Auteur Topic:  [TEST] i 8 een ervaring rijker  (gelezen 1343 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BIG charlie

  • Trade Count: (+2)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 692
[TEST] i 8 een ervaring rijker
« Gepost op: 1 juli 2016, 09:33:26 »
Hierbij een klein verslagje over een uitgebreide rit met de i8.
Ik kreeg, via via, de gelegenheid om een volledige dag met de i 8 te rijden en te testen.
De wagen s’morgens gaan ophalen bij BMW in Bornem.
De sleutel gekregen en direct naar de wagen.
Deur openen (naar boven) showeffect tot en met.
Voor ik er in stapte de elektrische zetel eerst kompleet naar achter en beneden laten gaan… ik meet immers een vlokke 1.98 meter en het was nog niet 100 procent zeker of ik wel in de i8 paste ;-)
De eerste keer instappen dat is een andere zaak door de brede en hoge dorpel.
Gelukkig was er niemand aan het kijken of filmen want dat zou zeker een youtubehit worden 
Vanaf de tweede keer ging dit perfect 
Eens gezeten was het opvallend comfortabel zitten in de i8 zeker met mijn lengte in acht genomen… had ik niet verwacht.
Ervaring na een dagje rijden…
Instappen na eerste ervaring : ok geen probleem.
Uitstappen : niet comfortabel en moeilijk door de hoge, brede dorpel en de lage zit.
Rijden : doet de i8 subliem in mijn ogen.
In de file geen enkel probleem, zelfs comfortabel behalve dat je met de wagen door iedereen bekeken wordt ;-)
Binnenwegen eveneens leuk en uitnodigend.
Autostrade, fantastisch gewoon
De manier waarop de i8 versneld ( in sportstand) samen met het geluid van de motor en de bijkomende werking van de soundgenerator is werkelijk verslavend.
Remmen zijn ook subliem.
De wegligging is eveneens zeer goed (was de hele dag droog, raar maar waar)
Ik heb de wagen niet op een foutje kunnen betrappen.
De airco moet serieus overuren draaien wegens de warmte die de motor en de turbo’s afgeven… het was een graad of 19 en bewolkt.
Volgens mij kan de airco niet volgen wanneer het volle zon en 30 graden is.
Het zicht rondom was boven verwacht goed behalve aan de C stijl maar dit is eigen aan dit soort wagens.
Spiegels zijn perfect af te stellen en door middel van het parkeersysteem met camera’s geen enkel probleem om de i8 ergens neer te zetten.
Bagageruimte is er zeer weinig maar dat weet je ook op voorhand.
Het harman kardon soundsysteem heb ik heel de dag afgelaten om van het mooie motorgeluid te kunnen genieten.
Onderweg van verschillende mensen een “duimpje” gekregen en ook veel bekijks met de wagen.
Verassend voor mij was dat je met de i8 rustig kunt kuieren door de dorpjes en buiten de agglomeratie stevig kunt gassen.
Voor mij persoonlijk kan de i8 zeker ingezet worden als daily buiten het telkens uitstappen dan.

S’avonds de wagen terug gaan afleveren met spijt in het hart moet ik zeggen…
Nu, als ik daar constant moest mee rijden zou ik wel snel mijn rijbewijs kwijt zijn peins ik ;-)

grtz
BC
 








« Laatst bewerkt op: 25 januari 2017, 11:00:34 door BIG charlie »
E81 116i sapphire schwarz
Suzuki GSX 1400 "The Bull"

Former BMW cars
E21-320.6
E30-316i
E30-320i
E34-525i
E36-318is
E36-318i cab
E92-320d

Offline forre

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 101
Re: [TEST] i 8 een ervaring rijker
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2016, 20:09:09 »
Gisteren ook de eer gehad om met zo eentje te mogen mee rijden .
Zodra je erin zit ...gewoon zalig ..de souplesse , trekkracht , geluid ...gewoon af !!
Wel ni goed voor het rijbewijs te houden  ;D

Offline Bananenman

  • Roet es goed
  • Medewerker
  • Trade Count: (+1)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10301
Re: [TEST] i 8 een ervaring rijker
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2016, 20:19:55 »
Leuk om te lezen! Ik vind het vooral straf dat BMW durft naar de wereld te stappen met dit model. Zo futuristisch qua styling etc en toch zie je dat het wel aanslaat bij velen.
E87 120d 'sleeper'

Offline JIM 02

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 562
Re: [TEST] i 8 een ervaring rijker
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2016, 20:21:09 »
Dat is maar een 3 cilinderken.

Offline Zorro

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1499
Re: [TEST] i 8 een ervaring rijker
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2016, 20:46:49 »
De I8 heeft zeker veel positieve punten, waarvoor er zeker wel potentiële kopers zijn, maar in die prijsklasse zijn er andere merken/modellen die de voorkeur gaan krijgen, denk ik.

Offline Eri///M4

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6481
Re: [TEST] i 8 een ervaring rijker
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2016, 21:30:55 »
Ik heb de I8 gehad voor een dag. S'morgens gaan afhalen omdat mijn M4 op onderhoud moest. Na een half uurtje was ik die wel beu. In mijn ogen een goeie cruiser. Geluid is echt slecht maar dan echt echt slecht. Infotainment gewoon zoals in de M4 dus het werkt. Niks op aan te merken. Zeker geschikt als daily. In mijn ogen alleen interessant voor bedrijven of zelfstandigen wegens weinig co2.  Voorkant heel mooi. Achterkant not so much. Range in E mode valt echt tegen. Als je toch iets elektrisch zoekt dan ben je beter af bij Tesla. Zou ik hem kopen? No way in hell.  :)

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1898
Re: [TEST] i 8 een ervaring rijker
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2016, 02:21:51 »
Ik heb de I8 gehad voor een dag. S'morgens gaan afhalen omdat mijn M4 op onderhoud moest. Na een half uurtje was ik die wel beu. In mijn ogen een goeie cruiser. Geluid is echt slecht maar dan echt echt slecht. Infotainment gewoon zoals in de M4 dus het werkt. Niks op aan te merken. Zeker geschikt als daily. In mijn ogen alleen interessant voor bedrijven of zelfstandigen wegens weinig co2.  Voorkant heel mooi. Achterkant not so much. Range in E mode valt echt tegen. Als je toch iets elektrisch zoekt dan ben je beter af bij Tesla. Zou ik hem kopen? No way in hell.  :)
idem ;)

Offline RDH

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1097
Re: [TEST] i 8 een ervaring rijker
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2016, 03:17:00 »
zelf ook meerdere malen in het bezit geweest van een i8 en vind het een bangelijke cruiser. alleen het in en uitstappen stoort me wel zoals ge zegt met die dorpel en koffer is echt 0,0

Online Boin

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4504
Re: [TEST] i 8 een ervaring rijker
« Reactie #8 Gepost op: 2 september 2016, 08:48:41 »
Ik heb de I8 gehad voor een dag. S'morgens gaan afhalen omdat mijn M4 op onderhoud moest. Na een half uurtje was ik die wel beu. In mijn ogen een goeie cruiser. Geluid is echt slecht maar dan echt echt slecht. Infotainment gewoon zoals in de M4 dus het werkt. Niks op aan te merken. Zeker geschikt als daily. In mijn ogen alleen interessant voor bedrijven of zelfstandigen wegens weinig co2.  Voorkant heel mooi. Achterkant not so much. Range in E mode valt echt tegen. Als je toch iets elektrisch zoekt dan ben je beter af bij Tesla. Zou ik hem kopen? No way in hell.  :)
De combinatie 'exotische' styling en co2 uitstoot vindt je bij weinig andere merken.
Gezien worden in een wagen dat toch wel opvalt in het straatbeeld, daar is zeker publiek voor te vinden.
Zelf zouek ook sowieso een Tesla verkiezen boven een i8. ;)

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2143
  • Snowy, the white shark
Re: [TEST] i 8 een ervaring rijker
« Reactie #9 Gepost op: 25 januari 2017, 10:22:01 »
Remt deze ook automatisch af bij het gaslossen zoals bij de i3?
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline BIG charlie

  • Trade Count: (+2)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 692
Re: [TEST] i 8 een ervaring rijker
« Reactie #10 Gepost op: 25 januari 2017, 11:01:57 »
Remt deze ook automatisch af bij het gaslossen zoals bij de i3?
@sharky  neen dat doet die (gelukkig) niet.
Heb ook al eens enkele uren met de I3 gereden en dat sterk afremmen bij gas loslaten stoorde me enorm... persoonlijk natuurlijk...

grtz
E81 116i sapphire schwarz
Suzuki GSX 1400 "The Bull"

Former BMW cars
E21-320.6
E30-316i
E30-320i
E34-525i
E36-318is
E36-318i cab
E92-320d

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10651
  • Freude am Fahren
Re: [TEST] i 8 een ervaring rijker
« Reactie #11 Gepost op: 3 februari 2017, 08:39:41 »
Bij de I3 heb ik het nog niet mogen aanvoelen maar bij tesla wel.
En je moet het alleen maar gewoon worden, als je dat vast hebt dan is dat serieus makkelijk en een grote hulp.

Het grootste probleem is dat de mensen er niet voor open staan en te veel vergelijken met een 'klassieke' auto.
Terwijl dit eigenlijk iets totaal anders is, een totaal andere technologie...
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Online Boin

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4504
Re: [TEST] i 8 een ervaring rijker
« Reactie #12 Gepost op: 12 september 2017, 22:25:54 »
Bij de I3 heb ik het nog niet mogen aanvoelen maar bij tesla wel.
En je moet het alleen maar gewoon worden, als je dat vast hebt dan is dat serieus makkelijk en een grote hulp.

Het grootste probleem is dat de mensen er niet voor open staan en te veel vergelijken met een 'klassieke' auto.
Terwijl dit eigenlijk iets totaal anders is, een totaal andere technologie...
Afgelopen weekend heb ik ook met de i8 gereden. Testrit aangeboden door BMW, voor een volledige dag.
De verwachtingen waren niet hoog gespannen, had al eens met een i3 gereden en vond daar niks aan. De meeste hybrides van andere merken waren ook totaal m'n ding niet.
Maar ik moet zeggen datk zeer aangenaam verrast was.

Heb eens kort de verschillende modi geprobeerd, maar die eco shit is oersaai, dus gans de dag in de sportstand gereden met de bak in manuele stand.
Acceleratie is behoorlijk snel, zeker als je het pedaal vloert op het moment dat de motor zn maximum koppel heeft icm de punch van de elektromotoren.
Het geluid is idd wel wat minder met die active sound, maar op een of andere manier vind ik het minder storend dan bij een M4. Het past precies beter bij het futuristisch karakter van de auto.
De bak schakelt vrij snel voor een 6-traps, wss is de software anders dan bij de gewone bmw modellen.

Het punt wat me het meest kon bekoren was de ophanging. De auto geeft meteen veel vertrouwen, waardoor je eig makkelijk hard kan rijden. Vooral bij bochten op hogere snelheid, een punt waar de andere bmw's bijna altijd een zwabberig gevoel op de achteras geven, blijft deze zeer stabiel en 'planted' aanvoelen.
Doordat de zware accu's laag geplaatst zijn, is het zwaartepunt vd auto bijzonder laag, en dat merk je bij lastwissels.
De aandrijving vd voorwielen door de electromotoren maakt het een soort van '4wd' waardoor het stuurgevoel/feedback wat sterieler aanvoelt dan een RWD, maar de krachtverdeling werkt bijzonder goed, waardoor je nauwelijks onderstuur krijgt.
Enkel bij tragere 90° bochten bvb, voel je de voorkant wel wat wringen.
Tijdens het bochtenwerk valt het moeilijk te vatten dat er ondanks de eco-fietsbandjes toch zoveel grip en stabiliteit voorhanden is.
Het is pas als je laat gaat remmen, dat je merkt dat er eco banden onder zitten.

De remmen zijn hetzelfde als van de M4, maar heb geen enkel gevoel van fading gehad.
Het gewicht van de i8 is iets lager, maar ik denk dat vooral het remmen van de electromotoren helpt om de remmen wat te ontlasten.

Qua verbruik maakt hij het ook wel waar, constant in sportstand gereden (benzinemotor draait dan continu), met een rijstijl waar je met een M4 rond de 20L zou zitten, had de i8 een gemiddelde van 8.6L

BMW zou hier een M-versie van moeten bouwen.
Een S65 icm de electromotoren, betere stoelen, een iets nerveuzere uitlijning en bredere 18" velgen met PSS of semi's. Want het chassis heeft veel potentieel!

Als er iemand met een i8 zich geroepen voelt om een supercar killer te bouwen, let me know. ;D

Offline xeno1977

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 70
Re: [TEST] i 8 een ervaring rijker
« Reactie #13 Gepost op: 15 september 2017, 17:55:18 »
Zou ik er ene kopen?
Neen want heb er het geld niet voor.
Moest dat wel zijn dan nog niet omdat ik weet dat dienen dikke van Kontrimo er ook ene heeft!!!!😂

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 780
Re: [TEST] i 8 een ervaring rijker
« Reactie #14 Gepost op: 11 oktober 2017, 08:45:56 »
@sharky  neen dat doet die (gelukkig) niet.
Heb ook al eens enkele uren met de I3 gereden en dat sterk afremmen bij gas loslaten stoorde me enorm... persoonlijk natuurlijk...

grtz

Dat is natuurlijk om de batterij bij te laden. Dat is inderdaad irritant natuurlijk.