BMW Algemeen > Nürburgring

Zwaar incident op de Nurburgring - 1 sterfgeval - 7 gewonden

(1/2) > >>

Wally_E36:
Wederom een triestig incident op maandag.

Een Porsche verloor koelvloeistof, zette zich op de zijkant en werd afgesleept.
Alsnog vloog 1 Mazda los op/onder de sleepwagen met verschillende andere voertuigen die ook van de baan gingen.

Oorzaak zou een gebrek aan marshalls tijdens TF week-avonden zijn + whatsapp dat niet werkte.  :-\
Verschillende locals uiten hun ongenoegen over de gebrekkige organisatie.
De overledene was dan ook een regular die de nodige veiligheidsmaatregelen nam en het circuit kende.

Blijft risico's inhouden, zelfs met voldoende voorzorgen.
Stay safe guys...

Ziehier een van de artikels:
https://www.roadandtrack.com/news/a37872385/nurburgring-pileup-kills-one/

Liquid Li0n:
ja had het ook gehoord, hier staat het verslag uitgeschreven en een soort van afscheidsbrief aan hem.

https://kzannos.com/lets-fix-this-nurburgring/?fbclid=IwAR3PZRwHgPU71pg85P1oNnBEmEO_oMzoo2hVrzKg_kxj-XK5jiHWAcYu3dQ

ook wel gek dat ze op een systeem zoals whatsapp vertrouwen, zulke organisaties moeten toch eigenlijk hun eigen systemen hebben. Je ziet wel, facebook ligt plat en er vallen doden...

BartS42:

--- Citaat van: Wally_E36 op  6 oktober 2021, 17:07:34 ---Wederom een triestig incident op maandag.

Een Porsche verloor koelvloeistof, zette zich op de zijkant en werd afgesleept.
Alsnog vloog 1 Mazda los op/onder de sleepwagen met verschillende andere voertuigen die ook van de baan gingen.

Oorzaak zou een gebrek aan marshalls tijdens TF week-avonden zijn + whatsapp dat niet werkte.  :-\
Verschillende locals uiten hun ongenoegen over de gebrekkige organisatie.
De overledene was dan ook een regular die de nodige veiligheidsmaatregelen nam en het circuit kende.

Blijft risico's inhouden, zelfs met voldoende voorzorgen.
Stay safe guys...

Ziehier een van de artikels:
https://www.roadandtrack.com/news/a37872385/nurburgring-pileup-kills-one/

--- Einde van citaat ---

Bij TF weet je op voorhand dat er bijna geen Streckenposten bemand zijn, het is tenslotte op dat ogenblijk nog altijd openbare weg.
Ik heb op de ring rond antwerpen ook nog nooit iemand met een gele vlag zien staan ?
Dit is gewoon een zeer spijtig ongeval zoals er zo vele gebeuren.

Wat het WhatsApp gedoe betreft, met alle respect maar ik heb tijdens mijn rondes nog nooit tijd gehad om op mijn gsm te zien.

De locals die ik hierover zie klagen zijn vooral mensen die er de laatste jaren zijn bijgekomen, zichzelf populair hebben gemaakt en graag in de belangstelling staan.
Misschien hebben zij het verschil tussen een trackday, en TF niet goed begrepen  :iono:

Je weet voor je met uw kaart de slagboom opent wat de risico's zijn, een ongevallen zal je nooit kunnen uitsluiten ongeacht of er marchals zijn of niet.
Ik heb er tijdens het VLN zelfs al vergelijkbare ongevallen zien gebeuren MET marchals en veiligheidsvoertuigen op circuit.

Niko had alleszins genoeg ervaring en wist perfect wat TF inhoud, jammer genoeg heeft het noodlot toegeslagen.
RIP Niko 

cossie300:
@Bart S62. De nagel op de kop. Jammer genoeg gebeuren dit soort ongevallen.

Wally_E36:

--- Citaat van: BartS42 op  8 oktober 2021, 08:27:06 ---Bij TF weet je op voorhand dat er bijna geen Streckenposten bemand zijn, het is tenslotte op dat ogenblijk nog altijd openbare weg.
Ik heb op de ring rond antwerpen ook nog nooit iemand met een gele vlag zien staan ?
Dit is gewoon een zeer spijtig ongeval zoals er zo vele gebeuren.

Wat het WhatsApp gedoe betreft, met alle respect maar ik heb tijdens mijn rondes nog nooit tijd gehad om op mijn gsm te zien.

De locals die ik hierover zie klagen zijn vooral mensen die er de laatste jaren zijn bijgekomen, zichzelf populair hebben gemaakt en graag in de belangstelling staan.
Misschien hebben zij het verschil tussen een trackday, en TF niet goed begrepen  :iono:

Je weet voor je met uw kaart de slagboom opent wat de risico's zijn, een ongevallen zal je nooit kunnen uitsluiten ongeacht of er marchals zijn of niet.
Ik heb er tijdens het VLN zelfs al vergelijkbare ongevallen zien gebeuren MET marchals en veiligheidsvoertuigen op circuit.

Niko had alleszins genoeg ervaring en wist perfect wat TF inhoud, jammer genoeg heeft het noodlot toegeslagen.
RIP Niko 

--- Einde van citaat ---

Dat je ongevallen nooit volledig kan uitsluiten, en het risico aanvaard zodra je de slagbomen passeert, geef ik je volledig gelijk in.
Maar de Nordschleife tijdens Touristenfahrten vergelijken met de Antwerpse ring is nu toch wat kort door de bocht.
Voor de Antwerpse ring moet je (nog steeds) geen tol betalen en de snelheid is er beperkt tot 100km/h.

Ik vind het alvast geen slecht idee dat er geopperd wordt voor meer veiligheid tijdens TF,  wat kan leiden tot een hogere prijs voor een toegangsticket.
vb meer marshalls / gedigitaliseerd veiligheidssysteem met lichten / verplichte briefing,...

Het kan zijn dat je zulke locals hebt zien klagen, maar er zijn er die al langer meegaan en hun mening uiten, niet voor hunzelf populairder te maken (integendeel), maar vnl als doel hebben om de nordschleife een veiligere plek te maken. ( wat imo niet verkeerd is)

EN ivm Whatsapp: Uiteraard kijkt niemand tijdens zijn ronde op zijn gsm...  :thinking: Het gaat over de marshalls die Whatsapp gebruiken als communicatiemiddel om anderen te verwittigen voor een ongeval, en dat dit nu net down was ten tijde van het ongeval.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie