Auteur Topic:  Mijn kleine verzameling schaalmodellen.  (gelezen 3839 keer)

Offline bmwmbart

• Trade Count: (+46)
  • Race Legend
Re: Mijn kleine verzameling schaalmodellen.
« Reactie #30 Gepost op: 4 december 2016, 17:15:19 »
Ik heb een vraagje.. Ik zit rustig aan te kijken naar een E46 CSL in 1:18. De Autoart of de Kyosho. Otto weet ik niet helemaal de kwaliteit van. Nu zag ik dat bij een zwarte Kyosho geen stof op de stoelen zit maar bij een grijze wel. Zit hier verschil in? Of zijn er 1e en 2e oplage? Dan vraag ik me ook nog af welk voorkeur van fabrikant de meeste hier hebben? en hebben mensen hier ook de Otto? Op de foto's lijkt de lak een beetje een aparte glans te hebben.

Alvast bedankt :)

Ik heb ze allemaal. De otto is een heel stuk goedkoper dan autoart of kyosho.
Maar die is van resin en niks kan open. lak is heel goed en voor de prijs is die zeker meer dan ok.
Qua autoart en kyosho heeft ieder zijn voorkeur. Bij de autoart staan de wielen iets te veel naar binnen, bij kyosho heb je dan weer lakproblemen.
Ze hebben het allemaal, komen kleine puntje's in de lak.
Mij stoort het niet echt, je moet hem al in het licht houden om het op te merken.
De kyosho heeft nog een extra tas in de koffer zitten. De autoart heeft een iets betere afwerking.

qua prijzen zit je voor een autoart of kyosho al snel +200 euro tegenwoordig of je moest eentje in belgie of nederland vinden.
Hier zijn de prijzen een stuk lager.
De otto is nog niet zo lang uitgebracht en gaat tegen 90 euro
« Laatst bewerkt op: 4 december 2016, 17:17:41 door bmwmbart »
R.I.P. e36 318is ac schnitzer 1992
now e36 320i 1996

Offline RobertRvZ

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #31 Gepost op: 8 december 2016, 22:15:46 »
Na lang malen en veel zitten vergelijken toch een Otto E46 M3 CSL laten komen. Vandaag binnen gekregen en ik moet zeggen dat deze er erg strak uit ziet!
De inhoud van de vitrinekasten ook even omgedraaid. De DTM auto's naar de andere kast en de 3,5 CSL en de M1 ook.

Ook gelijk een E36 M3 GT besteld om het rijtje compleet te maken  :bow:
Deze ziet er ook goed uit. Netjes afgewerkt. Met name de verlichting ziet er zeer goed uit!

Ik heb geen idee waarom de foto's op de zij liggen.

Eigenlijk moet ik nog een E30 Sport Evolution of Cecotto om het rijtje echt compleet te maken.
Misschien t.z.t een Kyosho E90 in sparkling grey opsnorren. Liefst zonder doos/zo goedkoop mogelijk omdat ik deze toch ga aanpassen en dus niet ga verkopen.

« Laatst bewerkt op: 8 december 2016, 22:27:20 door RobertRvZ »

Offline bmwmbart

• Race Legend
« Reactie #32 Gepost op: 8 december 2016, 23:04:33 »
Ziet er goed uit, met de otto heb je zeker geen slechte keuze gemaakt.
now e36 320i 1996

Offline RobertRvZ

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #33 Gepost op: 9 januari 2017, 20:03:48 »
De zoektocht naar een E90 in Sparkling Grey gaat nog steeds door met of zonder doos maakt me niet uit.
Alleen tot op heden nog zonder resultaat. Titan zilver is goed te vinden alleen Sparkling Grey niet...
Nu vroeg ik me af, hoe zijn Kyosho modellen kwa demonteren? Is dat goed te doen of is dat een hel?

Plan is als volgt. Bij mijn weten is een kyosho E90 met deze kleur altijd met beige interieur dus als ik een Kyosho E90 vindt in het Sparkling Grey wil ik het interieur eruit halen en dat zwart maken met grijze hemel en als het lukt (lees: ik handig genoeg ben) wil ik het dashboard "plat" maken omdat mijn vorige auto ook geen navi had.
Ik had namelijk een Sparkling Grey 318i met dezelfde velgen maar met een zwart stoffen sport interieur met grijze hemel.

Nou leek mij dit de makkelijkste optie omdat het interieur niet altijd zichtbaar is en hier geen speciaal gemaakte lak voor nodig is.
Met name omdat ik niet echt ervaring heb met modelauto's spuiten en de goede lak erbij halen.
Zou je bijvoorbeeld gewoon een spuitbusje 150ml met blanke lak bij BMW zelf kunnen bestellen?  :iono: of moet je dit echt laten mengen bij een modelbouw zaak of iets?

Graag wat feedback van mensen die vaker met dit bijltje gehakt hebben.

Alvast bedankt :D

Offline kraftbayer

• Trade Count: (+7)
  • Crashed!
« Reactie #34 Gepost op: 10 januari 2017, 14:15:45 »
De zoektocht naar een E90 in Sparkling Grey gaat nog steeds door met of zonder doos maakt me niet uit.
Alleen tot op heden nog zonder resultaat. Titan zilver is goed te vinden alleen Sparkling Grey niet...
Nu vroeg ik me af, hoe zijn Kyosho modellen kwa demonteren? Is dat goed te doen of is dat een hel?

Plan is als volgt. Bij mijn weten is een kyosho E90 met deze kleur altijd met beige interieur dus als ik een Kyosho E90 vindt in het Sparkling Grey wil ik het interieur eruit halen en dat zwart maken met grijze hemel en als het lukt (lees: ik handig genoeg ben) wil ik het dashboard "plat" maken omdat mijn vorige auto ook geen navi had.
Ik had namelijk een Sparkling Grey 318i met dezelfde velgen maar met een zwart stoffen sport interieur met grijze hemel.

Nou leek mij dit de makkelijkste optie omdat het interieur niet altijd zichtbaar is en hier geen speciaal gemaakte lak voor nodig is.
Met name omdat ik niet echt ervaring heb met modelauto's spuiten en de goede lak erbij halen.
Zou je bijvoorbeeld gewoon een spuitbusje 150ml met blanke lak bij BMW zelf kunnen bestellen?  :iono: of moet je dit echt laten mengen bij een modelbouw zaak of iets?

Graag wat feedback van mensen die vaker met dit bijltje gehakt hebben.

Alvast bedankt :D

Of het demonteren van een Kyosho simpel is weet ik niet maar meestal hoe duurder ze zijn zoveel te moeilijker ze te slopen zijn.
Ik bouw al heel lang en de laatste jaren gaan ze moeilijker en moeilijker uit elkaar zonder schade.
Voor het spuiten kan je gewoon spuitbussen kopen die je in de handel kan kopen.
Best ook eerst grondverf zetten en nog beter is van gans de auto eerst te ontlakken.
Maar met de huidige modellen lukt dat ook niet altijd goed zonder dat er dan ergens beschadigingen gaan optreden.
Dan grondverf en lak.
Telkens met hele dunne lagen en tussentijds goed laten uitharden.
Motip werkt vrij goed.
Ook de blanke lak van Motip is goed.
Er is speciale blanke lak (Gunze Sangyo)voor modellen maar dat is ook een beetje zoeken of je daar tevreden van bent in het eindresultaat
Je oefent best eerst een op een heel goedkoop model als je het nog nooit gedaan hebt.
Anders loopt het misschien al fout af.
Interieur zelf kan je met modelbouwverf wel in de juiste kleuren schilderen.

Mvg,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline bmwmbart

• Race Legend
« Reactie #35 Gepost op: 10 januari 2017, 15:37:06 »
Wat kraftbayer zegt klopt als een bus.
Ik gebruik meestal motip tenzij ik een kleur laat mengen, dan is het van du pont.

Interieur kan je evengoed spuiten met een busje hoor, toch de plastic delen.
Voor het stoffen gedeelte zal dat iets minder dekken, maar er bestaan wel soorten verf om dat te doen.

Ik heb ooit voor iemand van hier eens een sparkling grey e90 gebouwd, weet wel niet meer juist wie het was :) .

Wat het demonteren van een kyosho betreft, valt al bij al nog goed mee.
Alles is geschroefd, dus gaat wel vlot los. enkel lampen, ramen, motorplaket zijn gelijmd.
Ramen zijn niet zo simpel los te doen, moet je heel voorzichtig mee omgaan.
Velgen zitten ook geschroefd, naafkapje lospeuteren en daarachter zit een schroef.
now e36 320i 1996

Offline RobertRvZ

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #36 Gepost op: 10 januari 2017, 23:16:40 »
Bedankt voor het antwoorden! Dan denk ik toch dat ik blijft uitkijken naar eentje in de goede kleur. Dit omdat de goedkoopste auto waar ik de buitenkant moet spuiten bij 65 begint en ik t eigenlijk zonde vindt om daarop te experimenteren met spuiten.

http://m.ebay.de/itm/BMW-3er-Limousine-1-18-Kyosho-ohne-OVP-/162350704818?hash=item25ccdb28b2%3Ag%3A0JUAAOSwux5YVoad&_trkparms=pageci%253Ab5e1f633-d6b8-11e6-8da0-005056aa41d3%257Cparentrq%253A854a32bf1590a6228f3e0ba7ffc582c5%257Ciid%253A3

Deze kwam ik tegen alleen heb ik geen ervaring op eBay en mn duits is niet al te best :/
Voor wat ik zie is alleen de kentekenplaat een hoekje los maar deze moet ik toch vervangen.

Offline bmwmbart

• Race Legend
« Reactie #37 Gepost op: 11 januari 2017, 15:13:08 »
Bedankt voor het antwoorden! Dan denk ik toch dat ik blijft uitkijken naar eentje in de goede kleur. Dit omdat de goedkoopste auto waar ik de buitenkant moet spuiten bij 65 begint en ik t eigenlijk zonde vindt om daarop te experimenteren met spuiten.

http://m.ebay.de/itm/BMW-3er-Limousine-1-18-Kyosho-ohne-OVP-/162350704818?hash=item25ccdb28b2%3Ag%3A0JUAAOSwux5YVoad&_trkparms=pageci%253Ab5e1f633-d6b8-11e6-8da0-005056aa41d3%257Cparentrq%253A854a32bf1590a6228f3e0ba7ffc582c5%257Ciid%253A3

Deze kwam ik tegen alleen heb ik geen ervaring op eBay en mn duits is niet al te best :/
Voor wat ik zie is alleen de kentekenplaat een hoekje los maar deze moet ik toch vervangen.

Is inderdaad altijd de beste optie, nummerplaat is maar een sticker.
Dus wel makkelijk te vervangen.

In het zoekertje staat dat hij in goede staat is zonder originele verpakking.
now e36 320i 1996

Offline RobertRvZ

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #38 Gepost op: 11 januari 2017, 18:54:41 »
Ik heb net contact opgenomen met de verkoper. Hij laat me even weten wat verzenden naar Nederland kost ondanks dat hij dat volgens ebay niet doet :)
Misschien dat het wat wordt als dat kan.

Offline RobertRvZ

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #39 Gepost op: 14 januari 2017, 16:32:55 »
Zojuist via Otto de 1/12 E30 besteld

Daarom vandaag even een 1/12 testfit gedaan in mn vitrinekasten. Helaas is dat een probleem... Mn staande last is te klein en kan die alleen bovenop en mn hangende kast kan die alleen overdwars in. De showcase die je erbij kunt bestellen is ook te groot voor op de kast terwijl het model er prima kan staan. Mensen hier ervaring met zelf een afdekkap of iets maken? Of tips?

« Laatst bewerkt op: 14 januari 2017, 17:52:33 door RobertRvZ »

Offline RobertRvZ

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #40 Gepost op: 7 februari 2017, 22:38:23 »
Na 3 weken wachten eindelijk binnen  :locked:
BMW E30 M3 Sport Evolution in schaal 1:12  :In love: nummer 129 van de 1000  :drool:

Mijn eerste 1:12 model en in vergelijking met de 1:18 zijn dat kleintjes...

Helaas past deze niet in mn vitrinekast (wat ik wist) dus moet ie nog even terug de doos in.
Eerst een vitrine maken van plexiglas zodat ie stofvrij staat bovenop de vitrinekast  :clap:
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2017, 21:15:14 door RobertRvZ »

Offline Draje

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #41 Gepost op: 7 februari 2017, 22:54:21 »
 :drool: :drool:

Ik wacht nog steeds op die van mij...
E91 2009 318d : 248.xxx km -> SOLD - E36 1993 318i  : 145.xxx km -> SOLD -  E46 320i Touring : 173.xxx km  -> SOLD
F650 GS - GSF 650

Offline bmwmbart

• Race Legend
« Reactie #42 Gepost op: 8 februari 2017, 15:31:03 »
Ziet er goed uit.
now e36 320i 1996

Offline Nostra

• Race Legend
  • BRZ addict
« Reactie #43 Gepost op: 8 februari 2017, 23:54:54 »
Ik hoop echt dat ze de rode versie nog gaan maken :)
Subaru BRZ (Boxerengine, Rearwheel drive & Zenith) Ben Hur daily trackinspired roadcar in progress
Not speed, but enginesounds are addictive!
there are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit

Offline RobertRvZ

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #44 Gepost op: 3 oktober 2017, 20:03:32 »
Vandaag de BMW E46 M3 in schaal 1:12 binnen gekregen  :locked:  nummer 259 van de 999
Was alleen al wel te donker voor goede foto's. Model zelf is goed gedetailleerd! De verlichting is serieus goed gemaakt door Otto.
Verder zijn de details van het model ook top.

Deze heeft alleen wel een plekje waar de lak niet lijkt te zitten. Het spleetje tussen de dorpel en carrosserie zie je een klein streepje waar geen lak zit.
Dus net gelijk even een mailtje met foto gestuurd, kijken of ze er iets mee doen.

Nu verder zoeken naar een 1:12 E36 M3 in Estoril blauw. Op marktplaats staat er een voor 250 maar dat is ie me echt niet waard. Rustig verder kijken dus :thumbsup:

Offline bmwmbart

• Race Legend
« Reactie #45 Gepost op: 4 oktober 2017, 15:41:55 »
Ziet er goed uit moet ik zeggen.
Ga zelf toch passen denk ik, heb al enkel 1:12's en ze nemen redelijk wat plaats in :)
now e36 320i 1996

Offline RobertRvZ

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #46 Gepost op: 12 oktober 2017, 23:25:56 »
Laatst de auto's weer even allemaal afgestoft en uit een soort van verveling de rode Z4 uit elkaar gehaald. Met als doel er een set andere wielen onder te zetten. Nu mijn vraag aan de ombouwers, waar bestellen jullie die? En zit daar nog veel verschil in? En ook ben ik wel benieuwd naar suggesties van wat mooi zal staan :)

Offline Nostra

• Race Legend
  • BRZ addict
« Reactie #47 Gepost op: 13 oktober 2017, 22:41:42 »
Sd modelcartuning, ilo novac, ...

Dit zijn toch wel de bekendste denk ik.

En ik ben geen ombouwer :neener:

Het hangt er van af wat je wil denk ik ;)

Ik ga Bart wel het laatste woord laten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Subaru BRZ (Boxerengine, Rearwheel drive & Zenith) Ben Hur daily trackinspired roadcar in progress

Offline bmwmbart

• Race Legend
« Reactie #48 Gepost op: 13 oktober 2017, 22:44:11 »
Laatst de auto's weer even allemaal afgestoft en uit een soort van verveling de rode Z4 uit elkaar gehaald. Met als doel er een set andere wielen onder te zetten. Nu mijn vraag aan de ombouwers, waar bestellen jullie die? En zit daar nog veel verschil in? En ook ben ik wel benieuwd naar suggesties van wat mooi zal staan :)

Ik bestel meestal bij ulinowak / tk diecast of carmodelz.
Bij ulinowak staan de maten met en zonder banden erbij. Dan kan je eventueel uitrekenen hoe ze gaan staan.
Voor de z4 zou ik gaan voor 18 of 19 inch velgen. Dat gaat perfect staan.

blijf maar weg van sd modelcartuning, niet veel goeds van gehoord de laatste tijd.
Ik heb er wel zelf al lang niks meer besteld, dus kan zelf niets zeggen ervan.
now e36 320i 1996

Offline Nostra

• Race Legend
  • BRZ addict
« Reactie #49 Gepost op: 14 oktober 2017, 09:21:01 »
blijf maar weg van sd modelcartuning, niet veel goeds van gehoord de laatste tijd.
Ik heb er wel zelf al lang niks meer besteld, dus kan zelf niets zeggen ervan.
Wat dan juist Bart?

Ik was juist van plan van enkele sets velgen te bestellen bij sd...

Offline bmwmbart

• Race Legend
« Reactie #50 Gepost op: 14 oktober 2017, 18:18:37 »
Wat dan juist Bart?

Ik was juist van plan van enkele sets velgen te bestellen bij sd...

Ik hoor dat sommige na 2 maanden hun bestelling nog steeds niet hebben ontvangen.
Dat is er wat over in mijn ogen  :P
now e36 320i 1996

Offline RobertRvZ

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #51 Gepost op: 17 oktober 2017, 20:32:11 »
Thanks voor de links! Genoeg leuke wielen te koop zie ik dus dat moet wel lukken :)
Maar moet ik nog ergens op letten in verband met de bevestiging?
Dit is namelijk de binnenkant van het Maisto wieltje

Met het uit elkaar halen helaas wel een onderdeel van de voorwielophanging naar de kl*te geholpen :censor:
Hopen dat dat te lijmen is en blijft zitten.

Ondertussen de 1:12 E46 in de kast gezet, na anderhalve week nog niks gehoord van Otto maar zal eerdaags wel komen neem ik aan. Leuk rijtje zo, volgende op het verlanglijstje is de blauwe E36  ^-^