Auteur Topic: [ALG] Vragen over navigatiesysteem professional  (gelezen 540 keer)

Offline eddydc

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
[ALG] Vragen over navigatiesysteem professional
« Gepost op: 24 juli 2017, 10:41:42 »
Aangezien ik (voor de eerste maal) de aankoop van een BMW overweeg, heb ik een paar vragen over het navigatiesysteem. Dat is belangrijk voor mij en over het algemeen ben ik niet zo tevreden over ingebouwde systemen. Daarom had ik de volgende vragen:
- De kaartleverancier van het navigatiesysteem is Navteq/Here vermoed ik (gezien dat de aankoop door BMW en een aantal andere merken). Klopt dit? Wie is echter de leverancier van het navigatiesoftware?
- Kunnen eigen POIs worden ge´mporteerd/gebruikt? Zo ja, hoe gebeurt/kan dit?
- In welke formaten kan men geoco÷rdinaten ingeven?
- De RTTI (en andere diensten) gebeurt via een ingebouwde SIM. Moet ik dan nog zelf voor een GSM abonnement zorgen of is dat ingebouwd (cfr TomTom systemen)

Offline zeverjan

• Premium Member
  • Crashed!
Re: Vragen over navigatiesysteem professional
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2017, 11:23:44 »
- De RTTI (en andere diensten) gebeurt via een ingebouwde SIM. Moet ik dan nog zelf voor een GSM abonnement zorgen of is dat ingebouwd (cfr TomTom systemen)

Beste Eddy, op deze laatste vraag is het antwoord 'neen', zelf niet voor een abo zorgen

Oh ja, we vragen ook altijd vriendelijk aan nieuwe leden om zich even voor te stellen, dan weten al wat meer over de desbetreffende persoon;
dat kan hier : http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?board=1.0
Brownie [2016 BMW F36 - 440i Gran CoupÚ - Jatoba] -- Te Koop/Overname renting mogelijk
Red October [2016 Mazda MX-5 1.5i - Soul Red]

Offline eddydc

• Nieuw
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2017, 11:27:23 »
Beste Eddy, op deze laatste vraag is het antwoord 'neen', zelf niet voor een abo zorgen

Oh ja, we vragen ook altijd vriendelijk aan nieuwe leden om zich even voor te stellen, dan weten al wat meer over de desbetreffende persoon;
dat kan hier : http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?board=1.0

Alvast bedankt voor het gedeeltelijk antwoord.
Er valt nog veel over mezelf voor te stellen, want ik heb nog niets een BMW. Ik ben nog in het proces van het uitkijken wat er op de markt is en BMW is een grote kanshebber. De antwoorden in dit forum zullen mede bepalend zijn  ;)

Offline VanCamel

• Qualifying
  • PatÚ
« Reactie #3 Gepost op: 14 september 2017, 17:34:44 »
Alvast bedankt voor het gedeeltelijk antwoord.
Er valt nog veel over mezelf voor te stellen, want ik heb nog niets een BMW. Ik ben nog in het proces van het uitkijken wat er op de markt is en BMW is een grote kanshebber. De antwoorden in dit forum zullen mede bepalend zijn  ;)
De leverancier van de kaarten kan ik niet met zekerheid zeggen, maar betreffende de vraag over je POI's kan ik al zeggen dat dit niet gaat.

Co÷rdinaten kan je in de nieuwste versie ingeven onder 2 formaten: decimalen en graden/minuten/seconden (niet dat ik dat ooit gebruik)

Ik kan je wel op het hart drukken dat je met een navigatie professional het neusje van de zalm uit de autoindustrie in huis (of in de auto ;D) haalt. Qua werking, snelheid, functionaliteiten gaat het echt heel ver, zeker in combinatie met Connected Drive. Geen enkel merk dat ook maar in de buurt komt! Dat zeg ik niet als verkoper, maar ik heb recent een filmpje gezien waarin ze alles vergelijken en hier komt BMW ook als beste uit. Als je dit overweegt en als dit belangrijk is voor jou, zou ik zeker een uitgebreide testrit aanraden, zodat je dit eens grondig kan testen. Niet een uurtje ofzo maar echt een (halve) dag.

Edit:
Link naar filmpje: https://www.carwow.co.uk/blog/bmw-idrive-v-audi-mmi-vs-mercedes-comand
« Laatst bewerkt op: 14 september 2017, 17:38:02 door VanCamel »
Freude am Fahren
'03 Z4 2.5i
'01 E46 M3 Cabrio Carbonschwarz
'17 F30 330e Citrinschwarz

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • E93 325i
« Reactie #4 Gepost op: 14 september 2017, 19:25:55 »
In mijn E93 zit een navi prof waarvan ik heel tevreden ben. Uiteraard is dit antiek ivgl met de navi van de huidige generaties. Onze F48 is ook voorzien van het navi prof systeem en we zijn er recent mee naar Sloven´e geweest, en ik ben echt aangenaam verrast van de functionaliteit van dit systeem.
Het is geen Garmin waar je poi's of gdb's in kan opladen, maar verder werkt dit zeer goed (en snel). Ook de verkeersinfo van de huidige generatie is veel accurater dan de TMC in m'n E93.
Een minpuntje:  de te volgen route wordt in het wit weergegeven en vele wegen worden ook in het wit weergegeven, wat soms verwarrend kan zijn. In combinatie met de HUD heb je er tijdens het rijden echter geen last van. Wij zijn enorm tevreden van de navi.
Grts.
*Beter een ster in uw voorruit dan een voorhuid in uw ster.

**De wereld verbeteren begint bij jezelf.

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline VanCamel

• Qualifying
  • PatÚ
« Reactie #5 Gepost op: 15 september 2017, 09:18:46 »
In mijn E93 zit een navi prof waarvan ik heel tevreden ben. Uiteraard is dit antiek ivgl met de navi van de huidige generaties. Onze F48 is ook voorzien van het navi prof systeem en we zijn er recent mee naar Sloven´e geweest, en ik ben echt aangenaam verrast van de functionaliteit van dit systeem.
Het is geen Garmin waar je poi's of gdb's in kan opladen, maar verder werkt dit zeer goed (en snel). Ook de verkeersinfo van de huidige generatie is veel accurater dan de TMC in m'n E93.
Een minpuntje:  de te volgen route wordt in het wit weergegeven en vele wegen worden ook in het wit weergegeven, wat soms verwarrend kan zijn. In combinatie met de HUD heb je er tijdens het rijden echter geen last van. Wij zijn enorm tevreden van de navi.
Grts.
Hola, hola, op de F4X modellen is dat geen navi prof, maar een navi plus... Klein woordje, groot verschil! Hoewel de navi plus ook zeer goed is, zijn er wezenlijke verschillen... De navi plus biedt bijvoorbeeld standaard geen spraakbediening (optie comforttelefonie moet genomen worden), heeft geen intern geheugen en werkt bijgevolg ook iets trager... In functionaliteit zijn er ook nog enkele verschillen, maar het is weldegelijk een ander systeem.
Freude am Fahren
'03 Z4 2.5i

Offline korre

• Nieuw
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 17 september 2017, 10:08:19 »
ik ben niet zo tevreden van de navi in mijn X1.
Hij stelt soms vreemde routes voor. Gent - Roeselare wil hij mij via Aalter en Tielt sturen, terwijl iedereen weet dat het via Oostkamp veel sneller is.
De weg naar mijn ouders loopt via een boerenwegel waar enkel een tractor door kan (en dan nog).

Waze is nog altijd 100 keer beter en heb mij dan ook een gsm houder gekocht

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 17 september 2017, 19:07:04 »
Neusje van de zalm vind ik er wat over :).
Ik merk van mezelf dat ik bijna altijd terug grijp naar mijn tomtom op de gsm.
Ondanks dat alle BMW's die ik heb gehad altijd de navi pro hadden.
Van modellen van 2010-2012-2015-2016-2017. (1,3,5 en x5).

Voor een optie van +-2500euro vind ik het niet super.
Enige reden voor het aan te vinken was omdat de auto dan later beter te verkopen zou zijn.

Ook feit dat je vb de snelheidsborden niet kon linken aan max snelheden waarschuwing?
Dat hebben ze bij Jeep dan weer veel beter begrepen.
Daar stel je een waarschuwing in vb op +10km/h boven de snelheid op de weg waar je bent.

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 17 september 2017, 19:40:06 »
Als de navigatie van BMW echt de topper is in de auto industrie, is het eigenlijk echt zielig gesteld.
Zo'n traag gedoe, terwijl een smartphone van 100 euro het waarschijnlijk 10x sneller doet.

Maar is het niet mogelijk via apple carplay om de navigatie van je gsm te gebruiken? Dan zit je wel meteen goed qua navigatie.
Work hard, play hard

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #9 Gepost op: 17 september 2017, 19:43:34 »
idd,   navi plus  :greddy:

ik zeg niet dat het 'het neusje van de zalm' is,  ik heb weinig om mee te vergelijken, maar we zijn er wel content van.
*Beter een ster in uw voorruit dan een voorhuid in uw ster.

**De wereld verbeteren begint bij jezelf.

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 17 september 2017, 19:52:35 »
Ik had het op camel :)

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #11 Gepost op: 18 september 2017, 07:28:28 »
ik ben niet zo tevreden van de navi in mijn X1.
Hij stelt soms vreemde routes voor. Gent - Roeselare wil hij mij via Aalter en Tielt sturen, terwijl iedereen weet dat het via Oostkamp veel sneller is.
De weg naar mijn ouders loopt via een boerenwegel waar enkel een tractor door kan (en dan nog).

Waze is nog altijd 100 keer beter en heb mij dan ook een gsm houder gekocht

Heb je niet gewoon de eco route ingesteld in je navi? Er zijn 3tal modi waar je uit kan kiezen dacht ik. Eco, snel en nog iets.
Work hard, play hard

Offline Ben.

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #12 Gepost op: 18 september 2017, 09:44:10 »
Heb je niet gewoon de eco route ingesteld in je navi? Er zijn 3tal modi waar je uit kan kiezen dacht ik. Eco, snel en nog iets.

En je hebt dan nog dynamische routes ook waar hij de route aanpast op basis van de huidige verkeerssituatie. Heb ik direct af gezet.
Mijn navi in de X1 doet het goed, heb die standaard op snelste route gezet  :thumbsup:

Offline VanCamel

• Qualifying
  • PatÚ
« Reactie #13 Gepost op: 19 september 2017, 11:52:53 »
Ik heb het sowieso over de meest recente navi (ID6) en ik vergelijk niet met losse toestellen, daar ken ik niks (meer) van
Freude am Fahren
'03 Z4 2.5i

Offline Datake

• Race Legend
« Reactie #14 Gepost op: 25 september 2017, 15:27:29 »
Die professional navi is eigenlijk zijn geld niet echt waard... tis wel ok voor lange ritten zoals op verlof enzo, en RTTI werkt wel min of meer goed... maar qua updates kan die de bal ZO mis slaan hÚ...

zelfs met update 2017-3 momenteel, is het Gentse circulatieplan nog steeds niet geimplementeerd, dus zaterdagavond moeten terugvallen op waze nog maar eens... er is ergens een stuk op de Brusselse ring waar hij mij de afrit doet nemen, om dan naast de ring te rijden en er dan terug op te rijden  ::) enfin zo stoten kom je er dus mee tegen... maar ja bestellen zonder navi is ook zo marginaal hÚ  :toofunny:

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #15 Gepost op: 25 september 2017, 15:45:16 »
er is ergens een stuk op de Brusselse ring waar hij mij de afrit doet nemen, om dan naast de ring te rijden en er dan terug op te rijden  ::)
Aan de aansluiting met de A12 misschien?De VW van het werk zijn GPS doet dat ook altijd ;D