Auteur Topic: [ALG] Mijn ervaring met TRW (= rommel)  (gelezen 1282 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mega_stihl

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2324
[ALG] Mijn ervaring met TRW (= rommel)
« Gepost op: 1 oktober 2021, 14:14:52 »
Jawel dames en heren. Het is weer zo ver. mega_stihl gaat weer zagen over zaken. Geef het toe, jullie houden er van!

Ik wil eens even mijn ervaring delen over TRW, zodat jullie hier hopelijk ver van weg blijven, maar dat zal sowiso wel al het geval zijn, gezien de meesten hier OEM (of Lemförder) minded zijn.

Een 7tal jaar geleden heb ik voor het eerst een product van TRW gekocht. TRW maakt OE onderdelen voor sommige merken, dus ik dacht dat dit wel een gekend en gerespecteerd merk moet zijn dat ietsofwat kwaliteit levert. Boy oh boy was I wrong.

Mijn eerste aankoop was een set remblokken voor mijn toenmalige 320d. Ze piepten wat, maar deden wat ze moesten doen. Remmen.

Nadien kocht ik mijn 320Ci met 208 000km. Deze had versleten voorste draagarmrubbers (duh). Dus ik heb direct heel de voorkant vervangen door TRW: rubbers & draagarmen. Alsook had ik kort nadien lichte speling op mijn stuurhuis. Nieuw (gereviseerd?) stuurhuis gekocht van TRW. Sindsdien stuurde mijn E46 echt vierkant. Er klopte iets niet. Ik dacht dat dit kwam door slechte uitlijning, maar de wagen is sindsdien herhaaldelijke keren uitgelijnd met verschillende waardes, en hij bleef slecht rijden. ALLE ophangingsdelen zijn sindsdien vervangen en hij bleef slecht sturen. Nadien een ZF stuurhuis gestoken --> probleem (grotendeels) opgelost. Conclusie? Er was iets niet pluis met dat TRW stuurhuis.

Anyways, die draagarm(rubbers) die ik op 208 000km geplaatst heb: Na een maar maanden zag één rubber er zo uit: (zie bijlage) Niet normaal dus. Nieuw set gekocht, weeral TRW, 2 maanden later --> zelfde verhaal. Weet niet meer of het toen van die nieuwe was of van die dat er al de volle 5000km ( ::)) onder stak. Nadien powerflexen gestoken: en het binnenste stuk van de powerflex kwam er steeds weer uit. Met een andere E46 met OEM draagarmen had ik dit probleem niet. Conclusie --> TRW draagarmen wijken lichtjes af van OEM. Meer hierover later.

Bon, die rubbers waren dus gaar na nog geen 10 000km. 50 000km later heeft één draagarm het begeven. Buitenste kogel zat gewoon volledig los. Vandaag op de keuring: speling gevonden op de andere TRW draagarm op dezelfde plaats. Deze heeft het de volle 70 000km uitgehouden.

Tevens: na het vervangen van de TRW draagarm naar een origineel exemplaar stond mijn camber anders en moest de wagen uitgelijnd worden. Dit bevestigt nogmaals dat TRW draagarmen niet identiek zijn aan OEM exemplaren.

Ook al eens een sway bar end link gehad van TRW, heeft het 10 000km uitgehouden.

Op wat piepende remblokken na: ik heb nog geen enkel onderdeel van TRW gehad dat niet binnen de kortste keren de geest heeft gegeven.

Dit om gewoon even mijn ervaring mee te delen, zodat we weten dat we van deze rommel moeten wegblijven :thumbsup:
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 330Ci

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9622
Re: Mijn ervaring met TRW (= rommel)
« Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2021, 15:18:18 »
Ik heb een stuuras, spoorstangen, en een draagarm van TRW op de E38 zitten.
Nu ben ik curieus :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline flash

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1902
Re: Mijn ervaring met TRW (= rommel)
« Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2021, 17:03:44 »
Zit op de Navara ook weer met versleten stabi links, ik meen TRW of Febi. Zitten er ook nog geen 20k kms onder. Meyle gekocht nu.
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Offline mega_stihl

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2324
Re: Mijn ervaring met TRW (= rommel)
« Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2021, 18:27:31 »
Ik heb een stuuras, spoorstangen, en een draagarm van TRW op de E38 zitten.
Nu ben ik curieus :)
Ik ook  ;D

Zit op de Navara ook weer met versleten stabi links, ik meen TRW of Febi. Zitten er ook nog geen 20k kms onder. Meyle gekocht nu.
Delphi stuurdelen zijn ook niet respectabel. Slijten ook aan de lopende band. Ik heb nu Febi spoorstangen en deze schijnen het toch relatief goed uit te houden 8) (hout vasthouden)

Maar sinds een tijdje steek ik enkel nog Meyle of Lemförder. Zelfs als ze bewust vragen om goedkoper spul te steken weiger ik het nog steeds, omdat ik weet dat het binnen het jaar toch naar de zak is.
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 330Ci

Offline Iksree

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10215
Re: Mijn ervaring met TRW (= rommel)
« Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2021, 18:34:20 »
Mijn E46 at de voorste draagarmenrubbers op op ongeveer 30k km. OEM
- Signature adjusted for being outdated-

Offline mega_stihl

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2324
Re: Mijn ervaring met TRW (= rommel)
« Reactie #5 Gepost op: 1 oktober 2021, 21:36:41 »
Mijn E46 at de voorste draagarmenrubbers op op ongeveer 30k km. OEM
Was die E46 zwaar verlaagd misschien? :)
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 330Ci

Offline Iksree

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10215
Re: Mijn ervaring met TRW (= rommel)
« Reactie #6 Gepost op: 1 oktober 2021, 21:42:04 »
Was die E46 zwaar verlaagd misschien? :)
Yes sir,

Even terug naar 2007
- Signature adjusted for being outdated-

Offline mega_stihl

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2324
Re: Mijn ervaring met TRW (= rommel)
« Reactie #7 Gepost op: 1 oktober 2021, 22:59:34 »
Ok. That E46 is slammed! In dat geval is powerflex the way to go.
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 330Ci

Offline Boin

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5287
Re: Mijn ervaring met TRW (= rommel)
« Reactie #8 Gepost op: 4 oktober 2021, 19:53:20 »
Ik weet niet wat gij allemaal uitsteekt, maar mijn ervaring met TRW is toch anders. Draagarmen van de E9x generatie zijn af fabriek allemaal TRW, ook die van de M3/1M. Die gingen zo goed als nooit kapot, heb hier auto’s bollen met +400.000km, met nog de fabrieks draagarmen.
Je wilt niet weten hoeveel sets M3 armen ik op non-M’s gezet heb, nooit never problemen mee gehad.

Rem onderdelen van TRW zou ik ook niet gebruiken. Bosch remmerij is ook brol is, terwijl de sensoren en injectoren het beste zijn van Bosch.

Offline mega_stihl

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2324
Re: Mijn ervaring met TRW (= rommel)
« Reactie #9 Gepost op: 4 oktober 2021, 23:29:37 »
Ik weet niet wat gij allemaal uitsteekt, maar mijn ervaring met TRW is toch anders. Draagarmen van de E9x generatie zijn af fabriek allemaal TRW, ook die van de M3/1M. Die gingen zo goed als nooit kapot, heb hier auto’s bollen met +400.000km, met nog de fabrieks draagarmen.
Je wilt niet weten hoeveel sets M3 armen ik op non-M’s gezet heb, nooit never problemen mee gehad.

Rem onderdelen van TRW zou ik ook niet gebruiken. Bosch remmerij is ook brol is, terwijl de sensoren en injectoren het beste zijn van Bosch.
Remmen van Bosch is idd brol. Heb 3 jaar bij VW/audi groep gewerkt, en er zit een merkbaar verschil tussen OEM Bosch en aftermarket Bosch remblokken.

Wat ik uitsteek? De wagens in kwestie hebben met die TRW onderdelen niets anders dan gewoon woon-werkverkeer gezien met uitzondering van 1 driftdag. Ofwel heb ik gewoon uitermate veel pech gehad, maar alles wat ik onder een E46 en E32 heb gestoken van TRW heeft het niet lang getrokken.

Naar zeggen kan je ook weinig verkeerd doen met een aftermarket merk als datzelfde merk de onderdelen origineel maken voor die wagen in kwestie. Daarom dat je met E9x wel weg geraakt om TRW zaken te steken, omdat ze die al origineel maken voor BMW. Maar daar stopt het klaarblijkelijk, en hun aftermarket lijn is echt rotzooi.

Letterlijk alles wat ik van TRW heb gehad was afval.
« Laatst bewerkt op: 4 oktober 2021, 23:31:52 door mega_stihl »
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 330Ci