BMW Algemeen > Nürburgring

 Zwaar incident op de Nurburgring - 1 sterfgeval - 7 gewonden

<< < (2/2)

FJRdude:

--- Citaat van: BartS42 op  8 oktober 2021, 08:27:06 ---Bij TF weet je op voorhand dat er bijna geen Streckenposten bemand zijn, het is tenslotte op dat ogenblijk nog altijd openbare weg.
Ik heb op de ring rond antwerpen ook nog nooit iemand met een gele vlag zien staan ?
Dit is gewoon een zeer spijtig ongeval zoals er zo vele gebeuren.

Wat het WhatsApp gedoe betreft, met alle respect maar ik heb tijdens mijn rondes nog nooit tijd gehad om op mijn gsm te zien.

De locals die ik hierover zie klagen zijn vooral mensen die er de laatste jaren zijn bijgekomen, zichzelf populair hebben gemaakt en graag in de belangstelling staan.
Misschien hebben zij het verschil tussen een trackday, en TF niet goed begrepen  :iono:

Je weet voor je met uw kaart de slagboom opent wat de risico's zijn, een ongevallen zal je nooit kunnen uitsluiten ongeacht of er marchals zijn of niet.
Ik heb er tijdens het VLN zelfs al vergelijkbare ongevallen zien gebeuren MET marchals en veiligheidsvoertuigen op circuit.

Niko had alleszins genoeg ervaring en wist perfect wat TF inhoud, jammer genoeg heeft het noodlot toegeslagen.
RIP Niko

--- Einde van citaat ---

Wisely spoken Bart.
RIP Niko 

BartS42:

--- Citaat van: Wally_E36 op  8 oktober 2021, 16:39:16 ---Dat je ongevallen nooit volledig kan uitsluiten, en het risico aanvaard zodra je de slagbomen passeert, geef ik je volledig gelijk in.
Maar de Nordschleife tijdens Touristenfahrten vergelijken met de Antwerpse ring is nu toch wat kort door de bocht.
Voor de Antwerpse ring moet je (nog steeds) geen tol betalen en de snelheid is er beperkt tot 100km/h.

Ik vind het alvast geen slecht idee dat er geopperd wordt voor meer veiligheid tijdens TF,  wat kan leiden tot een hogere prijs voor een toegangsticket.
vb meer marshalls / gedigitaliseerd veiligheidssysteem met lichten / verplichte briefing,...

Het kan zijn dat je zulke locals hebt zien klagen, maar er zijn er die al langer meegaan en hun mening uiten, niet voor hunzelf populairder te maken (integendeel), maar vnl als doel hebben om de nordschleife een veiligere plek te maken. ( wat imo niet verkeerd is)

EN ivm Whatsapp: Uiteraard kijkt niemand tijdens zijn ronde op zijn gsm...  :thinking: Het gaat over de marshalls die Whatsapp gebruiken als communicatiemiddel om anderen te verwittigen voor een ongeval, en dat dit nu net down was ten tijde van het ongeval.

--- Einde van citaat ---

in verhouding gebeuren er op jaarbasis op de ring Antwerpen meer ongevallen met letsels of dodelijke afloop aan 100km/h dan op de Nürburgring. Uiteraard betalen we hiervoor ook jaarlijkse rijtaks  :iono:



kietekiet:

--- Citaat van: BartS42 op  9 oktober 2021, 11:14:12 ---in verhouding gebeuren er op jaarbasis op de ring Antwerpen meer ongevallen met letsels of dodelijke afloop aan 100km/h dan op de Nürburgring. Uiteraard betalen we hiervoor ook jaarlijkse rijtaks  :iono:

--- Einde van citaat ---
5 miljoen of meer automobilisten op de Antwerpse ring per jaar kun je niet vergelijken met 500.000 trackday fanaten op de Nürburgring, waarvan het merendeel van de piloten prof zijn of bekwaam genoeg om met een hun wagen te gaan racen.. t'loopt meestal fout als er daar tussen zitten die met hunne ouwe nest effe de cowboy willen gaan uithangen en kicken op gevaar en adrenaline zonder te beseffen dat ze andere in gevaar brengen.. werkt u heel uw leven maar is kapot om een sportkar te kunnen kopen, en wil er eens wa plezier aan beleven op een trackday en zo ne pippo rijdt in uw flank of achter in uw gat om dat hij te laat in de remmen gaat.
Ze moesten elke trackday splitsen in 3 groepen...de zotten/de bekwamen/en de mensen die van hun auto willen genieten op't circuit zonder hem kapot te razen.
Ikzelf behoor tot die laatste groep!
En waar ik ook het schijt van krijg zijn die stewards die te lui zijn om kiezel van de baan te borstelen na eene in de grindbak is gevlogen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie