Aankoop en Verkoop > Advies

[F11, F10, E91, E61]E91 of E61 aankoop advies gewenst

<< < (7/9) > >>

KenBacon:

--- Citaat van: beemerbuddy op 30 augustus 2021, 19:25:29 ---...BMW kan ook alleen maar zien, datgene wat ooit bij een officiŽle dealer is gebeurd, en geregistreerd : onderhoud, vervangen stukken, evt. carrosserieherstelling... Als die auto daar alleen maar tijdens de garantieperiode zou binnengeweest zijn, is het ook maar dat, hť... Evt. terugroepacties die door BMW gevraagd worden, weet je wel, want die moeten dus een officiŽle dealer/erkende partner passeren...

Het is sowieso een feit dat je na de aankoop van een 2e hands wagen ook een portie geluk moet hebben  :exactly: , maar als je goed geÔnformeerd ( bv. dankzij BB ) aan je zoektocht begint, ben je al goed op weg... Neem anders zeker iemand mee met kennis van zaken bij bezichtiging  ;)

--- Einde van citaat ---
Ja, ik word er onderhand een beetje zot van. 
Ik heb nog nooit zoveel research gedaan voor ik een auto kocht... 
Wat ik van de E61 kan vertellen is dat hij de eerste 10 maanden verhuurd werd, daarna gekocht is door iemand die er tot minstens 20 oktober 2020 mee gereden heeft (laatste blanco keuring).  Alle service werd altijd door BMW gedaan.  De laatste service is op 20/02/2020 geweest, en die is ergens anders gebeurd.  Ik kan zien aan de service intervals (uitgerekend met telmachine  :blink: )dat hij de eerste keer nieuwe olie kreeg na 27000km, en alle andere keren is er telkens een 14500km (en ongeveer 2 jaar) tussen de service intervallen.  Ik heb alle documenten van de wagen gezien, laten natrekken bij BMW, en gisteren ook mijn garage gebeld om er eens over te spreken.  Hij wist me hetzelfde te vertellen als ik overal lees: opletten voor de gekende problemen met de ketting. 
De wagen krijgt voor vertrek sowieso nog een nieuwe service, maar dit moet dan de 100000km beurt zijn.  Hier moeten de riemen en degelijke vervangen worden, neem ik aan?
Ik heb in de wagen ook de check op de BC uitgevoerd en die gaf geen fouten.

ja, geluk moet je hebben, maar ik heb een beetje schrik dat ik de komende 40 of 50000km de grote stukken ga krijgen, inclusief dat ketting probleem dat volgens mijn garagist rond de 3000Ä kost om te fixen..

Tom:
Ik denk dat je beter een nieuwe auto koopt met garantie dan :)

Low Budget:

--- Citaat van: Tom op 31 augustus 2021, 11:47:43 ---Ik denk dat je beter een nieuwe auto koopt met garantie dan :)

--- Einde van citaat ---

Of een VW golf 3 1.9cl vanuit het zuiden zodat de dorpels nog hard zijn.
Cheap en blijft gaan.

Mvg
Low budget

KenBacon:
Kleine update:
Ondertussen meer aan het kijken naar een F10/F11. 
Ik hoor dat de F11 ook last kan hebben van de luchtvering? Is dit nog steeds frequent?

DaviT:

--- Citaat van: KenBacon op  7 september 2021, 12:07:26 ---Kleine update:
Ondertussen meer aan het kijken naar een F10/F11. 
Ik hoor dat de F11 ook last kan hebben van de luchtvering? Is dit nog steeds frequent?

--- Einde van citaat ---

Dat kan nog steeds een dingetje zijn, heb onlangs beide balgen laten vervangen (enkel 1 kant zakte af en toe door en gelijk beslist allebei te vervangen).
De balgen waren 5 jaar oud.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie