Bij TF weet je op voorhand dat er bijna geen Streckenposten bemand zijn, het is tenslotte op dat ogenblijk nog altijd openbare weg.
Ik heb op de ring rond antwerpen ook nog nooit iemand met een gele vlag zien staan ?
Dit is gewoon een zeer spijtig ongeval zoals er zo vele gebeuren.
Wat het WhatsApp gedoe betreft, met alle respect maar ik heb tijdens mijn rondes nog nooit tijd gehad om op mijn gsm te zien.
De locals die ik hierover zie klagen zijn vooral mensen die er de laatste jaren zijn bijgekomen, zichzelf populair hebben gemaakt en graag in de belangstelling staan.
Misschien hebben zij het verschil tussen een trackday, en TF niet goed begrepen 
Je weet voor je met uw kaart de slagboom opent wat de risico's zijn, een ongevallen zal je nooit kunnen uitsluiten ongeacht of er marchals zijn of niet.
Ik heb er tijdens het VLN zelfs al vergelijkbare ongevallen zien gebeuren MET marchals en veiligheidsvoertuigen op circuit.
Niko had alleszins genoeg ervaring en wist perfect wat TF inhoud, jammer genoeg heeft het noodlot toegeslagen.
RIP Niko
Dat je ongevallen nooit volledig kan uitsluiten, en het risico aanvaard zodra je de slagbomen passeert, geef ik je volledig gelijk in.
Maar de Nordschleife tijdens Touristenfahrten vergelijken met de Antwerpse ring is nu toch wat kort door de bocht.
Voor de Antwerpse ring moet je (nog steeds) geen tol betalen en de snelheid is er beperkt tot 100km/h.
Ik vind het alvast geen slecht idee dat er geopperd wordt voor meer veiligheid tijdens TF, wat kan leiden tot een hogere prijs voor een toegangsticket.
vb meer marshalls / gedigitaliseerd veiligheidssysteem met lichten / verplichte briefing,...
Het kan zijn dat je zulke locals hebt zien klagen, maar er zijn er die al langer meegaan en hun mening uiten, niet voor hunzelf populairder te maken (integendeel), maar vnl als doel hebben om de nordschleife een veiligere plek te maken. ( wat imo niet verkeerd is)
EN ivm Whatsapp: Uiteraard kijkt niemand tijdens zijn ronde op zijn gsm...

Het gaat over de marshalls die Whatsapp gebruiken als communicatiemiddel om anderen te verwittigen voor een ongeval, en dat dit nu net down was ten tijde van het ongeval.