Auteur Topic:  Update navi business.  (gelezen 305 keer)

Offline Beemer-f31

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
Update navi business.
« Gepost op: 26 juni 2017, 09:48:36 »
Hallo,

Weet niet of deze vraag reeds eerder gesteld is maar vind er niets over.

Heb een 318d touring (f31) van 2013, met een navi business.

Echter, tot mijn verbazing kan je geen muziek streamen...

Vind dit raar, want bellen enzo gaat wel...

Bij bmw zeggen ze, speciaal usb kabel kopen van bmw zelf want kabel van apple werkt er niet op...

Maar we zijn intussen 2017, en vroeg me af, is er intussen geen software update van de navi business om toch over BT te streamen?

Mijn oude ford van 2011 had dit zelfs al...

Op site van bmw kan ik bij updates chassis ingeven, maar geeft geen enkele update... enkel een bericht om een update uit te voeren heeft u zo een usb kabel van bmw nodig... 🤔

Kan ik ergens updates vinden en zelf downloaden?

Ps: heb iphone 6S.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2017, 09:57:53 door Beemer-f31 »

Offline G-Man

• Qualifying
  • (G-man.)
Re: Update navi business.
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2017, 21:06:23 »
ik kan in de mijne (f31 2013) toch luisteren naar muziek van op iphone via BT, kabel heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, heb meestal een usb stick steken.

Offline Beemer-f31

• Warming Up
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2017, 22:25:34 »
zou je eens kunnen kijken, welke software versie je hebt op je NBT?

alsook, heb je een Business of Pro?

ikzelf heb business, enige bij multimedia is Aux of USB. Geen BT.

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2017, 22:29:26 »
Ik ben vrij zeker dat dit een optie was. Bij BMW (net als bij alle ander premium merken...) is alles optie. Dingen die je bij een Ford standaard krijgt, zoals bluetooth streaming, daar moet je bij BMW voor bijbetalen.

Sommige van deze zaken kan je gewoon activeren door coderen, andere zaken daar moet je modules voor bijsteken/veranderen.

Contacteer Spasta eens. Hij gaat u wel kunnen vertellen of dit te activeren/retrofitten is.

Offline Beemer-f31

• Warming Up
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2017, 22:50:41 »
oh ok super.

ga ik doen

thx

Online Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2017, 06:36:48 »
In de Foert Fiesta van de schoonouders uit 2010(of 2011) is bluetooth streaming inderdaad standaard aanwezig :P
Ik denk zelfs dat ik dat niet heb(nog niet naar gekeken want ik luister via de Ipod),ik dacht dat de wagen daarvoor de optie "uitgebreide bluetooth connectiviteit" moest hebben.

Offline Beemer-f31

• Warming Up
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2017, 20:53:58 »
In de Foert Fiesta van de schoonouders uit 2010(of 2011) is bluetooth streaming inderdaad standaard aanwezig :P
Ik denk zelfs dat ik dat niet heb(nog niet naar gekeken want ik luister via de Ipod),ik dacht dat de wagen daarvoor de optie "uitgebreide bluetooth connectiviteit" moest hebben.

Jep maar vraag is, heb je hiervoor andere module nodig? Of kan de huidige BT module gewoon gecodeerd/geactiveerd worden...🤔

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline Beemer-f31

• Warming Up
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2017, 22:16:22 »
heb even in mijn wagen zitten zoeken.

heb versie van BT gevonden.

SW-versie:

TC-003.010.000-003.010

weet niet of jullie daarmee iets zijn..

vind raar, dat er dan wagens zijn van zelfde bouwjaar, met zelfde NBT, maar dan wel BT kunnen streamen, en dan andere zoals mijn, dit niet kunnen...

vind wel erg dat BMW hier een onderscheid in maakt, is niet dat het goedkope wagens en multimedia systemen zijn...

voor het geld dat je uitgeeft, mogen ze toch minimum BT streamen aanbieden...

Offline SuperRedundancy

• Trade Count: (+1)
  • Qualifying
« Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2017, 01:34:10 »

Online Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #9 Gepost op: 28 juni 2017, 06:10:25 »
Dat is gewoon de versie van de firmware,er komen steeds nieuwe modellen van smartphone's uit en dus kan het zijn dat je een recent toestel hebt gekocht maar dat dit niet compatibel is voor bluetooth.Vandaar dat ze altijd updates uitbrengen zodat je je systeem kan updaten,je kan inderdaad wel via die link eens je chassisnummer ingeven en kijken of er een nieuwere firmware is.Als er een nieuwere versie is probeer dan eens met deze te installeren,kan zijn dat je probleem opgelost is.Als het niet opgelost is dan zal je waarschijnlijk toch die optie "uitgebreide smartphone connectiviteit" niet hebben en die andere 3-reeksen waar streamen wel lukt wel.
Als je op de configurator gaat kijken op de website van BMW dan zie ik die optie er nog steeds tussen staan voor 375 dacht ik,maar in de uitleg staat niet echt duidelijk vermeld of je deze optie nodig hebt om te kunnen streamen.Ik vind ook nergens tussen de BMW accessoires website dat je dit zou kunnen activeren/bijplaatsen.

Offline Ben.

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2017, 09:16:29 »
Ik heb een navi business zonder "uitgebreide smartphone connectiviteit" en ik kan bluetooth streamen.  (X1 F48)
Die uitgebreide connectiviteit zit voice control in, meer dan 1 smartphone tegelijk verbinden (of audio speler) en een 2e micro aan de passagierskant.

Staat inderdaad niets bij over streaming maar ik heb de optie niet en lukt me perfect. Ik kan enkel niet via m'n stuur van nummer wisselen als hij speelt.

http://www.bmw.be/nl/topics/bmw-fascinatie/connecteddrive-2013/mobiele-toestellen/compatibiliteit.html

link hierboven kan je je gsm selecteren en zie je welke functies hij ondersteunt icm de auto. Gewoon je chassis nummer ingeven en je GSM selecteren
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2017, 09:20:05 door Ben. »