De Werkplaats > Ophanging & Remmen

[X-reeks] Sissend geluid na ontgrendelen van BMW X5 40e

(1/1)

Marcje:
Goede middag

Al enkele dagen na het ontgrendelen deuren hoor ik een kortstondig sissend geluid en dit enkel en alleen 's morgens

Gedurende de dag niks meer en enkele weken terug was het om de 4 dagen ....
Krijg ook geen foutmeldingen
Toeval of niet, maar ik had eergisteren het gevoel dat de remmen kortstondig geblokkeerd waren toen ik wilde aanzetten ..

Moet ik mij zorgen maken , en vooral wat is dit geluid ?

Alvast bedankt
Mvg
Marc

Iksree:
Lijken me je luchtbalgen achteraan te zijn wat worden opgepompt?

Bimmerstyle:
Ik denk idd ook dat het uw luchtvering is die dit geluid veroorzaakt. Ik denk echter eerder het ontluchten ervan. Oppompen gaat gepaard met het draaien van de compressor.

Auto staat toevallig toch niet geparkeerd op een oneffen ondergrond wanneer dit gebeurd? Wat ook kan is dat de auto in een warme omgeving geparkeerd staat. Auto met koude lucht in de balgen wordt binnen gezet. Wanneer de auto uit staat zet de lucht uit door de omgevingswarmte. Wanneer hij dan wakker gemaakt wordt merkt hij dat hij te hoog staat en gaat wat ontluchten. Dit merk je natuurlijk vooral wanneer het buiten kouder wordt. Zou kunnen verklaren waarom het de laatste dagen gebeurd.

Marcje:
Jawadde, super deze snelle reactie en zou er wel eens bonk op kunnen zijn  :)

Wist totaal niet dat de achterwielen van luchtvering voorzien was  :-[ , ik zie deze auto graag en rijd goed en dit is het voor mij

De garage is niet echt verwarmd, maar wel enkele graden warmer dan de buiten temperatuur

Nu dit , de oneffen ondergrond zou wel eens de reden kunnen zijn omdat er een balkje op de grond ligt waar ik tegenaan kan rijden zodat de auto op de juiste plaats staat 
Maar als ik schuin in de garage sta zou het wel kunnen dat één van de achterwielen een beetje hoger staat door het balkje  :guill:
Ik ga hier eens extra op letten en hou jullie op de hoogte

Bedankt !! 

Marcje:
Gisteren avond nog snel even de auto ontkoppeld zodat deze niet tegen het balkje drukte en zodoende 100% vlak stond

Deze morgen ontgrendeld en niks meer te horen   :) :) :)  :bow:

Knap hoor, want zo een voordehand liggend antwoord vond ik dit niet  :clap:

Grtjs
Marc

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie