Aankoop en Verkoop > Advies

[F11, F10, E91, E61]E91 of E61 aankoop advies gewenst

<< < (4/9) > >>

beemerbuddy:

--- Citaat van: KenBacon op 27 augustus 2021, 12:16:04 ---OK, merci voor uw inbreng.  Zet me aan het denken.. Misschien kan diesel wel , als ik 2x per maand hem even goed warm rij en op de autostrade de teugels even laat vieren om de roetfilter proper te houden...
Das in ieder geval een fijnere manier van onderhouden van de wagen ;-)
Nu nog een goeie vinden... 
Ik hoor sowieso niet veel meer over de 3 serie hier..

--- Einde van citaat ---

Ook niet moeilijk, de 5-serie is dan toch gewoon méér auto, niet ?  ;)
Ik vind de E61 eigenlijk nog altijd de dikste 5 Touring, zeker met een  :///M:-pakket  :thumbsup: , draai er nog altijd mijne kop voor  8)
En als ge toch van zin zijt tegen de 20K kms per jaar te rijden, is een diesel m.i. niet zo'n slechte keuze, dan zit ge toch al over 5 jaar aan een 100.000 km extra...

Tom:

--- Citaat van: KenBacon op 27 augustus 2021, 12:12:38 ---Geweldige info!  Merci jongens!!

En wat te denken van de automaten tov de manuele bakken? Ik hoor dat manueel de veiligste keuze is.  Klopt dat?

--- Einde van citaat ---

Klopt, al zijn die ZF automaten niet slecht bij goed onderhoud.

Whisper:

--- Citaat van: KenBacon op 27 augustus 2021, 12:12:38 ---En wat te denken van de automaten tov de manuele bakken? Ik hoor dat manueel de veiligste keuze is.  Klopt dat?

--- Einde van citaat ---
Again: mijn automaat: 470.000km met zero issues  ;D
En zoals Tom het zegt, regelmatig onderhoud, auto rustig warm rijden (en aftrappen éénmaal hij warm staat  >:D ) enzovoort gaat al een héél eind.
Mijn automaat heeft keurig zijn onderhoud om de voorziene 120.000km gekregen, dus binnen een kleine 10.000km is het weer zover voor de vierde keer  ;D

KenBacon:
En wat houdt zo'n onderhoud dan in? Verse olie?

b_ken:

--- Citaat van: KenBacon op 27 augustus 2021, 10:41:29 ---ja, dit zit ook slecht bij mij.  Die wagen ziet er heel goed uit, maar de testrit gaf toch een rare nasmaak..  Eens op de autostrade trok hij naar rechts, dat kan door een slechte uitlijning van de banden komen, want aan de ophanging was niks te merken tijdens het rijden.  Achteraf brandden het olie lampje (de check wees uit dat de olie nog voor 70% gevuld was), het lampje van de bandendruk en tractie controle lampje.De uitleg was dat door de incorrecte bandendruk, de banden (liggen de zware run-flats op) een andere omwenteling maakten, de ene sneller als de andere door de verschillende druk,  en dat de sensor dit opving en daarom melding maakte.  Ik vond die uitleg plausibel, maar het zit toch nog in mijn hoofd. 
Nu, voor hij daar de deur uit gaat, krijgt hij een beurt in hun garage en zetten ze de wagen in orde.  En die garage krijgt toch overal waar je het kan checken, goeie reviews.  En niet een paar...

--- Einde van citaat ---

Een regel waar ik me aan houd:  als het een kleinigheidje was wat de garagist snel had kunnen oplossen, dan had hij dat wel gedaan. Al die foutmeldingen EN het scheef trekken, zullen dan geen kleinigheidjes zijn. En dus komen er halve verklaringen en excuses n de plaats.
Walk away.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie