control gebruik ik om de wagen te verluchten. Zeker op dagen dat de zon schijnt en het warm in de wagen wordt, terwijl het eigenlijk nog vrij fris is buiten.

Ik ben aan het twijfelen dit erbij te nemen voor men X1 F48. Vergeet soms ook of hij wel op slot is en loop dan terug om 9/10 te zien dat hij dicht is.   ::) ;D
Heb nu ergens in de iDrive een timer functie zien staan voor te verluchten maar kan dit niet inschakelen, ik vermoed dat dit misschien samen hangt met deze optie?

Offline gillflyer

• Nieuw
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 8 september 2017, 16:01:22 »
Ik heb dat ook, vind het persoonlijk vrij nutteloos.
De remote app kan je wel eens gebruiken "om uit te pakken", maar als je dan je claxon eens wil laten afgaan kan het soms 3 minuten duren. Dan is ieders interesse ver weg!

Het op afstand traceren kan een nuttige optie zijn, voor de rest gebruik ik het niet.

Ik heb ook nog nooit de conciërge gebeld om een restaurant voor mij te reserveren en er vervolgens naar toe te navigeren :o

De RTTI die werkt wél goed, maar om er dan zoveel geld aan te geven?

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 8 september 2017, 16:16:20 »
Ik ben aan het twijfelen dit erbij te nemen voor men X1 F48. Vergeet soms ook of hij wel op slot is en loop dan terug om 9/10 te zien dat hij dicht is.   ::) ;D
Heb nu ergens in de iDrive een timer functie zien staan voor te verluchten maar kan dit niet inschakelen, ik vermoed dat dit misschien samen hangt met deze optie?

Ja, als je de remoteservice hebt kan je een timer instellen. Ik vond dat nu wel de moeite, net zoals de rtti. Maar bmw online twijfel ik aan (iedereen heeft tegenwoordig een smarthphone die veel sneller is en van waaruit je ook adressen naar je idrive kan sturen) en conciergeservices da's gewoon niks waard. Het enige is dat ze bij de dealer de batterijspanning kunnen opvolgen als die te laag komt. Maar zelfs een grote garage als Monserez wist dit blijkbaar niet, dus neem ik aan dat hier geen gevolg aan gegeven wordt.

Offline vfr

• Qualifying
« Reactie #20 Gepost op: 9 september 2017, 09:54:09 »
Remote service gebruik ik vnl om te verwarmen/verluchten, navigatie gegevens doorzenden

Offline VanCamel

• Qualifying
  • Paté
« Reactie #21 Gepost op: 14 september 2017, 15:44:29 »
Connected Drive (3 jaar) is sinds kort standaard op de meeste van de modellen.

Er is een heel groot verschil tussen het basisplatform (hetwelke je nodig hebt om de rest te activeren) en de ONLINE diensten.

Het basispakket is 1 keer aankopen, maar het zijn de online diensten die komen te vervallen na 3 jaar.

De adressen doorsturen gaat enkel met de remote services (eenmalig te activeren). Dan is het idd heel gemakkelijk om te checken of je auto op slot is, of zelfs waar hij geparkeerd is. Het verluchten is relatief nutteloos, behalve op een hybride, waar de wagen effectief gaat verwarmen/koelen
« Laatst bewerkt op: 14 september 2017, 15:46:56 door VanCamel »
Freude am Fahren
'03 Z4 2.5i
'01 E46 M3 Cabrio Carbonschwarz
'17 F30 330e Citrinschwarz