Aankoop en Verkoop > Advies

[F11, F10, E91, E61]E91 of E61 aankoop advies gewenst

<< < (2/9) > >>

KenBacon:

--- Citaat van: pukkie007 op 26 augustus 2021, 16:53:24 ---Opletten met Duitse wagens die er verdacht goed uitzien voor hun kilometerstand.

Ik zou hier voor de 520 gaan. Maar is er nu geen jongere wagen te vinden met jouw budget?  :iono:

--- Einde van citaat ---

Als je ze kan vinden, post ze hier!  Zo rond de 10k zoek ik, met minder als 125000km. 
ik heb zelfs de indruk dat alles van tussen 2009-2014 en onder de 120000km rond de 10k kost, maakt niet uit welk merk of motorisatie...  ???
En ik heb de chassis nrs, en ga ze proberen natrekken.  Maar kan weinig mis mee zijn, heb al de papieren gezien enz... en alles was in orde... Misschien zijn het ook gewoon goede wagens..? :fingerscrossed:

Tom:
Ik zou niet voor de LCI gaan, de N43 is een stuk minder betrouwbaar en minder soepel dan de M54 uit de pre FL 520i. Zeker als je aangeeft veel korte afstanden te doen: een N43 heeft directe injectie.
Ik zou sowieso ook niet voor een E60 gaan dan maar voor een E39  :D

Same story bij een E90 , zeker voor de prefacelift gaan en een 325i pakken dan, een pak betrouwbaarder en aangenamer en ik gok onder de streep ben je in beide gevallen qua TCO goedkoper uit en je rijdt met een 6 cilinder. Een andere optie is een 525i LCI, dan heb je ook de N52.

10k is een budget waar je wat mee kan, de eis van 125 000 km is misschien minder realistisch als je ziet dat een M54 / N52 vlot naar de 400 000 km rijden zonder zotte kosten ( mits correct/preventief onderhoud) Ik heb zelf een E38 728i gekocht ruim binnen jouw budget met 160 000 km op de klok, nu bijna op 230 000 en ik heb er vertrouwen in dat die nog heel veel jaren en Km's in zich heeft :)

De 6 cilinders verbruiken in de praktijk niet meer ( soms zelfs minder) en zijn duurzamer.

b_ken:
Ik vind dat er tijdens de proefrit met de 3-serie, al te veel voorvallen waren. Zeker als dat een 'betrouwbare garage' is, dan had hij dit allemaal moeten vermijden. Die zou voor mij direct afvallen.

KenBacon:

--- Citaat van: Tom op 27 augustus 2021, 00:54:58 ---Ik zou niet voor de LCI gaan, de N43 is een stuk minder betrouwbaar en minder soepel dan de M54 uit de pre FL 520i. Zeker als je aangeeft veel korte afstanden te doen: een N43 heeft directe injectie.
Ik zou sowieso ook niet voor een E60 gaan dan maar voor een E39  :D

Same story bij een E90 , zeker voor de prefacelift gaan en een 325i pakken dan, een pak betrouwbaarder en aangenamer en ik gok onder de streep ben je in beide gevallen qua TCO goedkoper uit en je rijdt met een 6 cilinder. Een andere optie is een 525i LCI, dan heb je ook de N52.

10k is een budget waar je wat mee kan, de eis van 125 000 km is misschien minder realistisch als je ziet dat een M54 / N52 vlot naar de 400 000 km rijden zonder zotte kosten ( mits correct/preventief onderhoud) Ik heb zelf een E38 728i gekocht ruim binnen jouw budget met 160 000 km op de klok, nu bijna op 230 000 en ik heb er vertrouwen in dat die nog heel veel jaren en Km's in zich heeft :)

De 6 cilinders verbruiken in de praktijk niet meer ( soms zelfs minder) en zijn duurzamer.

--- Einde van citaat ---

Dank voor je bijdrage!
Helemaal eens met je keuze voor de 2,5l motor, en in een ideale wereld zou ik daarvoor willen gaan. Maar de taksen zijn het dubbele en dat krijg ik aan mijn vriendin niet verkocht.  De pre LCI 2 liter is ook een 2,2, en dus ook wat duurder, maar dat valt nog mee.  Alleen zit je dan met wagens die weer een pak ouder zijn, en alles rond de motor dat ook weer aanzienlijk ouder is.. 
Mijn idee voor een oudere wagen met weinig KM is dat deze vaak minder gebruikt zijn (anders hadden ze wel meer KM's op de teller) en ik nog gespaard blijf van de grote kosten voor een paar jaar (ik zal tussen de 15 en 20000km per jaar doen, schat ik).  Als ik zo hier en daar hoor dat de grote kosten aan deze wagens komen rond de 180000km, dan zou dat in mijn geval binnen een jaar of 3 beginnen.. En dat is aanvaardbaar voor mij.
Ik zou graag in alle veiligheid en comfort willen rijden, met een OK motor die niet te veel kost, en ik hoop dat dat kan in een oudere BMW.  Mijn vroegere E36 coupe was, toen ik hem kocht, eigelijk al op en het was een slecht voorbereide aankoop. Maar ik werd wel heel blij elke keer ik in de auto reed. En dat zou ik graag ook willen, alleen zonder de kosten die ik nu nog kan proberen vermijden door een goeie te kopen...

Wat denk je, buiten de motorisatie en het design (vele zijn geen fan), van de de E61?

KenBacon:

--- Citaat van: b_ken op 27 augustus 2021, 08:31:59 ---Ik vind dat er tijdens de proefrit met de 3-serie, al te veel voorvallen waren. Zeker als dat een 'betrouwbare garage' is, dan had hij dit allemaal moeten vermijden. Die zou voor mij direct afvallen.

--- Einde van citaat ---

ja, dit zit ook slecht bij mij.  Die wagen ziet er heel goed uit, maar de testrit gaf toch een rare nasmaak..  Eens op de autostrade trok hij naar rechts, dat kan door een slechte uitlijning van de banden komen, want aan de ophanging was niks te merken tijdens het rijden.  Achteraf brandden het olie lampje (de check wees uit dat de olie nog voor 70% gevuld was), het lampje van de bandendruk en tractie controle lampje.De uitleg was dat door de incorrecte bandendruk, de banden (liggen de zware run-flats op) een andere omwenteling maakten, de ene sneller als de andere door de verschillende druk,  en dat de sensor dit opving en daarom melding maakte.  Ik vond die uitleg plausibel, maar het zit toch nog in mijn hoofd. 
Nu, voor hij daar de deur uit gaat, krijgt hij een beurt in hun garage en zetten ze de wagen in orde.  En die garage krijgt toch overal waar je het kan checken, goeie reviews.  En niet een paar...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie