Mijn Voertuig > Oldtimers & Classics

1978 - E21 - 316 - Keep It Simple

(1/9) > >>

RDR:
Ik heb deze al een jaartje maar nog geen topic over gestart - gelukkig vind ik deze zondag een verloren uurtje dus....

Achtergrond van deze: Ik had al een tijdje in mijne kop dat ik een oldtimer wilde en liefst een BMW. Welk model/jaar/motor precies dat had ik nog niet beslist. En toen deze op het forum kwam voor een heel democratische prijs, sloeg ik toe.

The obvious: ja het is de kleinste motor dus deze wordt nooit geen fortuin waard maar dat is ook de bedoeling niet.Had ik liever een E21 320i of 323i gehad? Initieel wel maar nu ben ik zo gecharmeerd geraakt door de simpele lijnen van dit model (enkele lichten, stalen wieletjes) dat deze in mijn hoofd een soort "oer-design" is geworden van wat een BMW was volgens mijn 15-jarige zelf.

Plezante verrassingen bij het (laten) ophalen:
- deze is juist 42 dagen ouder dan ik - eerste inschrijving 6-1-1978, mijn geboortedatum 18-02-1978.
- de staat is werkelijk subliem. had juist geen 70,000kms, Hollandse wagen van oorsprong en behalve 1 klein roestplekje aan de linkervoordeur (sindsdien weggewerkt) is er niks op aan te merken. Ook binnenin is hij enorm proper, duidelijk een heel verzorgde eigenaar. De sticker van de rodage hangt er zelfs nog aan.
- Keep It Simple: Geen radio, geen airco, geen toerenteller, geen achteruitkijkspiegel aan de passagierskant, stalen wielen

Rij-ervaringen:
- snel is hij absoluut niet en een 5e versnelling zou wel tof geweest zijn maar soit, hij komt echt maar spaarzaam buiten dus storend is het niet. En hij kan best mee met hedendaags verkeer, je moet alleen geen rode licht sprintjes trekken
- terwijl de M3 je opjut als een wild beest en gepast brult als je daarin meegaat, is deze echt een soort Zen-ervaring. Je wordt gewoon helemaal chill van erin te rijden. Alles op het gemak. Ruitje open en cruisen maar.
- de zetels met veren erin zijn hilarisch en op een bochtige baan stuiter je van links naar rechts
- remmen moet je pro-actief inplannen (trommels) maar eens je het gewend bent, valt het mee. Je leert op een boerenbaan het momentum houden zodanig dat je niet moet remmen en doordat er geen stuurbekrachtiging is,, voel het je hem heel goed aan.

Plannen:
Ofwel origineel houden ofwel als k een zotte dag heb, BBSen opsteken en laten ombouwen naar 6cylinders. Of toch niet.

Ervaringen: Sinds aankoop heeft hij 2 familetripjes gedaan naar de Westhoek en ik denk niet dat hij vaak buiten de Westvlaanders zal komen.

Hij is wel al de ster geweest van een video voor de lokale rock-beroemdheid Gesman, wereldberoemd in Groot-Zwevegem en omstreken. De muziek en sfeer van de clip passen echt perfect bij de ervaring van de wagen (zie link onderaan).

Conclusie: het was liefde op het eerste gezicht en het is alleen nog maar meer liefde geworden. Het design, de chill rij-ervaring, de kleur. Ik vroeg me onlangs af terwijl ik erin rondtufte ergens tussen Pervijze en Lampernisse: als ik maar 1 BMW zou mogen houden - deze of de M3? En ik kon echt ECHT niet kiezen. Love it.

En nu wat pixels natuurlijk:

Details van binnen:

Rodage sticker:

Love the chrome:

Voor de muziekfans, hier het video-debuut:

BIG charlie:
Prachtige aankoop ! :thumbsup:
Ik zou deze helemaal origineel laten, zeer mooi zo  :thumbsup:

happydude:
De toerenteller is een klok ?
Omdat het zo lang duurt om de 120 te halen ?  :gayfight:
Hihi
Ik hou van zo autos doet me denken aan de simpele goeie tijd

BMWtouring:
Heel mooi exemplaar.
Leuke kleur ook.
De zetels met vering klinken bekend, die zitten ook in mijn E28, moet zeggen, ze zijn enorm comfortabel.
Veel plezier ermee!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RDR:

--- Citaat van: happydude op  6 oktober 2019, 18:59:03 ---De toerenteller is een klok ?
Omdat het zo lang duurt om de 120 te halen ?  :gayfight:
Hihi
Ik hou van zo autos doet me denken aan de simpele goeie tijd

--- Einde van citaat ---

Idd, je kan tot 6000 toeren trekken alleen duurt het wat lang, 's morgens nog iets langer dan 's namiddags.

--- Citaat van: BIG charlie op  6 oktober 2019, 18:15:08 ---Prachtige aankoop ! :thumbsup:
Ik zou deze helemaal origineel laten, zeer mooi zo  :thumbsup:

--- Einde van citaat ---

Dank u. Voorlopig blijft hij ook zo al hebben die gouden BBSen ook wel iets.

--- Citaat van: BMWtouring op  6 oktober 2019, 19:54:36 ---Heel mooi exemplaar.
Leuke kleur ook.
De zetels met vering klinken bekend, die zitten ook in mijn E28, moet zeggen, ze zijn enorm comfortabel.
Veel plezier ermee!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

--- Einde van citaat ---

Kleur is origineel meer hij heeft wel een nieuw laagje gekregen recentelijk, het is deftig gedaan dus bonus voor mij.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie