Mijn Voertuig > X Reeks

X5 - geen touch scherm wegens voorraad problemen?

<< < (2/4) > >>

RDR:
Mijn broer wacht ook op zijn ster....6 maand vertraging en de augmented reality GPS geschrapt. Mogelijks gaan er nog meer opties sneuevelen.

JC1986:

--- Citaat van: RDR op 29 oktober 2021, 11:03:49 ---Mijn broer wacht ook op zijn ster....6 maand vertraging en de augmented reality GPS geschrapt. Mogelijks gaan er nog meer opties sneuevelen.

--- Einde van citaat ---
Men vader vorige maand zijn ster mogen ontvangen na 13maand wachten, wel inloopwagen gekregen. Mist ook tal van opties, anders kwam er nog 5maand minstens bij, onbegrijpelijk

HeavyD:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik zoveel geld uitgeef aan een wagen om dan iets te krijgen dat ik niet besteld heb. Dan zouden ze hem mogen houden.

RDR:
Tja wat doe je eraan als constructeur als je de chips niet hebt? In een moderne auto zit er niet 1 chip maar 30,40 of meer. In de motor, in de versnellingsbak, in de infotainment brol, in het stuur, in de airco, in het muzieksysteem en ga zo maar door...

Dan moet je ofwel maanden extra toevoegen aan de constructietijd of de mensen zeggen "we kunnen die leveren maar zonder dit en dat".

Ik kan verstaan dat de mensen daar niet content mee zijn maar de constructeurs maken hun eigen chips niet, dat komt allemaal van een handvol grote producenten die de markt gemonopoliseerd hebben en met een gigantische capaciteit, de prijzen naar beneden gedreven hebben. En nu kunnen die paar fabrieken niet op tijd leveren door de grote vraag, covid vertragingen, gebrek aan grondstoffen etc.

Hetzelfde in de zeevracht...prijs van een container China-Anwerpen x 10 in paar maand tijd.
Of in de fietsenmarkt...ik wacht al 2 maand op een bracket...fiets al 2 maand stil.

Niks tof aan maar we zitten er wel mee.

mrDoxie:

--- Citaat van: RDR op 29 oktober 2021, 12:53:36 ---Tja wat doe je eraan als constructeur als je de chips niet hebt? In een moderne auto zit er niet 1 chip maar 30,40 of meer. In de motor, in de versnellingsbak, in de infotainment brol, in het stuur, in de airco, in het muzieksysteem en ga zo maar door...

--- Einde van citaat ---

Alle begrip voor de situatie en elk merk lijkt er problemen mee te hebben, maar een duidelijk communicatie van BMW naar zijn dealers en vervolgens naar de mensen met een lopende bestelling zou toch mooi zijn.  Gaat bij aflevering ook onaangename gesprekken vermijden. Ondertussen is het chip te kort niet nieuw, en van een premium merk mag je dan toch duidelijk communicatie verwachten...

Als ik het forum in de US volg komen de mensen er vooral achter door in te loggen op een site waar een tracker loopt.

Ben nu vooral benieuw of de badge op auto "X5 E45 COVID spec" zal zijn ;-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie