Aankoop en Verkoop > Advies

[F11, F10, E91, E61]E91 of E61 aankoop advies gewenst

<< < (3/9) > >>

Whisper:
Mijn E61 is bij menigen hier reeds goed gekend.
Ik heb een E61 525DA PFL en die wagen rijdt gewoon als een trein en dat met ondertussen meer dan 470K kms op de klok.
Ja, het is een zescilinder en de taksen zijn duurder. Maar mijn M57N motor is (uiteraard dankzij enige aanpassingen die ik eraan gedaan heb, zoals roefilter leeggemaakt, EGR eruit gezwierd en swirl flaps verwijderd) zowat bulletproof...

Zaken die tot de gremlins van deze behoren:
- Kabelbreuk in de kofferklep: op te lossen door de kabelboom van Sencom Kabeltechnik erin te monteren
- Panoramadak: indien de afvoerbuisjes links en rechts achter de achterbumper nog voorzien zijn van de "tsjoepekes": afknippen en nooit meer problemen
- Swirl-Flaps: op te lossen met mijn DYI

Ik zou zeggen, blader eens door mijn topic over deze wagen (zie mijn handtekening hieronder) en dan wordt je al wat wijzer over de E61 zescilinder.
En in de Index fototutorials en DIY's staan ook interessante zaken.

Tom:
Die taksen betekenen niets als je problemen begint te hebben met die 4 pitters, en als ik mag gokken ga je er niet zelf aan sleutelen.
Ik vind een E60 niet mooi, maar dat is smaak. Het hangt er sterk vanaf welke motor je hebt, de 4 cilinders die jij aanhaalt en de N47 diesel zijn de slechtste, just saying  :)

Also: in verband met ouderdom: ik rij ook nog met een e36 325i van 1991 waar ook alles oud aan is. Die kist is megabetrouwbaar, zo maken ze ze niet meer ( ik weet dat het een cliché is, maar dat komt ook van ergens)

Whisper:

--- Citaat van: Tom op 27 augustus 2021, 11:54:52 ---Ik vind een E60 niet mooi, maar dat is smaak.
--- Einde van citaat ---
En in tegentstelling tot de E61, vind ik de E60 ook niet mooi...

KenBacon:

--- Citaat van: Whisper op 27 augustus 2021, 11:41:22 ---Mijn E61 is bij menigen hier reeds goed gekend.
Ik heb een E61 525DA PFL en die wagen rijdt gewoon als een trein en dat met ondertussen meer dan 470K kms op de klok.
Ja, het is een zescilinder en de taksen zijn duurder. Maar mijn M57N motor is (uiteraard dankzij enige aanpassingen die ik eraan gedaan heb, zoals roefilter leeggemaakt, EGR eruit gezwierd en swirl flaps verwijderd) zowat bulletproof...

Zaken die tot de gremlins van deze behoren:
- Kabelbreuk in de kofferklep: op te lossen door de kabelboom van Sencom Kabeltechnik erin te monteren
- Panoramadak: indien de afvoerbuisjes links en rechts achter de achterbumper nog voorzien zijn van de "tsjoepekes": afknippen en nooit meer problemen
- Swirl-Flaps: op te lossen met mijn DYI

Ik zou zeggen, blader eens door mijn topic over deze wagen (zie mijn handtekening hieronder) en dan wordt je al wat wijzer over de E61 zescilinder.
En in de Index fototutorials en DIY's staan ook interessante zaken.

--- Einde van citaat ---

Geweldige info!  Merci jongens!!

En wat te denken van de automaten tov de manuele bakken? Ik hoor dat manueel de veiligste keuze is.  Klopt dat?

KenBacon:

--- Citaat van: Tom op 27 augustus 2021, 11:54:52 ---Die taksen betekenen niets als je problemen begint te hebben met die 4 pitters, en als ik mag gokken ga je er niet zelf aan sleutelen.
Ik vind een E60 niet mooi, maar dat is smaak. Het hangt er sterk vanaf welke motor je hebt, de 4 cilinders die jij aanhaalt en de N47 diesel zijn de slechtste, just saying  :)

Also: in verband met ouderdom: ik rij ook nog met een e36 325i van 1991 waar ook alles oud aan is. Die kist is megabetrouwbaar, zo maken ze ze niet meer ( ik weet dat het een cliché is, maar dat komt ook van ergens)

--- Einde van citaat ---
OK, merci voor uw inbreng.  Zet me aan het denken..  Misschien kan diesel wel, als ik 2x per maand hem even goed warm rij en op de autostrade de teugels even laat vieren om de roetfilter proper te houden...
Das in ieder geval een fijnere manier van onderhouden van de wagen ;-)
Nu nog een goeie vinden... 
Ik hoor sowieso niet veel meer over de 3 serie hier..

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie